Lord of the Rings Online to planowany na czwarty kwartał bieżącego roku MMORPG, umiejscowiony w świecie znanym z powieści Tolkiena. Początkowo znajdzie się w nim wszystko to, o czym można przeczytać w pierwszej części książkowego pierwowzoru - Drużynie Pierścienia. Kolejne obszary dodawane będą w miarę dalszego rozwoju gry.
Grę tworzy dla Codemasters Online Gaming developer Turbine, mający prawa do wykorzystania książkowego cyklu Władcy Pierścieni. Jego popularność pozwolić ma Lord of the Rings Online na stoczenie równej walki z dominującym aktualnie na rynku WoW-em. Według wiceprezesa Codemasters Online Gaming, celem twórców jest przyciągnięcie minimum miliona zachodnich graczy. Cóż, ambicji nie można im odmówić. A jak wyjdzie - zobaczymy!
Codemasters Online Gaming, oddział znanego wydawcy zajmujący się grami sieciowymi, ma bardzo ambitne związane ze swoją superprodukcją - Lord of the Rings Online. Nawiązać ma ona bezpośrednią walkę z World of Warcraft i przyciągnąć minimum milion zachodnich graczy.