SEGA o Virtua Fighter 5 i PlayStation3

Spayki
2006/07/03 20:30

Redaktorzy japońskiego magazynu Ge-Maga przeprowadzili wywiad z Hiroshim Kataoką – szefem studia AM2 oraz Noriyukim Shimodą - pracownikiem SEGI.

Rozmowa rozpoczęła się od pytania dotyczącego majowych targów E3, na których SEGA nie zaprezentowała Virtua Fighter 5 w wersji na PS3. Właściwie zamierzaliśmy pokazać konwersję naszej gry, jednak z powodu pewnych problemów związanych z terminami okazało się to niemożliwe – zapewniał Kataoka. Szef AM2 ujawnił także, że prace nad konsolową edycją flagowej bijatyki jego firmy osiągnęły już bardzo zaawansowany poziom i właściwie jest ona w pełni grywalna, aczkolwiek nie zdołano jeszcze umieścić w niej elementów, które posiadać musi produkcja przystosowana do rozgrywki w domowym zaciszu. SEGA o Virtua Fighter 5 i PlayStation3

Następnie Kataoka skupił się bezpośrednio na PlayStation3: Odnoszę wrażenie, iż biorąc pod uwagę możliwości konsoli, nie jest ona droga. Po czym dodał: Jeśli ten sprzęt nie byłby sprzedawany pod nazwą PlayStation, a choćby pod szyldem firmy Vaio i kosztowałby poniżej stu tysięcy jenów, to niewątpliwie uznałbym go za tani. Jednakże, dla wielu osób to przede wszystkim urządzenie przeznaczone do gier i tym samym cenę, jaką ustaliło Sony należy uznać za dość śmiałą.

Na temat możliwości obniżenia ceny PS3 kosztem rezygnacji z twardego dysku Noriyuki Shimoda wypowiedział się jednoznacznie: Jestem bardzo wdzięczny Sony za to, że ich konsola posiadać będzie dysk twardy. Prędkość transferu z nośnika Blu-ray jest porównywalna z oferowaną przez DVD i tym samym – pamiętając o dużej pojemności nowego formatu – obecność HDD pozwoli nam w znaczący sposób skrócić czasy dogrywania się danych.

Jeśli zaś chodzi o nadchodzącą wojnę konsol, Hiroshi Kataoka zachowuje powściągliwość: Wierzę, że jeśli gra powstawać będzie z myślą o kilku platformach, to różnice między wersjami na PlayStation3 i Xboxa 360 będą niezauważalne – powiedział. Niemniej Virtua Fighter 5 najprawdopodobniej ukaże się wyłącznie na konsolę Sony, a to ze względu na podobieństwo programowania z płytą Lindbergh, na której działa arcade’owa wersja gry.

GramTV przedstawia:

Rozmowę zakończyły słowa wypowiedziane przez prezesa SEGA-AM2: Ostatnio, wiele tworzonych na automaty gier korzysta z połączenia z siecią i specjalnie opracowywanych interface’ów, więc tworzenie konwersji staje się coraz trudniejsze. Szczególnie w przypadku Virtua Fighter 5, które posiada wiele elementów bawiących wyłącznie w wersji arcade. Dlatego też postaramy się zaoferować inną formę rozrywki na konsolach stacjonarnych.

Komentarze
16
Renchar
Gramowicz
04/07/2006 13:27

Małe sprostowanie zapomniałem w VF5 dali błotną kompiel

Renchar
Gramowicz
04/07/2006 13:25

No no z tego co widze po screnach i filmikach nie widziałem 3 najlepszych aren z 4 jakie mi przypadły do gustu. A mianowicie plansze z piaskiem który się ruszał po każdym ruchu to tu mamy jakieś kłody czy coś. 2 to plansza ze śniegiem który się ugniatał i jeszcze klatka w której była woda. Dlaczego nie ma tych plansz , poszli na łatwizne czy co.

RazzedEdge
Gramowicz
04/07/2006 13:04

screeny: http://www.1up.com/do/media?cId=3140761




Trwa Wczytywanie