Bodycount
O grze
Bodycount to pierwszoosobowa strzelanina powstała w wewnętrznym studiu Codemasters i określana mianem duchowego spadkobiercy kultowego Blacka. Nic dziwnego, wszak początkowo piecze nad tym tytułem sprawował Stuart Black, producent wspomnianego FPS-a.
W grze Bodycount wcielamy się w postać Jacksona, byłego amerykańskiego żołnierza, który zostaje zwerbowany przez organizację o nazwie Sieć. Jej zadaniem jest rozwiązywanie konfliktów, z którymi nie mogą poradzić sobie najwięksi, w tym ONZ. Bohater bierze więc udział w kolejnych zadaniach, by w pewnym momencie wplątać się w tajemniczą intrygę.
Scenariusz w Bodycount nie odgrywa kluczowej roli – przerywniki filmowe wyjaśniające niuanse fabularne trwają zaledwie 10 minut. Oprócz trybu dla pojedynczego gracza dostępna jest także kooperacja oraz multiplayer (Team Deathmatch).
Mamy tutaj do czynienia z niezwykle dynamicznym shooterem, w którym za pokonywanie kolejnych oponentów zdobywamy punkty, które wydajemy na rozmaite ulepszenia, pozwalające na jeszcze bardziej efektowne likwidowanie wrogów.
Bodycount zawiera zaawansowany system destrukcji otoczenia – niemal każdy element na mapie można zniszczyć. Dlatego też podczas rozgrywki możemy zaobserwować dynamicznie zmieniające się środowisko. Gra bazuje na technologii EGO Game Technology Platform, czyli ulepszonej wersji EGO Engine.