Gry na Xbox Live Arcade coraz droższe

Spayki
2006/09/21 23:30
8
0

Xbox Live Arcade miało zapewniać młodym programistom oraz niewielkim studiom developerskim możliwość promowania własnych pomysłów i osiągnięć. Okazuje się jednak, iż również tworząc takie, na pozór proste, gry niezbędne jest odpowiednie zaplecze finansowe.

Stworzenie gry na Xbox Live Arcade zabiera od sześciu do dwunastu miesięcy. Natomiast koszty takiej pracy kształtują się w granicach 100-300 tysięcy dolarów, mówi prezes firmy GarageGames, Jeff Tunnell, po czym dodaje: Obecnie nie wyobrażam sobie tworzenia na XBLA z budżetem w wysokości 100 tysięcy dolarów. Niemal połowę należy przeznaczyć na dev kity i odpowiednie certyfikaty. Tym samym niewiele pozostaje na sam proces twórczy. Gry na Xbox Live Arcade coraz droższe

Uważa on także, iż jeśli na gry niezależnych developerów przeznaczane będą coraz większe sumy, to bardziej opłacalne stanie się dopuszczanie ich do sprzedaży detalicznej i wydawanie w wersjach pudełkowych. Niemniej jednak Tunnell zadowolony jest z sukcesu, jaki odniosła produkcja stworzona przez GarageGames: Jestem niezmiernie szczęśliwy z naszego powrotu na XBLA i wiem, że ciągle nie pokazaliśmy wszystkiego, na co nas stać. Marble Blast Ultra wciąż sprzedaje się wyśmienicie.

Wiele wskazuje więc na to, że nawet tworzenie niewielkich i nieskomplikowanych gier wymaga znacznych nakładów finansowych. Czy zatem należy spodziewać się, iż w kolejnych miesiącach na serwerach Microsoftu pojawi się znacznie więcej pokrytych grubą warstwą kurzu klasyków, niż świeżych tytułów? Oby nie.

GramTV przedstawia:

Źródło:
Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
22/09/2006 12:20

Hm... fajnie, u nich budżet na gierke "drugiej kategorii" wykonanej przez "początkujące studio developerskie" jest pare razy większy niż u nas na przeciętną produkcję... Ofc to tylko takie przekolorowanie, bo wiem przeca że robienie gier na konsole kosztuje owiele więcej... jednak mimo wszystko - cenią się skurczybyki ;)

Usunięty
Usunięty
22/09/2006 09:15
Dnia 22.09.2006 o 08:56, Alexei Kaumanavardze napisał:

Po dosyć ciekawym Soapboxie coś takiego. Ja wiem, ze wszystko kosztuje, ale moim zdaniem powinna być możliwość otrzymania (oczywiście na odpowiednich warunkach) tych certyfikatów za free. I nie chodzi mi o to, ze M$ źle robi pobierając opłate ( w końcu wszystko kosztuje, a miejsce na serwerach nie jest za darmo, a do tego trzeba jeszcze opłacić licencje, a na dodatek przecież byle czego M$ nie wpuści na swoje serwery, ale dla mnie samo zdobycie 100 000 baksów wydaje sie dosyc trudne, na dodatek jeszcze te opłaty...

ale przeciez jest mozliwosc robienia gier na 360 za free - microsoft udostepnil XNA Express ktory jest kompletnym frameworkiem umozliwiajacym tworzenie gier na X360, takze tych na live arcade. kazdy moze pobrac to za darmo i tworzyc gre bez devkita, a mozliwosc ich publikacji kosztuje smieszne 99$ na rok. lepszego uklonu w strone "mlodych programistow" zrobic juz chyba nie mozna. oczywiscie news zupelnie ten fakt zdaje sie pomijac.a pan tunnel to niech nie udaje takiego pokrzywdzonego, bo ci "niby mali" developerzy z xbla wyciagaja w ciagu dwoch miesiecy okolo milion dolarow. to jest rynek i jesli ktos zrobil crap to oczywiscie na takim interesie sie przejedzie. a swoja droga to "zrobiony" przez garagegames marble blast wlasnie do najlepiej sprzedajacych nie nalezy.

Alexei_Kaumanavardze
Gramowicz
22/09/2006 08:56

Po dosyć ciekawym Soapboxie coś takiego. Ja wiem, ze wszystko kosztuje, ale moim zdaniem powinna być możliwość otrzymania (oczywiście na odpowiednich warunkach) tych certyfikatów za free. I nie chodzi mi o to, ze M$ źle robi pobierając opłate ( w końcu wszystko kosztuje, a miejsce na serwerach nie jest za darmo, a do tego trzeba jeszcze opłacić licencje, a na dodatek przecież byle czego M$ nie wpuści na swoje serwery, ale dla mnie samo zdobycie 100 000 baksów wydaje sie dosyc trudne, na dodatek jeszcze te opłaty...




Trwa Wczytywanie