Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) opublikowała właśnie wyniki przeprowadzonego przez nią niedawno badania. Podczas testowania skrzynek e-mailowych Dowiodły one bardzo dużej skuteczności filtrów antyspamowych wybranych dostawców poczty. Podczas testów zdołały one wyłapać aż 96% niechcianej korespondencji.
Inna sprawa, że nawet jeżeli w skali całego Internetu udaje się odfiltrować i skasować 96% spamu zanim trafi do odbiorcy, to pozostałe 4% nadal są sporym problemem. Po prostu nadawcy nadal czują się bezkarni i wysyłają tego tak dużo, że nie zawsze zauważamy skuteczność filtrów. Nadzieja tylko w tym, że w końcu im się znudzi - ale to nastąpi najwcześniej wtedy, gdy przestaną się znajdować ludzie nabierający się na taką formę reklamy.
Problem spamu znamy nie od dziś. Niechciana korespondencja zapycha nam skrzynki e-mailowe, a gdyby nie filtry, potrafiące ją w wielu przypadkach rozpoznać i usunąć zanim do nas trafi, już dawno utonęlibyśmy w jej zalewie.