Gears of War za miliard dolarów?

Domek
2006/10/25 17:59

Od jakiegoś czasu w sieci krąży plotka, według której gra Gears of War, jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji na Xboksa 360, kosztowała Microsoft miliard dolarów. Plotka – co należy zaznaczyć – najwyraźniej prawdziwa...

"Ta historia, którą wszyscy słyszeli, a według której kosztowaliśmy Microsoft miliard dolarów, jest rzeczywiście prawdziwa!" – mówi Mark Rein z firmy Epic. Słyszymy już wprawdzie od dawna, że branża elektronicznej rozrywki zaczynają doganiać filmową pod względem przynoszonych zysków i budżetów poszczególnych produkcji, ale miliard dolarów? Nie wydaje się to zbyt wiarygodne... Gears of War za miliard dolarów?

Jednak jeżeli posłuchać dalszej części wypowiedzi Reina, to nie jest już tak trudno w to uwierzyć. Tłumaczy on bowiem, że podczas produkcji gry okazało się, że wymagać ona będzie minimum 512 MB pamięci RAM, a na 256 – o których wtedy myślano w kontekście następcy Xboksa - nie będzie możliwe osiągnięcie pożądanej jakości grafiki. Twórcy gry wysłali nawet do Microsoftu screenshota, pokazującego jak wyglądać będzie gra na 256 MB pamięci RAM. I to przechyliło szalę na ich stronę – konsolę wyposażono w dwa razy więcej pamięci.

Kiedy więc Microsoft podjął ostateczną decyzję co do ilości pamięci w konsoli, szef Epica był pierwszą osobą, do której zadzwoniono. Jak wspomina, przedstawiciel firmy powiedział mu wtedy: "Chciałbym żebyś wiedział, że kosztowałeś mnie miliard dolarów", Mark Rein odpowiedział zaś: "Zrobiliśmy przysługę miliardowi graczy". Ciekawe który z nich przesadził. ;)

GramTV przedstawia:

Komentarze
56
Maurycy_69
Gramowicz
26/10/2006 15:43
Dnia 26.10.2006 o 11:40, Destro napisał:

Gdyby MS rozpoczął produkcję swojej konsoli z 256mb pamięci to nie mogliby w przyszłości już tego zmienić. Taki argument jak "gra by nie chodziła" nie istnieje w wypadku konsoli, bo grę robi się od początku tak aby albo działała na istniejącej maszynie albo nie robi się jej wcale.

ale skoro już teraz, ledwo po premierze jest gra, której 256MB RAMu nie wystarcza, to możemy śmiało przewidywać że w ciągu trzech-czterech lat spora większość gier będzie tyle pamięci potrzebowało. Także to nie jest żadna szkoda dla MS, ale przysługa ze strony Epic.wiele przyszłych gier i graczy na tym bardzo skorzysta. Nie mówiąc już o samym MS...

Usunięty
Usunięty
26/10/2006 11:40
Dnia 26.10.2006 o 11:21, Deejay napisał:

teoretycznie. w przyszłości i tak musieliby włożyć te dodatkowe 256 bo inna gra by nie chodziła i wtedy by się powiedziała że tamta gra kosztowała Ms mld dolarów...

Gdyby MS rozpoczął produkcję swojej konsoli z 256mb pamięci to nie mogliby w przyszłości już tego zmienić. Taki argument jak "gra by nie chodziła" nie istnieje w wypadku konsoli, bo grę robi się od początku tak aby albo działała na istniejącej maszynie albo nie robi się jej wcale.

Maurycy_69
Gramowicz
26/10/2006 11:21
Dnia 26.10.2006 o 11:06, Cossack777 napisał:

Ech, a o czym mowa w tym temacie ;-) Chodzi o to, że Microsoft na potrzeby TEJŻE gry wmontował dodatkową pamięć i zapłacił za to miliard. Wychodzi na to, że rzeczywiście GoW kosztował giganta z Redmond miliard "zielonych".

teoretycznie. w przyszłości i tak musieliby włożyć te dodatkowe 256 bo inna gra by nie chodziła i wtedy by się powiedziała że tamta gra kosztowała Ms mld dolarów... a poza tym microsoftowi zwróci się to bardzo szybko...




Trwa Wczytywanie