Kontrola rodzicielska w World of Warcraft

Domek
2005/11/19 18:01

Masowa popularność World of Warcraft poza dobrymi ma także złe strony. Wielu ludzi, szczególnie bardzo młodych, nie potrafi rozsądnie dawkować sobie rozgrywki, doprowadzając do uzależnienia i zaniedbywania codziennych obowiązków. Z pomocą rodzicom grających dzieci wyszła firma Blizzard.

Blizzard wprowadził do swojego MMORPG-a system, umożliwiający rodzicom określenie jak długo i w jakim czasie dzieci mogą korzystać z gry. Opiekun loguje się po prostu na konto przez stronę www i ustawia odpowiednie parametry - można ograniczyć zarówno czas gry jednego dnia jak i konkretne pory dnia czy dni tygodnia, w których dziecku wolno być online. Póki co system działa jedynie na amerykańskich kontach World of Warcraft, ale zapewne bardzo niedługo trafi również do pozostałych regionów.

Decyzja o wprowadzeniu czegoś takiego jakoś specjalnie nie dziwi. Dopiero co słyszeliśmy przecież o śmierci gracza, który spędził przed World of Warcraft zbyt dużo czasu. Ostatnio też pewna chińska rodzina wytoczyła Blizzardowi proces, twierdząc, że ich 13-letni syn popełnił samobójstwo pod wpływem gry. Granica między rzeczywistością a światem wirtualnym zaciera się coraz bardziej, szczególnie dla tych bardziej podatnych - w najbliższym czasie spodziewać się więc możemy wprowadzania coraz większej ilości podobnych rozwiązań.

GramTV przedstawia:

Komentarze
56
Usunięty
Usunięty
21/11/2005 14:58
Dnia 19.11.2005 o 21:03, sig. napisał:

> 2) powiadamianie majlowe o zmianie hasła czy jakichkolwiek > innych parametrów twojego konta, podając także IP z komputera, na którym miało to miejsce - wszystko dla bezpieczeństwa.a nie prościej było by zablokowąc możliwość połączenia sie z innego ip poza aktualnym? tym co mają stałe by taka opcja dużo wiecej dała, bo sie nikt nie włamie. (chyba że już jest, niegram to sie nie orientuje)

jest takie cos jak ip spoofing - mozesz sie podszyc pod cudze ip. jak system nie sprawdza dokladnie pakietow danych to mozna w ten sposob obejsc takie ograniczenia. pozatym jak ci nagle zmienia IP z jakiegos powodu to sie dopiero zgarbisz :)

GeoT
Gramowicz
21/11/2005 14:42

Nie, no ja wiem, że porównanie administrowania serwerami w Wowie jest troszkę inne niż obsługa klientów komórek. Ale chodzi mi o sam ogrom tematu. I właśnie - dodaj jeszcze do tego naliczanie sekundowe, obsługę i naliczanie darmowych minut, smsów - system informatyczny, który to obsługuje jest raczej trudny do objęcia umysłem przez zwykłegoi użytkownika komórki.IMO,projekt taki jest do zrealizowania - ludzie już nie takie rzeczy robili (vide obsługa Kas Chorych :)

Usunięty
Usunięty
21/11/2005 14:27
Dnia 21.11.2005 o 10:30, GeoT napisał:

Gdzieś wcześniej padł komentarz, że trudno technicznie byłoby rozliczać wowa za godziny. Ale przecież operatorzy komórek nawet w Polsce potrafią to robić a użytkowników jest conajmniej tyle samo co na serwach blizza. Więc myślę, że nie jest to aż tak duży problem.

Raczej taki system musiałby działać na trochę innych zasadach niż w telefonii komórkowej. Może się mylę, ale na obecną chwilę nie widzę sposobu wprowadzenia naliczania sekundowego w WoWie. ;) Ludzie pochodzący z całej Europy, spora ilość serwerów, a przede wszystkim - różne problemy Blizzarda. Na początku mieli kłopoty nawet ze ściągnięciem normalnego abonamentu w nietórych przypadkach.




Trwa Wczytywanie