Tydzień z Wiedźminem już się rozpoczął. Z tej okazji przygotowaliśmy dla was coś specjalnego. Nasz reporter Finnegan przeprowadził rozmowę z Michałem Madejem, członkiem ekipy CD Projekt Red. Od dziś, na łamach naszego portalu, będziecie mogli przeczytać cykl wywiadów, z których dowiecie się wszystkiego, co o Wiedźminie chcielibyście wiedzieć.
W pierwszym z artykułów możecie przeczytać o inspiracjach i korzeniach powstającej gry Wiedźmin. Oddaję, zatem głos rozmówcom:
Gram.pl: Kiedy powstał sam pomysł, i co było jego inspiracją?
Michał Madej: Historia jest dosyć długa. Pomysł powstał około trzech lat temu. Wszystko zaczęło się od tego, że CD Projekt starało się stworzyć wersję Baldurs Gate: Dark Aliance na PC. Zamiar ostatecznie upadł, zresztą nie z naszej winy. Pozostała jednak idea stworzenia gry RPG. Nie jest to niczym dziwnym, jako że nasza firma specjalizuje się w wydawaniu tego gatunku gier i wiemy o nim najwięcej. To, że wybór padł na Wiedźmina było zupełnie naturalne. Jest to w końcu dzieło na światowym poziomie, a w dodatku nasza rodzima produkcja.
Pełen tekst znajdziecie tutaj