Świat poznał Guild Wars nieco ponad rok temu - w kwietniu 2005. Tytuł ten szybko zdobył uznanie recenzentów, zdobywając doskonałe oceny oraz wiele nagród od prasy i branżowych serwisów. Dzięki temu oraz nowatorskiemu podejściu do tematyki MMO, serwery GW w mgnieniu oka zapełniły się tłumami graczy, chętnych do współpracy i rywalizacji w świecie Tyrii. Tłumami, których liczebność przekroczyła już 2 miliony.
Pozycję GW na rynku gier sieciowych dodatkowo umocnił drugi rozdział, o podtytule Factions, wydany dwa miesiące temu. Wprowadził wśród wielu nowości kolejny kontynent do eksploracji. Graczom tego właśnie było trzeba, a GW: Factions szybko wskoczyło na szczyty list sprzedaży, by utrzymać się na nich do końca maja - gra była w zeszłym miesiącu najchętniej kupowaną pozycją zarówno w USA jak i w Europie.Jeden z założycieli studia ArenaNet, Patrick Wyatt, podziękował z tej okazji wszystkim fanom Guild Wars za nieustanne wsparcie i niesłabnący entuzjazm dla gry. Obiecał też jej ciągły rozwój, tak, by z każdym nowym rozdziałem (a wygląda na to, że trochę ich jeszcze będzie) GW było większe i lepsze. Trzymamy za słowo i czekamy!