InformacjeInne

W co zaGRAMy w październiku 2014 roku - najciekawsze premiery miesiąca - część druga

... Adam Berlik

Sprawdźcie, jakie gry zadebiutują w drugiej połowie października. Pierwszą połowę omówiliśmy we wczorajszym artykule.

F1 2014


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 17 października
  • producent: Codemasters Software
  • wydawca: Codemasters Software
  • dystrybutor PL: Cenega

Jesień od kilku lat kojarzy się również z premierą nowej odsłony serii F1 sukcesywnie rozwijanej przez Codemasters, które tym razem musiało dostosować swoją grę do zmian, jakie nastąpiły w regulaminie wyścigów. F1 2014 zaoferuje możliwość tworzenia własnego kierowcy za pomocą zupełnie nowego kreatora, pozwoli na dostosowanie poziomu trudności do własnych umiejętności, a także będzie zawierać jeszcze lepszą sztuczną inteligencję – obiecują twórcy. Poziom trudności będzie można również określić biorąc udział w Young Driver Test, czyli teście młodego kierowcy, na samym początku rozgrywki. Nie zabraknie standardowych trybów, w tym kariery (z licznymi udoskonaleniami – pojawi się między innymi możliwość rozegrania szybkiego sezonu), scenariuszy (wyzwania z autentycznych zawodów) i multiplayera oraz wiernie odwzorowanych bolidów, torów i zespołów, które fani znają z prawdziwych wyścigów.

Jagged Alliance: Flashback


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 21 października
  • producent: Full Control
  • wydawca: bitComposer Games

Za sprawą Jagged Alliance: Flashback niezależne studio Full Control zaserwuje nam powrót do korzeni serii. Otrzymamy zatem strategię turową, która będzie prequelem cyklu Jagged Alliance. Akcja nowej części rozgrywać się ma w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia, w okresie zimnej wojny. Przeniesiemy się na karaibską wyspę San Cristobal, gdzie prześledzimy historię organizacji najemników A.I.M. (nie zabraknie bohaterów znanych z poprzednich odsłon Jagged Alliance), przechodząc kolejne, coraz bardziej wymagające misje rozgrywane na trójwymiarowych mapach zaprezentowanych z perspektywy rzutu izometrycznego. Poza nimi będziemy mogli również spróbować swoich sił w zadaniach pobocznych, dzięki którym zyskamy dostęp do nowych elementów wyposażenia i innych bonusów. Warto dodać, że pieniądze na stworzenie Jagged Alliance: Flashback twórcy pozyskali od graczy podczas zbiórki zorganizowanej na Kickstarterze.

Fantasia: Music Evolved


  • platformy docelowe: Xbox One, Xbox 360
  • data premiery: 21 października
  • producent: Harmonix
  • wydawca: Disney Interactive

Przygotowywana wyłącznie z myślą o konsolach Xbox One i Xbox 360 Fantasia: Music Evolved zabierze nas do świata Disneya i będzie adaptacją filmu pod tym samym tytułem. Za stworzenie gry odpowiada studio Harmonix, które zdecydowało się na ciekawe połączenie Rock Band z Dance Central, czyli dwóch popularnych gier muzycznych. Jako uczeń potężnego maga, Yena Sida, będziemy odgrywać kolejne piosenki, by przywrócić życie w krainie Fantasii. Wśród dostępnych utworów znajdziemy piosenki zarówno z klasycznego, jak i nowego repertuaru (m.in. Queen, Bruno Mars i Avicii). Swoją, jakże ważną misję, wykonamy w rozmaitych lokacjach. Trafimy między innymi do miasta czy też zwiedzimy głębiny oceanu, delektując się kolorową, przyjemną dla oka grafiką, która można podziwiać na dołączonych obrazkach. Wszystkie czynności wykonamy, rzecz jasna, za pomocą własnego ciała – gra obsłuży bowiem sensor Kinect na obu platformach docelowych.

Shadow Warrior


  • platformy docelowe: Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 24 października
  • producent: Flying Wild Hog
  • wydawca: Bandai Namco
  • dystrybutor PL: Cenega

W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia do sprzedaży trafiła dynamiczna strzelanka FPP zatytułowana Shadow Warrior. W minionym roku doczekała się ona nowej odsłony, stworzonej przez Flying Wild Hog. To polska firma, znana między innymi z innego shootera, Hard Reset. Gra trafiła jedynie na komputery osobiste, gdzie spotkała się z ciepłym przyjęciem, więc nic dziwnego, że już wkrótce pojawi się również na konsolach. Wcielimy się w Lo Wanga, który będzie musiał odnaleźć legendarne ostrze mocy Nobitsura Kage, wykonując misję na zlecenie korporacji Zilla Enterprises. Fabuła to jednak tylko pretekst do eksterminacji kolejnych przeciwników za pomocą katany bądź rozmaitych typów broni palnej, którymi będziemy dysponować podczas rozgrywki. I to takiej w staroszkolnym stylu, z koniecznością zbierania apteczek, bez systemu osłon! Mimo brutalnych starć z potworami całość została przedstawiona w kolorowej stylistyce, można powiedzieć nawet, że nie brakuje tu akcentów humorystycznych – w sam raz na niczym nieskrępowaną zabawę, jak za dawnych lat.

Bayonetta 2


  • platformy docelowe: WiiU
  • data premiery: 24 października
  • producent: Platinum Games
  • wydawca: Nintendo

Ku zdziwieniu wielu graczy, Bayonetta 2 zadebiutuje jedynie na konsoli WiiU i to w zestawie z pierwszą odsłoną serii, która pojawiła się na Xboksie 360 i PlayStation 3. To najważniejsza zmiana w stosunku do "jedynki" – na szczęście pod względem mechaniki rozgrywki nie należy spodziewać się rewolucji, lecz umiejętnego rozwinięcia idei zapoczątkowanych w pierwowzorze. Gra powstaje w studiu Platinum Games (ludzie od Metal Gear Rising: Revengeance, Vanquish czy Anarchy Reigns), które ponownie odda do naszej dyspozycji dynamicznego slashera z perspektywy trzeciej osoby. Będziemy walczyć z hordami przeciwników i bossami przy pomocy rozmaitych typów broni, korzystając ze zwinności głównej bohaterki. Twórcy zapowiedzieli, że postanowili udoskonalić system walki, poprawić interfejs użytkownika oraz stworzyć jeszcze ciekawsze i ładniejsze lokacje.

Civilization: Beyond Earth


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 24 października
  • producent: Firaxis Games
  • wydawca: 2K Games
  • dystrybutor PL: Cenega

Nową odsłonę serii Cywilizacja można śmiało określić mianem duchowego spadkobiercy kultowego Alpha Centauri. Firaxis Games w Civilization: Beyond Earth serwuje nam bowiem podróż do przyszłości i liczne nawiązania do produkcji wydanej w 1999 roku. Tym razem przenosimy się do 2265 roku i mamy okazję wziąć udział w wydarzeniach rozgrywających się na przestrzeni kilku tysięcy lat. Na porządku dziennym jest tutaj kolonizacja planet, wynajdywanie technologii (ten aspekt został mocno ulepszony), wznoszenie cudów, wyznaczanie szlaków handlowych, budowanie armii i – wreszcie - walka z innymi armiami w celu stworzenia kosmicznej cywilizacji. Starcia odbywają się na planszach podzielonych na heksy, zaś mechanika rozgrywki przypomina tę, którą zaprezentowano w Civilization V. Poza trybem dla jednego gracza, w Civilization: Beyond Earth nie mogło zabraknąć również sieciowego multiplayera dla maksymalnie ośmiu użytkowników.

NBA Live 15


  • platformy docelowe: Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 28 października
  • producent: EA Sports
  • wydawca: Electronic Arts

W październiku zadebiutują aż dwie gry traktujące o koszykówce. Pierwszą z nich, czyli NBA 2K15 od 2K Games, omówiliśmy wczoraj, natomiast dziś przyglądamy się NBA Live 15 od Electronic Arts. Przygotowywana wyłącznie z myślą o konsolach nowej generacji (Xbox One i PlayStation 4) produkcja jest tworzona w oparciu o opinie, jakie twórcom udało się zebrać na forach dyskusyjnych i nie tylko. Dzięki wsparciu sympatyków cyklu zaprojektowano nowy system podań, rzutów i bloków oraz udoskonaloną grę w obronie i poprawioną fizykę, co ma sprawić, że NBA Live 15 będzie znacznie lepsze od swoich poprzedniczek. Jednocześnie autorzy chcą zaproponować graczom więcej możliwości w zakresie przeprowadzania akcji oraz podczas gry w defensywie. Jako że tytuł zmierza na nowoczesne sprzęty od Sony i Microsoftu, musi również ładnie wyglądać – i będzie, zapewniają autorzy.

Sunset Overdrive


  • platformy docelowe: Xbox One
  • data premiery: 31 października
  • producent: Insomniac Games
  • wydawca: Microsoft Studios
  • dystrybutor PL: Microsoft

Studio znane z serii Ratchet & Clank i Resistance, czyli Insomniac Games, tym razem przygotowuje grę na wyłączność konsoli Xbox One. Sunset Overdrive, bo o niej mowa, będzie efektowną strzelanką w otwartym świecie, w której nie zabraknie odprężającej rozgrywki i akcentów humorystycznych. Wcielimy się w śmiałka, który – wspólnie ze swoimi kompanami - będzie starał się pokonać hordy mutantów, by uratować swoje miasto przed zniszczeniem przy pomocy rozmaitych typów szalonych broni (co powiecie na karabin strzelający płytami winylowymi?) i nadnaturalnych zdolności. Całość zostanie przedstawiona w kolorowej stylistyce – na uwagę zasługuje komiksowa oprawa graficzna, widoczna na poniższych obrazkach.

WWE 2K15


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3
  • data premiery: 31 października
  • producent: Yuke's
  • wydawca: 2K Sports
  • dystrybutor PL: Cenega

Kolejna część WWE powstaje jednak nie tylko w Yuke's, ale również w Visual Concepts, czyli firmie odpowiedzialnej za NBA 2K. Producenci słynnego cyklu gier traktujących o koszykówce mają wspomóc dotychczasowych autorów cyklu. Po co? By wspólnymi siłami mogli stworzyć najlepszą odsłonę WWE. Zapowiadane są liczne usprawnienia w zakresie mechaniki rozgrywki, a także poprawa sztucznej inteligencji i oprawy graficznej. Gra ma do złudzenia przypominać transmisję telewizyjną. Dlaczego też popracowano mocno nad modelami postaci, dźwiękiem i oświetleniem. Zwłaszcza na Xboksie One i PlayStation 4, gdzie wykorzystano technologię rejestracji ruchu (znaną z NBA 2K) sprawiającą, że poszczególni zawodnicy przypominają swoich odpowiedników z prawdziwych aren.

Lords of the Fallen


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 31 października
  • producent: CI Games/Deck 13
  • wydawca: Bandai Namco
  • dystrybutor PL: CI Games

System walki przypominający Dark Souls i grafika jak z Darksiders lub Warhammera – tak na pierwszy rzut oka prezentuje się Lords of the Fallen od CI Games i Deck 13, którego producentem wykonawczym jest Tomasz Gop. Mimo uderzających podobieństw do wspomnianych produkcji, Lords of the Fallen będzie oferowało kilka unikatowych rozwiązań. Przykładowo eksplorując kolejne lokacje natrafimy na punkty kontrolne. Jeśli ich nie aktywujemy, zwiększymy mnożnik i będziemy zdobywać więcej punktów doświadczenia. Po śmierci odrodzimy się przy ostatnim checkpoincie. Tak, jak w Dark Souls, nacisk zostanie postawiony na eksplorację i odkrywanie pobocznych ścieżek z ukrytymi przedmiotami (będzie można jednak podążyć główną trasą, by szybko dobiec do bossa), ale w przeciwieństwie do dzieła From Software, w Lords of the Fallen historia zostanie opowiedziana wprost. Fabuła ma traktować o walce protagonisty, Harkyna, z Lordami Upadłego Boga.

Najnowsze
Lubisz nas?