Autorzy zapowiadają, że w Marvel: Ultimate Alliance każda decyzja gracza będzie miała wpływ na resztę świata Marvela. Dodatkowo każdy będzie miał możliwość wyboru składu grupy, jej nazwy a także pojazdu, którym będzie się poruszać. Rozwój postaci oraz doświadczenie będzie zarówno pojedyncze (czyli dotyczyć będzie każdej postaci z osobna), jak i drużynowe (ogólny jej poziom i co za tym idzie wzrost efektywności). System walki ma umożliwić toczenie bitew z przeciwnikami zarówno na lądzie jak i w wodzie oraz w powietrzu, a dostępny wachlarz ciosów, chwytów, bloków będzie zaiste zdumiewający. Jakby tego było mało udostępniono także spore ilości broni oraz elementów otoczenia, za pomocą których można będzie uspokajać co bardziej narwanych przeciwników.
Autorzy zapewniają, że fabuła nie będzie liniowa. Każdy wykonany lub niewykonany quest, każde spotkanie z bohaterami niezależnymi będzie odciskać swe piętno na otoczenie i obraz świata. Dodatkowo, oprócz trybu dla jednego gracza, zapowiedziany jest tryb wieloosobowy, przeznaczony dla sieci lokalnej oraz sieci globalnej.Połączenie olbrzymiej ilości dostępnych superbohaterów czyni z gry to, na co fani komiksów czekali od dawna – olbrzymią i dynamiczną grę, bez żadnych ograniczeń. W Polsce ten tytuł ma ukazać się dzięki LEMowi. Premiera zapowiedziana na Styczeń 2007 roku, a cena ma nie przekroczyć 80 złotych. Gra przeznaczona dla komputerów klasy PC. Więcej informacji na oficjalnej stronie gry.