Xbox 360 w Twoim własnym PC!

Domek
2006/02/24 22:23

Przedstawiciel ATI potwierdził ostatnio, że najbliższy układ graficzny, jaki firma planuje dla komputerów PC, w znacznej mierze wykorzystywał będzie technologię opracowaną na potrzeby Xboksa 360.

Za grafikę w najnowszej konsoli Microsoftu odpowiedzialny jest stworzony przez inżynierów ATI procesor graficzny Xenos. Póki co jego możliwości i generowany przezeń obraz potrafi w niektórych przypadkach przyprawić PeCetowców o niezłe kompleksy, ale wygląda na to, że nie potrwa to bardzo długo - charakterystyczna dlań ujednolicona architektura shaderów już wkrótce trafi do komputerów osobistych.

Oczywiście całkowicie inną sprawą jest, że taka najnowsza karta graficzna kosztować będzie pewnie początkowo więcej niż cały Xbox 360, no ale cóż - taka cena PeCetowego grania. Ważne, że będzie. ;)

GramTV przedstawia:

Źródło:
Komentarze
35
Usunięty
Usunięty
08/05/2006 15:49

karta drosza od konsolki, ale co z tego jezeli komp tym razem nie da zostawic sie konsola:) Juz teraz oblivion wyglada ladniej na pc niz na x 360 a to juz nie sa moje slowa:) http://www.elder-scrolls.pl/index.php?id=newsy&menu=main&page=4&list=0&category_id=&news_month=&news_year=&PHPSESSID=105 897386fbf0c342f904eeafd63bd7d tylko z tej strony:) a co chcialbym jeszce dodac to konsola nie moze rownac sie z komputerem w ktorym przez caly czas mozemy cos wymienic i z roku na rok zyskiwac lepszy efekt niz na zabawkach zwanych konsolami:) konsola jest fajna ale jesli ktos chce osiagnac szczyt mozliwosci w jakos gier to proponuje pc, tylko niestety na pc trzeba wlozyc kilka razy tyle co jest warta konsola zeby miec efekt zdumiewajacy, ale wole wlozyc kase w kompa na ktorym nie dosc ze bede mogl robic wsyztko to na dodtaek grac w wysokiej jakosci gry, nie to co konsolowcy meczac sie an niskiej rozdzialce bez najnowszych efektow i shaderow. Teraz niby konsole maja wsyztkie efekty i wysoka rozdzielke ale jest to na topie w tym i ewentualnie w przyszlym roku, z takim tempem jak idzie technika to ja ten rok czasu komputery bede mialy rozdzielczosc ponad trzech tysiecy i mnostwo nowych szczegolow. Wiec to chyba najlepszy sposob na roztrzygniecie sporu pc vs konsole:)

Usunięty
Usunięty
26/02/2006 17:59

"Masz rację. Problem w tym, że takich graczy będzie coraz mniej. Szczególnie w Europie. A jak kogoś jest mało, to nie ma żadnego znaczenia. Średnia wieku graczy stale rośnie, a nikt ze starszych nie potrzebuje urządeń jednofunkcyjnych bo życie nie składa się z samego grania."I tym optymistycznym akcentem można zakończyć całą rozmowę :)

Olamagato
Gramowicz
26/02/2006 17:33
Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Może mam mylne odczucia, ale wydaje mi się, że ten post był skierowany przedewszystkim do mnie:P

Mylisz się. czytałem wszystkie. Ale wystarczy uderzyć w stół...

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Na początek napisze, że jestem w miare bezstronny.

Tak pewnie. Jak pas szybkiego ruchu na autostradzie. :) Nikt nie jest bezstronny.

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Użyteczne tak, ale przyjemności z grania zbyt dużej nie będziesz czerpał. Oczywiście, że grafika to nie wszystko, ale pikseloza jednak potrafi odrzucić od monitora;).

No cóż. Może jakoś nie zauważyłeś tej pikselozy na jednej ze swoich konsol, ale w sumie czemu się dziwić. Telewizory rozmywają każdy obraz. Nawet jak ten obraz ma 640x480 czyli rozdzielczość od dłuższego czasu muzealna na PC. Spróbuj jednak ten sam sygnał z konsoli skonwertować na RGB (np. BNC) i puść to na obraz porządnego monitora. Zapewniam Cię, że wszystko co napisałeś o obrazie z PC, będziesz musiał powtórzyć dla PS, tylko dwa razy głośniej. Po prostu obraz z konsoli (dotychczasowych generacji) nie jest w niczym lepszy.

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

W momencie zakupu moja karta graficzna kosztowała 1030 zł (GF Fx 5900xt).I wcale nie jestem pewien, czy uda mi się pograć na tym kompie przez kolejne 4 lata, bez konieczności modernizacji;).

No cóż. Naprawdę trudno kogokolwiek winić za to, że miałeś nieszczęscie kupić gniota graficznego dekady (seria GF FX). Nie ma co się dziwić, że skoro porównywałeś konsole z najgorszym obrazem, jaki udało się wyprodukować Nvidii i z najgorszą wydajnością w stosunku do wydanych pieniędzy - to bez żadnego wahania uznałeś, że konsole są znacznie bardziej użyteczne do grania. Bo to i prawda.

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Jakieś przykłady redukcji grafiki na PC do wersji na konsole?

Nie zobaczysz. Choćby z tego powodu, że nie konwertuje się zwykle gier wydanych wyłącznie na PC do konsoli.Jedyny sposób, to zajrzenie do dokumentacji technicznej konsoli i porówanie możliwości sterownika graficznego z możliwościami konkretnej karty graficznej.Powodem wypuszczania nowej generacji konsol jest ich zapóźnienie technologiczne w tej dziedzinie. Po prostu każda karta graficzna o premierze sprzed roku czy dwóch ma znacznie obszerniejsze możliwości generowania obrazu niż np. PS1 czy PS2.W tej materii nie jestem podmiotem

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

opinniotwórczym, bo z takich przypadków to grałem jedynie w GTA:SA na PC i PS2. Może jestem ślepy, ale różnic nie widziałem, poza rozdziałką na TV i PC.

No nic dziwnego. Przecież ta gra jest bezpośrednią konwersją z wersji konsolowej. Zdziwiłbym się gdybyś jakiekolwiek róznice poza rozdzielczością zobaczył.

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Jednak gdy siedzi się 4 m od odbiornika nie robi to zbytniej różnicy.

To radziłbym Ci zobaczyć ten sam obraz na 42" LCD z PS i z PC. Różnicę zobaczysz wyraźnie nawet z 4 metrów. A jeszcze bardziej, gdy rzucisz to samo na projektor wyższej klasy.Poza tym wielkośc kątowa obrazu na 19" monitorze pół metra od twarzy jest porównywalny do obrazu w kinie podczas gdy patrzenie z 4 metrów nawet na duży telewizor daje wrażenie siedzenia, no właśnie - przed telewizorem. A przyznasz, że kino to nie to samo co taka namiastka jak telewizor.

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie czy PSX i PS1 (PSOne) to nie te same podzespoly tylko zapakowane w inne obudowy?

Być może. Dla mnie jak coś ma inne pudełko, to już się różni. :)

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Proszę tylko bez takich mrocznych wizji:P Dla mnie taka hybryda byłaby czymś potwornym.

Ależ to nie ma być hybryda. Chodzi o pełna skalowalność. Od pudełek małych, tylko do gier, aż po większe do wszystkiego. Tyle, że na jednych i drugich gry działałyby identycznie.

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Konsole powinny służyć tylko i wyłącznie do grania(dlatego też, nie podoba mi się pomysł umieszczanie w nich przeglądarek www)

Na nieszczęscie nie masz zbyt wiele do powiedzenia w tej sprawie. Pdorucenci beda umieszczać w konsolach, co im się bedzie podobać. Może być wkrótce tak, że jak bedziesz chciał coś tylko do grania, to sprzedawca zaproponuje Ci handhelda. ;)

Dnia 25.02.2006 o 17:19, shinian napisał:

Ja wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś chce tylko grać, to oczywistym wyborem dla niego jest konsola

Masz rację. Problem w tym, że takich graczy będzie coraz mniej. Szczególnie w Europie. A jak kogoś jest mało, to nie ma żadnego znaczenia. Średnia wieku graczy stale rośnie, a nikt ze starszych nie potrzebuje urządeń jednofunkcyjnych bo życie nie składa się z samego grania.




Trwa Wczytywanie