Magazyn powołuje się na źródło w jednej z firm. Podało ono ponoć, że same wstępne koszty, związane z tworzeniem gry na PS3, wynoszą równowartość 17,6 milionów dolarów. Co ważne, tę sumę wyłożyć trzeba jeszcze zanim rozpoczną się faktyczne prace nad tytułem. Dla developerów jest to spore utrudnienie.
Artykuł wspomina też o dość popularnej plotce, krążącej w środowisku japońskich twórców gier. Mówi się, że wiele firm - zwłaszcza tych mniejszych, dla których bariera wstępnych kosztów okaże się nie do przekroczenia - może zrezygnować z produkcji gier na PS3, przechodząc na współpracę z Microsoftem.Poza tym, że tworzenie na Xboksa 360 jest tańsze, to ma jeszcze jedną niewątpliwą zaletę - znacznie bardziej przypomina prace nad grami przeznaczonymi dla systemu Windows. Dzięki temu developerom łatwiej przygotować wersję PC i wypuścić swój tytuł na obu platformach. Dla niewielkich firm to duży plus - powiększą one w ten sposób grono swoich potencjalnych odbiorców.
Niższe koszty tworzenia gier na Xboksa 360 mogą się więc okazać kluczem do podbicia przez Microsoft japońskiego rynku. Jego pierwsza konsola nie odniosła sukcesu w Kraju Kwitnącej Wiśni ze względu na brak zainteresowania ze strony tamtejszych developerów. Teraz zaś, jeżeli plotki okażą się prawdziwe, sytuacja może wyglądać zgoła inaczej.