Stworzenie gry na Xbox Live Arcade zabiera od sześciu do dwunastu miesięcy. Natomiast koszty takiej pracy kształtują się w granicach 100-300 tysięcy dolarów, mówi prezes firmy GarageGames, Jeff Tunnell, po czym dodaje: Obecnie nie wyobrażam sobie tworzenia na XBLA z budżetem w wysokości 100 tysięcy dolarów. Niemal połowę należy przeznaczyć na dev kity i odpowiednie certyfikaty. Tym samym niewiele pozostaje na sam proces twórczy.
Uważa on także, iż jeśli na gry niezależnych developerów przeznaczane będą coraz większe sumy, to bardziej opłacalne stanie się dopuszczanie ich do sprzedaży detalicznej i wydawanie w wersjach pudełkowych. Niemniej jednak Tunnell zadowolony jest z sukcesu, jaki odniosła produkcja stworzona przez GarageGames: Jestem niezmiernie szczęśliwy z naszego powrotu na XBLA i wiem, że ciągle nie pokazaliśmy wszystkiego, na co nas stać. Marble Blast Ultra wciąż sprzedaje się wyśmienicie.Wiele wskazuje więc na to, że nawet tworzenie niewielkich i nieskomplikowanych gier wymaga znacznych nakładów finansowych. Czy zatem należy spodziewać się, iż w kolejnych miesiącach na serwerach Microsoftu pojawi się znacznie więcej pokrytych grubą warstwą kurzu klasyków, niż świeżych tytułów? Oby nie.