O problemach z PlayStation 3 słów kilka

Domek
2006/04/13 13:31

Według informacji, pochodzących od wysoko postawionych pracowników Sony, najnowszej konsoli firmy - PlayStation 3 - brakuje jeszcze bardzo sporo do kompletności. Źle to wróży, zważywszy na planowaną datę premiery - koniec bieżącego roku.

Do premiery PlayStation 3 pozostało już zaledwie 9 miesięcy, a prace nad konsolą ciągle znajdują się we względnie wczesnym - jak na tak niewielką pozostałą ilość czasu - stadium. Problem jest o tyle istotny, że w pełni działający sprzęt może się nawet nie pojawić na majowych targach E3! Sony planuje pokazywać prototypy konsoli wyłącznie wybranym za zamkniętymi drzwiami...

Ten stan rzeczy wynika z co najmniej dwóch kwestii. Po pierwsze okazuje się, że składowe komponenty PS3 są ciągle zbyt duże, by zmieścić się we wnętrzu konsoli (swoją drogą małe to ono przecież nie jest!). Nadzieja jedynie w tym, że - jak to z elektroniką bywa - uda się wszystko do premiery konsoli zminiaturyzować. Inaczej może się ona okazać jeszcze większa niż dotąd pokazywano. O problemach z PlayStation 3 słów kilka

To jednak jeszcze nic. Innym, istotniejszym problemem jest fakt, iż Sony podobno ciągle jeszcze nie podpisało umów ze wszystkimi wykonawcami komponentów PS3! To już naprawdę brzmi nieco poważniej i częściowo wyjaśnia niechęć japońskiej firmy do mówienia o cenie nowej konsoli - najprawdopodobniej zwyczajnie nie wiadomo jeszcze jakie będą koszty jej produkcji. Pozostaje liczyć na to, że się pospieszą i zamkną wszystkie kwestie w odpowiednim czasie...

Z nieco innej beczki - informacje pochodzące z wewnątrz Sony wskazują na jeszcze jedną niepokojącą cechę PlayStation 3. Konsola ta bowiem, podobnie zresztą jak Xbox 360, ma nieustannie "podtrzymywać" działanie systemu operacyjnego - nawet gdy uruchomione są gry. Z jednej strony daje to użytkownikom i developerom dodatkowe możliwości (własna muzyka w grach, informacje o przychodzących wiadomościach w dowolnym momencie itd.), z drugiej jednak zużywa część mocy obliczeniowej sprzętu. W przypadku Xboksa 360 jest to ok. 4% całkowitej wydajności konsoli (3% czasu procesora + 32 z 512MB RAM-u), z PS3 może być zaś dużo gorzej...

System operacyjny PlayStation 3 rezerwuje sobie bowiem rzekomo sporo więcej mocy - w sumie ok. 23% całej wydajności konsoli! Składa się na to 92 z 512MB dostępnej pamięci (32 z 256MB pamięci graficznej i 64 z 256MB pamięci procesora głównego) oraz ciągle zarezerwowany jeden z siedmiu rdzeni SPE, z możliwością "zabrania" jeszcze jednego w razie potrzeby. Oczywiście ciągle grom pozostaje do dyspozycji naprawdę potężny sprzęt, ale takie marnotrawienie mocy wydaje się niezbyt rozsądne...

Jednak i tutaj jest jeszcze nadzieja. Powyższe informacje wydają się być wprawdzie dość wiarygodne, ale tak naprawdę wyłącznie na chwilę obecną - wszak Sony ciągle nie zatwierdziło ostatecznie specyfikacji swojej nowej konsoli. Być może więc coś się jeszcze w kwestii wykorzystania sprzętu przez system operacyjny zmieni.

GramTV przedstawia:

Komentarze
78
hydzior
Gramowicz
18/04/2006 12:34

sprzet sprzetem . Przewaga jak sie liczy to gry :-]

Usunięty
Usunięty
17/04/2006 21:57

Najważniejsze są pierwsze dwa lata sprzętu, bo właśnie wtedy konsola wyrabia sobie opinię i jężeli PS3 od razu nie pokaże swojej przewagi to potem będzie już na to za późno.

Usunięty
Usunięty
17/04/2006 20:27
Dnia 17.04.2006 o 18:29, megazielarz napisał:

na jesieni- to może być za wcześnie. Różnica jeżeli będzie to być może w 2/3 generacji gier. Wg jednego z developerów dopiero w 3 generacji gier na PS3, SPE w konsoli będą w pełni wykorzystywane do właściwych rzeczy. Oczywiście czas pokaże. Na ok. 3 tyg przed E3 zarówno na PS3 jak i na X360 jest kilka niezłych tytułów. Po E3 będzie ich więcej :]. A i Revo się zapewne dołączy.

Dlatego nie piszę, że tej jesieni przekonamy się, jaki dystans będzie dzielił konsole, ale na E3 przekonamy się, jaki będzie dystans między konsolami tej jesieni, która może być decydujący dla wojny next-genów jako całości. Bo jeśli różnicy nie będzie, to w masowej świadomości te dwa sprzęty będą traktowane jak tej samej mocy, mimo że po kilku latach wyjdzie coś innego. Jeśli natomiast PS3 od razu odstawi 360 w tyle, to będzie wiadomo, że różnica się będzie tylko pogłębiać. O to mi chodziło.:]




Trwa Wczytywanie