Sports Interactive, twórcy serii Football Manager, w jej najnowszej odsłonie oznaczonej cyferkami 2013, postanowili pójść za duchem czasu. Nie oznacza to jednak szeregu uproszczeń w podstawowym module zabawy, ale dodanie nowego wariantu rozgrywki, adresowanego do początkujących lub mniej doświadczonych użytkowników. Football Manager Classic, bo taką nazwę nosi ów tryb, jest znacznie bardziej mniej skomplikowany i pozwala – zdaniem producenta – przejść cały sezon w zaledwie kilka godzin. Football Manager 2013 to także wyzwania, czyli nic innego, jak szereg z góry określonych celów, jakie musimy wypełnić, by zadowolić zarząd, w określonym czasie (zazwyczaj pół sezonu). Pomimo tego, nowa produkcja SEGI, skierowana jest także do wyjadaczy gatunku. Zawiera wszystko to, co edycja z poprzedniego roku, wzbogacone o szereg innych nowości i usprawnień. Więcej o grze przeczytacie w naszych pierwszych wrażeniach.
Rewolucja – takim mianem THQ określa WWE 13, kolejną część znanej serii traktującej o popisach wrestlerów na ringu lub, nierzadko też, poza nim. Do naszej dyspozycji zostanie oddanych wielu znanych zawodników (m.in. M Punk, Steve Austin, Sheamus, Undertaker, Mankind, Chris Jericho, Big Show czy Mark Henry), których pełny wykaz możecie znaleźć na tej grafice udostępnionej przez wydawcę już jakiś czas temu. Wracając jednak do owej rewolucji, trzeba napisać o kluczowych nowościach, jakie pojawią się w WWE 13. Pierwszą z nich jest WWE Live, czyli system odpowiedzialny za prezentację poszczególnych walk – gra ponownie, ale tym razem jeszcze bardziej, ma przypominać do złudzenia to, co możemy obejrzeć w trasmisji telewizyjnej. Drugą cechą nowego WWE 13 jest Predator 2.0, czyli udoskonalona wersja technologii odpowiadającej za przebieg akcji, animację i sterowanie.
Trylogia przygód Master Chiefa od studia Bungie już się zakończyła, czas więc na nową – za przygotowanie Halo 4, które rozpoczyna nową historię słynnego bohatera, odpowiada zupełnie nowy developer, 343 Industries. Czy udało im się stanąć na wysokości zadania? Już teraz wiemy, że tak – zdaniem Michała Ostasza, który zrecenzował Halo 4 na gram.pl, jest to "świetny, choć ostrożny start nowej trylogii". Wśród zalet gry wymienia on ciekawą kampanię, fabułę, przerywniki filmowe, multiplayer oraz dostępne rodzaje broni. Do wad zalicza natomiast jedynie "dobrą" grafikę oraz podobne i monotonne poziomy o zamkniętej strukturze. Gra zostanie wydana w całości po polsku (dubbing jest całkiem przyzwoity) i niestety, nie ma możliwości zmiany na angielską wersję jezykową. Aby móc usłyszeć oryginalne głosy bohaterów należy zakupić osobną edycję gry. W naszym sklepie znajdziecie obie.
Dotychczas marka LittleBigPlanet była kojarzona wyłącznie z platformówkami, ale Sony zdecydowało się na kolejny krok, przygotowując tym razem grę wyścigową, bazującą na słynnej marce. Już przy okazji obcowania z wersją beta tytułu można było wywnioskować, że jest to posunięcie jak najbardziej słuszne - LittleBigPlanet Karting to ogromne pokłady grywalności, a w grze miło spędzą czas zarówno młodsi, jak i starsi. Jest w niej charakterystyczny dla serii humor i klimat, jest mnóstwo opcji dostosowywania swoich pojazdów wedle własnych preferencji, a także – wreszcie – jest świetne udźwiękowienie; jedynie oprawa graficzna mogłaby być ciut lepsza. A kampania singlowa, choć wydaje się, że dość długa, to nic innego, jak przedsmak właściwej zabawy, czyli multiplayera. Nie brakuje więc edytora poziomów, który – podobnie jak w przypadku LittleBigPlanet i LittleBigPlanet 2 – z pewnością zwiększy żywotność tego tytułu.
Kto by pomyślał, że bijąca rekordy popularności, stosunkowo świeża marka, jaką jest Angry Birds, zostanie połączona z kultowymi Gwiezdnymi Wojnami. Tak się jednak stanie i to już wkrótce. Angry Birds Star Wars to wynik współpracy studia Rovio z Lucasfilm. Po samej grze nie należy spodziewać się rewolucji - otrzymamy jedynie nowy teatr działań, podczas gdy mechanika rozgrywki zostanie niemal nienaruszona. Tym razem więc tytułowe Wściekłe Ptaki będą miały za zadanie rozprawić się z bohaterami znanymi z sagi George'a Lucasa. Wśród nich między innymi Luke Skywalker, Darth Vader, Obi-Wan Kenobi czy Han Solo.
Akcja gry Call of Duty: Black Ops II, czyli kontynuacji Call of Duty: Black Ops, w odróżnieniu od "jedynki" zostanie umiejscowiona – po raz pierwszy w historii cyklu – w niedalekiej przyszłości. Zimna Wojna XXI wieku to umowne określenie konfliktu, jaki ma miejsce w 2025 roku i jest tematem przewodnim fabuły w nowej produkcji studia Treyarch. Należy jednak zaznaczyć, że niekiedy wydarzenia w grze będą rozgrywały się w przeszłości, a konkretniej w latach osiemdziesiątych XX wieku. Tym, co ma wyróżnić Black Ops II od innych gier z serii, jest system nieliniowych misji, Strike Force, które pojawią się w grze. Będą one dostępne oprócz tradycyjnej, korytarzowej i oskryptowanej kampanii i pozwolą ukończyć zadanie na jeden z wielu sposobów. Autorzy postanowili także zrobić ukłon w stronę fanów Call of Duty: Black Ops i zapowiedzieli, że w "dwójce" zobaczymy Franka Woodsa z oryginału, jak również Davida Masona, syna Aleksa.
Najważniejszą nowością, ale nie jedyną, jaką ma do zaoferowania Symulator Farmy 2013, jest nowa fizyka ziemi. W poprzednich odsłonach serii, po najechaniu na wybrzuszenie w terenie, zmieniała się jedynie tekstura, ale nie miało to żadnego wpływu na zachowanie pojazdu – inaczej będzie w tej części, gdzie sposób prowadzenia należy dostosować do warunków panujących na drodze. Symulator Farmy 2013 to także udoskonalona oprawa wizualna, nowe uprawy rolne, nowy system pomocników i poprawiony inwentarz. Podczas zaliczania kolejnych zadań odwiedzimy Toskanię, Alpy i Stany Zjednoczone, kierując maszynami od Fendt, Valtra, Massey Ferguson, Challenger, Fliegl, Horsch, Amazone i innych producentów.
Karykaturalni kierowcy i kolorowe bolidy w wyścigach Formuły 1 adresowanych do młodszych – tak w skrócie można opisać nową propozycję Codemasters, które jak dotąd podchodziło do gier z tego gatunku, zazwyczaj, bardzo poważnie. Uznany producent postanowił jednak trochę wyluzować, serwując nam F1 Race Stars, czyli ścigałkę, która czerpie pomysły poniekąd z takich tytułów, jak ModNation Racers czy Mario Kart. Niemniej warto zaznaczyć, że otrzymamy w pełni licencjonowany produkt, więc pojawią się w nim znani kierowcy, w tym m.in. Lewis Hamilton, Fernando Alonso i Sebastiana Vettel oraz tory znane z prawdziwych zawodów. Wszystko jednak będzie przedstawione z przymrużeniem oka, co – miejmy nadzieję – wzbudzi szczery uśmiech na naszych twarzach.
Wreszcie, po długim czasie oczekiwania, Agent 47 powróci. Hitman Rozgrzeszenie to już piąta odsłona znanego cyklu o słynnym zabójcy, który jest specjalistą w swoim fachu, potrafiącym zlikwidować cel znienacka bądź też robiąc przy tym mnóstwo hałasu. Fabuła obracać się będzie wokół tajemniczego spisku, w który został wplątany główny bohater, działający tym razem na własną rękę. IO Interactive obiecuje, że dzięki zróżnicowanym poziomom trudności, w grze znajdą coś dla siebie nowicjusze, jak i weterani – wyłączenie wszystkich podpowiedzi i ułatwień sprawi, że rozgrywka będzie stanowić naprawdę olbrzymie wyzwanie. Interesującą cechą nowego Hitmana może okazać się także szumnie reklamowany system przebrań, sprawiający, że nasz protagonista może do ostatniej chwili pozostać niezauważony. Świetnie zapowiada się także sama oprawa – oprócz wysokiej jakości grafiki na uwagę zasługuje mimika twarzy. Dialogi nagrano podczas sesji motion-capture, a nie – jak w większości przypadków – osobno w studiu.
Tytuł gry PlayStation All-Stars: Battle Royale mówi chyba wszystko. To bijatyka czerpiąca garściami z Nintendo Super Smash Bros., w której będziemy mieli okazję pokierować najpopularniejszymi bohaterami znanymi z produkcji wydanych przez firmę Sony. Pojawią się w niej między innymi Kratos z God of War, Nathan Drake z serii Uncharted, Cole MacGrath znany z cyklu inFamous, Sweet Tooth z Twisted Metal, Radec z Killzone'a czy też Sly ze Sly Coopera. W poszczególnych pojedynkach, rozgrywanych na wielopoziomowych arenach może wziąć udział maksymalnie czterech graczy i, co ważne, esencję rozgrywki stanowi tutaj multiplayer. PlayStation All-Stars: Battle Royale obsłuży funkcję Cross-Play, pozwalającą posiadaczom wersji na PlayStation 3 toczyć boje z właścicielami edycji na PlayStation Vita (bądź odwrotnie). Rodzimy oddział Sony zadbał o to, by gra została wydana w całości po polsku.
Mieliśmy już Batmana z LEGO, Harry'ego Pottera, Gwiezdne Wojny i inne marki – czas na Władcę Pierścieni. Bohaterowie, znani z uniwersum Tolkiena, zbudowani z duńskich klocków już wkrótce trafią na PC i rozmaite konsole, pozwalając nam zasmakować rozgrywki solo bądź w kooperacji, będącej – jak to w serii gier LEGO – największą atrakcją. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że owych postaci, którymi będzie można pokierować w LEGO: Władca Pierścieni, otrzymamy aż – uwaga – 85! Wcześniej ujawniono natomiast, że fabuła została skonstruowana tak, by przedstawić kluczowe momenty z Drużyny Pierścienia, Dwóch Wież i Powrotu Króla, co z pewnością ucieszy fanów sagi. Sama historia ma opowiadać o drodze do Góry Przeznaczenia – Frodo w trakcie wyprawy musi zniszczyć magiczny pierścień zagrażający światu (artefakt poszukuje swojego właściciela), rozprawiając się – wspólnie ze swoimi towarzyszami – z hordami orków i innych stworów...
Intensywna akcja, otwarty świat (dziesięć razy większy od mapy z Far Cry 2), archipelag wysp (każda przeznaczona dla innego trybu zabawy!), nieliniowy charakter rozgrywki (opcja wykonywania zadań w dowolnej kolejności), możliwość likwidowania wrogów z ukrycia bądź w bezpośrednim starciu, elementy RPG (punkty doświadczenia i rozwój umiejętności) i świetna grafika to najważniejsze cechy Far Cry 3, nowej strzelanki pierwszoosobowej Ubisoftu. Wcielimy się w niej w Jasona Brody'ego, fotografa, który w wyniku nieszczęśliwego wypadku (zatopiona łódź) został uwięziony na tropikalnej wyspie. Będzie musiał przede wszystkim uwolnić swoją dziewczynę z rąk porywaczy oraz zmierzyć się z wieloma innymi, pojawiającymi się na bieżąco zagrożeniami. Z przedpremierowych zapowiedzi twórców wynika, że stawiają oni zarówno na scenariusz, prezentując kolejno postacie, jakie pojawią się w grze, jak i rozgrywkę, publikując rozmaite, obszerne gameplaye, ukazujące różnorodne aspekty produkcji.