Microsoft i nowe pomysły na sterowanie w grach

Domek
2006/06/29 12:23

Peter Moore, główny odpowiedzialny za wszystko co związane z konsolą Xbox, zasugerował ostatnio, że Microsoft może pracować nad zupełnie nowym kontrolerem. Miałby on - na wzór pilota Wii - być znacznie prostszy od stosowanych obecnie padów i przyciągnąć do gier większą rzeszę zainteresowanych.

Moore nie powiedział wprawdzie nic całkowicie wprost, ale przytomnie zauważył konieczność uproszczenia kontrolerów konsol. Przywołał stareńkie Atari 2600 i jego dżojstik, który potrafił zachęcić do grania nawet najbardziej "opornych technologicznie". "Wii to zdecydowanie próba wrócenia do tamtych czasów, chociaż kiedy pierwszy raz wziąłem do ręki kontroler, byłem zdziwiony jak wiele na nim jest i zajęło mi chwilę przyzwyczajenie się do niego". Microsoft i nowe pomysły na sterowanie w grach

Nie oznacza to jednak, że Moore próbuje krytykować pomysły Nintendo - wręcz przeciwnie, jak zaznaczał już parę razy, jest ich wielkim fanem. Podobnie jak przedstawiciele japońskiej firmy, jest przekonany, że innowacje są zdecydowanie potrzebne i pożądane - bo growa branża nie może się rozwijać, jeżeli nie zdoła przyciągnąć zupełnie nowych klientów.

A jak wyglądają plany Microsoftu w tej materii? O czymś myślą na pewno - Moore potwierdził, że w firmie trwają rozmaite przymiarki do nowego kontrolera, ale nie jest to jeszcze nic o czym można by mówić. Pozostaje więc czekać, by przekonać się co takiego wymyślą...

GramTV przedstawia:

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
13/07/2006 12:48

taa moore wygląda naprawde tajemniczo :)

Usunięty
Usunięty
30/06/2006 12:11
Dnia 30.06.2006 o 11:55, Jester napisał:

Ale w takim razie niech ktoś wyjaśni, po co reszta guziczków?

W zależności od gry różnie będzie się trzymało pilota, dlatego przyciski muszą być tak rozmieszczone (i w takiej ilości) żeby w każdej pozycji był do nich łatwy i wygodny dostęp.Dodatkowo jest jeszcze +, - i home, ale one będą służyć tylko w menu.

Usunięty
Usunięty
30/06/2006 11:55

Dnia 30.06.2006 o 11:52, 1602 napisał:

Tyle, że w czasie gry korzysta się maksymalnie z 3 przycisków + analog\krzyżak (w zależności od gry), więc w porównaniu z padem do GC czy PS2 jest to znacznie mniej.

Ale w takim razie niech ktoś wyjaśni, po co reszta guziczków?




Trwa Wczytywanie