Rain - wrażenia z prezentacji

Piotr Wojtania
2013/08/22 18:45
0
0

Rain to gra przygodowa tworzona w kooperacji przez dwa studia - Aquire (autorzy m.in. Tenchu) oraz PlayStation C.A.M.P! (odpowiedzialni za takie "wynalazki" jak Tokyo Jungle, czy Echochrome). Przy takim połączeniu oczywistym jest, że tworzona przez nich gra musi być w jakiś sposób wyjątkowa. I jest.

Rain - wrażenia z prezentacji

Rain opowiada historię chłopca, który pewnego deszczowego wieczoru zauważył niewidzialną (nie pytajcie) dziewczynę, ściganą przez niewidzialne potwory. Ruszył za nią, po czym został wciągnięty do dziwnego świata, w którym sam stał się niewidzialny, gdzie wiecznie jest noc i ciągle pada deszcz.

Głównym wyróżnikiem tej gry jest fakt niewidzialności głównego bohatera. Na tym elemencie oparta jest rozgrywka. W świecie gry ciągle pada deszcz, dzięki czemu postać chłopca jest widoczna, jako przejrzysty zarys tworzony przez spływającą po nim wodę. Jeśli ktoś oglądał Niewidzialnego człowieka z Kevinem Baconem i przypomni sobie scenę z basenem, to będzie wiedział o co chodzi.

Chłopiec jest dość wątły i nie nadaje się do walki, a świat Rain jest zamieszkany przez wiele niebezpiecznych i równie niewidzialnych istot. Dlatego trzeba kombinować, poznawać sposób działania przeciwników i przekradać się, ukrywając się przed deszczem np. pod jakimś daszkiem lub balkonem. Wówczas widać tylko ślady stóp i ewentualnie skutki wpadnięcia na jakiś rower lub skrzynkę. Mechanika dość prosta, ale ciekawa.

Na początku chłopiec podąża śladami dziewczynki, ale z czasem ona w końcu zdaje sobie sprawę z jego obecności i zaczynają przemierzać świat razem. Interakcja między nimi ogranicza się głównie do rozwiązywania zagadek i pokonywania przeciwności. W grze nie ma ani jednego dialogu, historię poznajemy przez pojawiające się sporadycznie napisy i zachowanie bohaterów.

GramTV przedstawia:

Pokaz nie był zbyt obszerny. Zaprezentowano kilka lokacji, a zamiast rozgrywki kilka filmików (na szczęście w sali obok można było później wypróbować krótkie demo). Być może dlatego, że sama gra pewnie nie będzie zbyt obszerna, w końcu to tytuł dystrybuowany tylko przez PSN, a przedstawiciele Sony porównują Rain pod tym względem do Journey, której przejście zabiera raptem 2-3 godziny. Po Rain spodziewam się nieco dłuższej zabawy, z naciskiem na słowo "nieco". Dodatkowo po ukończeniu gry będzie można wrócić do deszczowego świata i poszukać poukrywanych w nim przedmiotów, które wzbogacą opowiedzianą przez Rain historię.

Ważną częścią pokazu były informacje na temat premiery gry. Będzie ona miała miejsce 2 października, a na grę już można składać zamówienia przedpremierowe przez sklep PlayStation Store. Gra kosztuje tam 49 zł i do zamówień przedpremierowych dodawane jest kilka bonusów - miks muzyczny, awatary i temat graficzny dla PS3.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!