InformacjeFelieton

Co w modach piszczy #25 - Half-Life, Battlefield 1942, GTA V

... LM

W dzisiejszej odsłonie m.in. odświeżony Battlefield z 2002 roku, Half-Life 2 na silniku jedynki i mod do Half-Life'a od byłego pracownika Valve.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

High-Definition Remaster

  • Battlefield 1942 | EA DICE (2002)

Dzisiejsze zestawienie otwieramy ujawnionym niedawno modem, który już niedługo całkowicie zrewolucjonizuje oprawę graficzną wydanej w 2002 roku na pecetach gry Battlefield 1942. Dzięki wysiłkom moddera kryjącego się za pseudonimem ScureHD leciwa gra zyska nowe tekstury w rozdzielczości 4096x4096, efekty cząsteczkowe dla m.in. wybuchów, pyłu i dymu, a także zupełnie odświeżone efekty dla napotkanych podczas rozgrywki zbiorników wodnych. Obok tego możemy też liczyć na wyższą jakość cieni, zaawansowane shadery i masę pomniejszych usprawnień, które przybliżą oprawę wizualną produkcji do obecnie panujących standardów. Oczywiście nadal pozostanie to tytuł z początków XXI wieku, ale jak zobaczycie na załączonym zwiastunie, efekty dotychczasowych poprawek prezentują się znakomicie. Pierwsza grywalna wersja modyfikacji powinna być gotowa już w listopadzie. Przed modderem jeszcze sporo pracy, więc finalnej wersji High-Definition Remaster możemy spodziewać się najwcześniej w 2018 roku.

Half-Life 2: Classic

  • Half-Life | Valve Software (1998)

Wielbicieli pierwszej odsłony Half-Life z pewnością zainteresuje projekt pięciu modderów, którzy pod maksymą "czemu by nie" postanowili przenieść grę Half-Life 2 na silnik jedynki. Obecnie zakończono prace nad pierwszym rozdziałem gry, a modderzy chcą zyskać nieco rozgłosu, co pozwoli im zwerbować do zespołu dodatkowych entuzjastów. Wersję demonstracyjną modyfikacji znajdziecie na dedykowanej stronie w serwisie ModDB, do której link znajdziecie w nagłówku.

Odpowiedzialna za Half-Life 2: Classic ekipa dąży do przeniesienia na silnik GoldSource jak największej części sequelu, bez gwarancji, że uda im się sfinalizować projekt. Modderzy mają nadzieję, że nawet w przypadku fiaska prace będą kontynuowane przez innych członków społeczności. Wciąż dyskusyjna pozostaje kwestia przenoszenia tekstur na starszy silnik i stopnia, w jakim powinny one być przystosowane do oprawy graficznej z 1998 roku, więc jeśli macie jakiś pogląd na te zagadnienia, to nie omieszkajcie podzielić się uwagami z twórcami. Powyżej możecie zobaczyć krótki zwiastun rzeczonej wersji demonstracyjnej, na którym zaprezentowano efekt dotychczasowych prac nad modyfikacją.

Mod Configuration Menu

  • Fallout 4 | Bethesda Softworks (2015)

W sieci pojawiło się specjalne narzędzie dedykowane fanom modyfikacji do gry Fallout 4. Za jego sprawą nawet z poziomu menu gry w trakcie rozgrywki możecie zarządzać zawartością oferowaną przez fanowskie rozszerzenia. Wszystkie ustawienia pozostają w pamięci aplikacji bez ingerowania w zapisane stany rozgrywki czy oryginalne pliki gry. Na koniec, co najważniejsze, Mod Configuration Menu oferuje szeroką gamę różnorodnych ustawień, które pozwolą Wam dostosować działanie podpiętych modów wedle własnego uznania.

Skyrim Script Extender 64

  • The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition | Bethesda Softworks (2016)

Pozostajemy jeszcze na chwilę w wątku narzędzi dla modderów. Dobra wiadomość dla wszystkich oczekujących na Skyrim Script Extender kompatybilny ze Skyrim Special Edition. Po długim przestoju w pracach nad narzędziem w końcu widać jakieś poruszenie. Wprawdzie dostępna w sieci wersja alfa SKSE dedykowana jest wyłącznie twórcom modów, nie mniej oznacza to, że za jakiś czas modyfikacje tworzone z myślą o The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition będą mogły silniej ingerować w kod gry. Użytkownikom końcowym pozostaje cierpliwie czekać.

The Flash V2

  • Grand Theft Auto V | Rockstar Games (2015)

Znany z oryginalnych modyfikacji do Grand Theft Auto V modder JulioNIB ponownie wziął na warsztat przygotowany przez siebie wcześniej projekt. Tym razem usprawnień doczekał się mod The Flash, który w wersji V2 zaoferuje nam zupełnie nowe animacje i usprawnione efekty dla nadnaturalnych zdolności superbohatera. Wprawdzie prace nad The Flash V2 wciąż trwają, ale znając stopień zaangażowania autora, finalnej wersji możemy spodziewać się już niebawem. W międzyczasie rzućcie okiem na 4-minutową prezentację zaktualizowanej wersji, którą znajdziecie powyżej.

Half-Life: Caged

  • Half-Life | Valve Software (1998)

Na koniec mamy dla Was zapowiedź modyfikacji do pierwszej odsłony Half-Life, za której przygotowanie odpowiada były pracownik firmy Valve — Cayle George (Team Fortress 2, Portal 2). Motywem przewodnim jest pełna wartkiej akcji ucieczka z więzienia, a sam projekt to swoisty hołd dla złotej ery pierwszoosobowych strzelanek. Modder przygotował dla nas rozbudowaną kampanię fabularną dla pojedynczego gracza, podczas której będziemy mogli odblokować szereg ukrytej zawartości. Naszym zmaganiom akompaniować będzie ścieżka dźwiękowa artysty znanego jako Lazerhawk, a wszyscy zainteresowani będą mogli sięgnąć po tryb z załączonym komentarzem dewelopera. Rzućcie okiem na załączony zwiastun i przygotujcie się na premierę modyfikacji, która nastąpi już w najbliższy czwartek, 21 września.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do takich tytułów jak m.in Dark Souls, Wiedźmin 3, Skyrim. Zajrzyjcie koniecznie.

Najnowsze
Lubisz nas?