W co zaGRAMy w lipcu 2013 roku - najciekawsze premiery miesiąca

Adam "Harpen" Berlik
2013/07/02 09:30

Lipiec stanie pod znakiem gier na PC (m.in. Shadowrun: Returns, Dota 2 i Civilization V: Nowy Wspaniały Świat), ale w rozpoczętym właśnie miesiącu nie zabraknie także pozycji adresowanych również do właścicieli konsol (DARK, Dynasty Warriors 8 i The Walking Dead: 400 Days).

The Walking Dead: 400 Days


W co zaGRAMy w lipcu 2013 roku - najciekawsze premiery miesiąca

  • platformy docelowe: PC, Xbox 360, PlayStation 3
  • data premiery: 3 lipca (PC), 5 lipca (Xbox 360), 10 lipca (PlayStation 3), sierpień (PlayStation Vita)
  • producent: Telltale Games
  • wydawca: Telltale Games

Pomost pomiędzy pierwszym a nieogłoszonym jeszcze oficjalnie drugim sezonem The Walking Dead – tak w skrócie można określić 400 Days, nowe DLC do bijącej rekordy popularności przygodówki od Telltale Games. Poznamy w nim historie pięciu nowych postaci rozgrywające się w ciągu pierwszych 400 dni od wybuchu epidemii, która zdziesiątkowała ludzkość, przeobrażając zarażonych mieszkańców w zombie. W kwestii mechaniki rozgrywki nie należy spodziewać się żadnych zmian, więc nadal będziemy mieli do czynienia z emocjonującą produkcją, w której pierwsze skrzypce gra rozbudowana i ciekawa fabuła, a zagadki logiczne schodzą na dalszy plan.

Mortal Kombat: Komplete Edition


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 3 lipca
  • producent: NetherRealm Studios
  • wydawca: Warner Bros.
  • dystrybutor PL: Cenega

Po długim czasie oczekiwania i patrzenia na konsolowców z zazdrością, właściciele komputerów osobistych w końcu otrzymają swoją wersję najnowszej odsłony Mortal Kombat w edycji Komplete. To rozszerzone wydanie zawiera dodatkowo czterech nowych zawodników (Skarlet, Kenshi, Rain i Freddy Krueger), piętnaście klasycznych kostiumów oraz trzy klasyczne fatality. Warto przypomnieć, że studio NetherRealm tworząc restart serii Mortal Kombat, postanowiło zaczerpnąć inspirację z początkowych części, w efekcie czego otrzymaliśmy niezwykle miodną produkcję z charakterystyczną dla tego cyklu mechaniką oraz oprawą wizualną. Nie zdecydowano się bowiem na wprowadzenie pełnego trójwymiaru, lecz postawiono na grafikę, którą można określić jako 2,5 D. Mimo tego nie zapomniano o dodaniu nowości, takich jak kampania fabularna, tryb Tag Team znany z Tekkena czy też specjalnego systemu X-Ray, dzięki któremu możemy zadawać bardzo silne i jednocześnie brutalne ciosy.

DARK


  • platformy docelowe: PC, Xbox 360
  • data premiery: 5 lipca
  • producent: Realmforge Studios
  • wydawca: Kalypso Media

DARK miał ukazać się w czerwcu, ale niemalże w ostatniej chwili wpadł w poślizg i zadebiutuje dopiero za kilka dni. Dlatego też ponownie pochylamy się nad tym tytułem, gdyż zapowiada się on bardzo ciekawie. Będzie to połączenie skradanki (walka) i RPG (zdobywanie punktów doświadczenia i rozwój protagonisty) z grafiką stworzoną w technologii cel-shading. Pokierujemy wampirem siejącym spustoszenie zarówno wśród agresywnych potworów, jak i niewinnych policjantów. Akcja toczyć się ma w wielu zróżnicowanych lokacjach – odwiedzimy między innymi twierdzę, muzuem, a także zajmiemy się eksploracją ulic miasta. Niezależnie od tego, gdzie trafimy, nasze zadanie będzie polegało na likwidowaniu wrogów z ukrycia. Ułatwi nam to szeroki wachlarz umiejętności, jakimi dysponować ma główny bohater. Przykładowo jedna ze zdolności pozwoli mu w mgnieniu oka zniknąć z pola widzenia przeciwnika. Duże znaczenie ma odgrywać także fabuła, gdyż twórcy pozwolą nam wybrać różne ścieżki dialogowe podczas rozmów z napotkanymi postaciami.

Civilization V: Nowy Wspaniały Świat


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 12 lipca
  • producent: Firaxis Games
  • wydawca: 2K Games
  • dystrybutor PL: Cenega

Polska husaria oraz polski władca, Kazimierz III Wielki, to dla nas najważniejsze nowości, jakie zaoferuje Civilization V: Nowy Wspaniały Świat. Po raz pierwszy w historii tej kultowej serii pojawią się w niej rodzime akcenty, nic więc dziwnego, że firma Cenega, która odpowiada za dystrybucję wspomnianego rozszerzenia w naszym kraju, zdecydowała się przygotować okolicznościową okładkę. Dodatek odda do naszej dyspozycji także dwa nowe scenariusze, cztery nowe tryby rozgrywki, dziewięć nowych cywilizacji, dziewięciu nowych przywódców, osiem nowych cudów świata, nowe jednostki i budynki z opcją ulepszania ich na wiele różnych sposobów, a także nowe Zwycięstwo Kulturowe, nowe ideologie oraz możliwość handlu międzynarodowego. Sporo, prawda?

GramTV przedstawia:

Dynasty Warriors 8


  • platformy docelowe: PlayStation 3
  • data premiery: 19 lipca
  • producent: Omega Force
  • wydawca: Tecmo Koei

Fani dynamicznych gier akcji, a konkretniej slasherów ukazanych z perspektywy trzeciej osoby, powinni rzucić okiem na Dynasty Warriors 8, czyli kolejną odsłonę popularnej serii od duetu Omega Force i Tecmo Koei. Co ciekawe, poza typową, bezmyślną młócką, otrzymujemy tu także element strategiczny, w którym nasze zadanie polega na zarządzaniu posiadanymi terytoriami na specjalnej mapie. Ponownie przeniesiemy się do starożytnych Chin, gdzie weźmiemy udział w przygodzie powstałej na bazie powieści Legenda Trzech Królestw. Poza trybem fabularyzowanym, który można ukończyć samemu bądź wspólnie z innym graczem, w Dynasty Warriors 8 czekać będą także alternatywne scenariusze oraz tryby Free Mode (swobodna rozgrywka) oraz Commander Mode (zdobywanie surowców podczas starć z wrogami i budowanie swojej wieży).

The Raven - Legacy of a Master Thief


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 23 lipca
  • producent: KING Art Games
  • wydawca: Nordic Games

KING Art, studio odpowiedzialne za obie części The Book of Unwritten Tales, niebawem ponownie da o sobie znać za sprawą detektywistycznej przygodówki z interfejsem point and click o nazwie The Raven - Legacy of a Master Thief. Produkcja ta będzie wydana w trzech odcinkach: The Eye of the Sphinx ukaże się 23 lipca, Ancestry of Lies zadebiutuje 27 sierpnia, a do premiery A Murder of Ravens dojdzie 24 września. Fabuła opowiadać będzie o tytułowym Kruku (z ang. Raven), czyli seryjnym mordercy pozostawiającym na miejscu zbrodni krucze pióro. Dowiemy się, że w 1960 roku, w Paryżu, wreszcie udało się go złapać i śmiertelnie ranić, ale po czterech latach ktoś najprawdopodobniej próbuje się pod niego podszyć. W londyńskim muzeum, z którego skradziono pewien starożyny artefakt, znów znaleziono krucze pióro. O co może chodzić? Odpowiedź uzyskamy, jeśli rozwiążemy tę sprawę.

DotA 2


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 23 lipca
  • producent: Valve
  • wydawca: Valve

Testy przedpremierowych wersji Dota 2 w końcu dobiegną końca i gra ostatecznie zostanie wydana w edycji finalnej. Produkcja ta, będąca reprezentantem popularnego gatunku MOBA (Massive Online Battle Arena), wywodzi się z moda do Warcrafta III nazwanego Defense of the Ancients. Zabawa skupia się na potyczkach dwóch drużyn składających się z pięciu graczy – każdy z nich kontroluje jedną z postaci uczestniczących w bitwie (poza nimi pojawiają się także bohaterowie sterowani przez sztuczną inteligencję), którą wraz z postępami w rozgrywce może rozwijać na wiele sposobów. Celem każdej misji jest zniszczenie wszystkich jednostek oraz bazy wroga. Przed przystąpieniem do gry można zapoznać się z jej zasadami w rozbudowanych samouczkach oraz spróbować swoich sił przeciwko komputerowemu przeciwnikowi. Gdy już zdecydujemy się na zabawę z innymi graczami możemy być pewni, że ich umiejętności będą zbliżone do naszych – wszystko dzięki specjalnemu systemowi, który dobiera graczy o podobnym doświadczeniu.

Shadowrun Returns


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 25 lipca
  • producent: Harebrained Schemes
  • wydawca: Harebrained Holdings

Sfinansowana na platformie Kickstarter klasyczna gra RPG Shadowrun Returns autorstwa studia Harebrained Schemes jest na ostatniej prostej przed premierą. Podczas zbiórki tytuł ten cieszył się ogromną popularnością, w efekcie czego twórcom bez trudu udało się zebrać potrzebną kwotę. Ostatecznie otrzymali oni ponad cztery razy więcej pieniędzy niż potrzebowali, co pozwoliło im stworzyć znacznie bardziej rozbudowany tytuł niż pierwotnie zakładali. Przypomnijmy, że Shadowrun Returns zaoferuje nam turowy system walki, dwuwymiarową oprawę graficzną (widok izometryczny) w klimatach stanowiących połączenie cyberpunku i fantasy. Na uwagę zasługuje ciekawy sposób rozwoju postaci i prowadzenia starć. Świat gry podzielony jest bowiem na cztery odmienne rzeczywistości, takie jak fizyczna, cyfrowa, astralna i mistyczna – dostęp do nich będą mieli tylko przedstawiciele określonych klas postaci, co oznacza, że trzeba będzie posiadać naprawdę zróżnicowany zespół, by móc zobaczyć wszystkie wskazówki i elementy otoczenia.

Halo: Spartan Assault


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: lipiec
  • producent: 343 Industries
  • wydawca: Microsoft

Nowe Halo wyłącznie na PC? Brzmi zachęcająco, ale trzeba wiedzieć, że Spartan Assault to – po pierwsze – nie FPS, a po drugie – gra powstająca wyłącznie z myślą o komputerach z Windows 8, a także urządzeniach przenośnych z Windows Phone 8. Jak widać na powyższym obrazku, w Halo: Spartan Assault kamera zawieszona jest wysoko nad jednostkami, tak samo, jak w grach strategicznych. Esencję zabawy mają stanowić dynamiczne starcia, podczas których dane nam będzie poznać historię rozgrywającą się między wydarzeniami z trzeciej i czwartej odsłony serii Halo. Kampania fabularna ma składać się z 25 misji umożliwiających graczom wcielenie się w komandor Sarę Palmer lub też Spartana Davisa. Nie zabraknie także swego rodzaju multiplayera – cotygodniowe wyzwania pozwolą nam śrubować wyniki, które następnie porównamy z rezultatami naszych znajomych i innych graczy.

Komentarze
52
Bodzio-Gracz
Gramowicz
21/07/2013 10:15

Z powyższej listy interesuje mnie Civilization V oraz Dota :-).

Usunięty
Usunięty
07/07/2013 13:40

Zapraszam do zapoznania się z przygotowaną przeze mnie zapowiedzią Shadowrun Returns. Z góry dzięki za poświęcony czas. Pozdrawiam http://youtu.be/JpJnFRGWFd8www.youtube.com/user/BattleAxeInn

Usunięty
Usunięty
06/07/2013 11:04

@leszeq> "Gdy już zdecydujemy się na zabawę z innymi graczami możemy być pewni, że ich umiejętności> będą zbliżone do naszych - wszystko dzięki specjalnemu systemowi, który dobiera graczy> o podobnym doświadczeniu. ">> Ha ha ha ha! O matchmakingu w Docie można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest dobry> :)Kłóciłbym się, matchmaking generalnie nie zawodzi.




Trwa Wczytywanie