Tydzień z Runes of Magic - Wojownik i Rycerz

Michał Myszasty Nowicki
2011/06/17 19:00
2
0

Tylko najodważniejsi są w stanie stanąć oko w oko z przeciwnikiem, nie kryjąc za utkanym z magii parawanem, czy atakując go w plecy. Do takich na pewno zaliczyć możemy Wojowników i Rycerzy, którzy dzięki doskonałemu wyszkoleniu, zimnej krwi i bezgranicznej odwadze zawsze idą w pierwszym szeregu. Nigdy nie oddają pola, zawsze walcząc do końca.

Tylko najodważniejsi są w stanie stanąć oko w oko z przeciwnikiem, nie kryjąc za utkanym z magii parawanem, czy atakując go w plecy. Do takich na pewno zaliczyć możemy Wojowników i Rycerzy, którzy dzięki doskonałemu wyszkoleniu, zimnej krwi i bezgranicznej odwadze zawsze idą w pierwszym szeregu. Nigdy nie oddają pola, zawsze walcząc do końca.

WOJOWNIK

WOJOWNIK, Tydzień z Runes of Magic - Wojownik i Rycerz

PODSTAWOWE ATRYBUTY:

  • Siła: 14
  • Zręczność: 12
  • Wytrzymałość: 13
  • Inteligencja: 5
  • Mądrość: 6

Choćby patrząc na podstawowe atrybuty postaci łatwo wysnuć jeden wniosek – Wojownicy polegają przede wszystkim na wysokich cechach fizycznych. Nic w tym dziwnego, wszak ich domeną jest walka wręcz, a wysoka siła i wytrzymałość są niezbędne, by móc zadać skuteczny cios i przetrwać ewentualną kontrę przeciwnika.

Decydując się na wybór Wojownika, musimy być pewni, że podołamy w bezpośredniej walce z przeciwnikiem. To bardzo bezkompromisowa klasa, zmuszająca nas do ciągłego kontaktu z wrogami. Bardzo ważna jest szybkość działania i zdecydowanie, przecież każdy błąd może zakończyć się niebezpiecznym kontratakiem. To najlepszy wybór dla osób, które uwielbiają walkę wręcz oko w oko z przeciwnikiem. Niewątpliwym atutem wojowników jest wyjątkowo szeroki zakres uzbrojenia, z którego mogą korzystać. Dzięki temu możemy bez problemu dobrać sobie zarówno najbardziej odpowiadającą nam broń, jak i styl walki od stawiania w polu z bronią i tarczą, a skończywszy na przełamujących wrogie szyki szarżach z dwuręcznym mieczem, czy toporem.

WOJOWNIK: BROŃ

  • Miecz jednoręczny
  • Sztylet
  • Różdżka
  • Topór jednoręczny
  • Broń obuchowa
  • Miecz dwuręczny
  • Laska dwuręczna
  • Topór dwuręczny
  • Młot dwuręczny

Nie mniej znaczące jest to, że Wojownicy – jako rzucający się w wir bezpośredniej walki – mają również dostęp do bardzo szerokiego zakresu uzbrojenia ochronnego. Dzięki temu, mimo nawały spadających na nich ciosów, są w stanie przetrwać na tyle długo, by móc wyprowadzić potężny kontratak.

WOJOWNIK: ZBROJA

  • Szaty
  • Ubranie
  • Zbroja skórzana
  • Zbroja kolcza
  • Tarcza

Najważniejsze jednak, że Wojownicy mają dostęp do wielu umiejętności i zdolności, dzięki którym są w stanie czerpać energię z bitewnego szału, rozpraszać przeciwników kombinacjami ciosów, prowokować ich, odciągając od słabszych sprzymierzeńców, czy nawet wzbudzić swoją postawą strach. Tutaj wiele zależy od naszych preferencji, warto jednak już na początku zdecydować się na wybór stylu walki – bronią jedno lub dwuręczną. Ten pierwszy styl pozwala nam korzystać z tarczy, co zwiększa możliwości defensywne naszej postaci. Drugi przeznaczony jest dla postaci, które nastawiają się na bezkompromisową ofensywę.

Zawsze warto inwestować punkty w umiejętności pasywne zwiększające naszą siłę i mistrzostwo w posługiwaniu się wybranym typem broni. Używając tarczy warto inwestować przede wszystkim w umiejętności zapewniające nam kontrolę nad polem walki, a więc ogłuszające lub nawet przewracające przeciwników oraz te podnoszące wartość naszej obrony. Z kolei styl walki bronią dwuręczną, to przede wszystkim sille, które pozwalają nam na wymasowanie zadawanych obrażeń.

RYCERZ

RYCERZ, Tydzień z Runes of Magic - Wojownik i Rycerz

PODSTAWOWE ATRYBUTY:

  • Siła: 13
  • Zręczność: 11
  • Wytrzymałość: 14
  • Inteligencja: 11
  • Mądrość: 11

Rycerze, to nic innego, jak najpotężniejsi wojownicy, którzy zostali natchnieni boską mocą i dzięki swej niezłomnej, wielkiej wierze stali się niekwestionowaną elitą wśród walczących w zwarciu. Są równie odważni i bezkompromisowi, jak wojownicy, jednak przepełniające ich światło wiary daje im jeszcze więcej sił, by bronić wszystkiego, co dla nich święte.

GramTV przedstawia:

Podobnie, jak poprzednio opisana klasa, są to postacie dla osób, które nie boją się bezpośredniej walki z przeciwnikiem i gotowi są na największe poświęcenie w imię ideałów. Najlepiej wyszkoleni i opancerzeni na polu walki są w stanie przyjąć na siebie ataki nawet najpotężniejszych bossów, co czyni ich wielce pożądanymi przez każdą grupę, elitarnymi wojownikami.

Rycerze, choć nie ustępują w umiejętnościach walki Wojownikom, mają znacznie węższy zakres broni, których mogą używać. Wyspecjalizowali się przede wszystkim w mieczach i młotach, które to bronie postrzegane są przez nich, jako najbardziej honorowe i godne dzierżenia w dłoniach. Oczywiście nic stoi na przeszkodzie, by podobnie, jak Wojownicy walczyli zarówno bronią dwuręczną, jak i wzmacniając swą obronę tarczą.

RYCERZ: BROŃ

  • Miecz jednoręczny
  • Broń obuchowa
  • Miecz dwuręczny
  • Młot dwuręczny

Choć ustępują Wojownikom pod względem zakresu używanych broni, Rycerze mają nad nimi jedną, niezwykle znaczącą przewagę. Jako jedyni mają prawo (od 24 poziomu) do korzystania z najcięższych i dających najlepszą ochronę w grze pancerzy płytowych. Sprawia to, że – będąc samemu niezwykle groźnymi – są doskonale zabezpieczeni przed ciosami przeciwników. Nic w tym dziwnego – wszak zawsze idą w bój w pierwszej linii.

RYCERZ: ZBROJA

  • Ubranie
  • Zbroja skórzana
  • Zbroja kolcza
  • Zbroja płytowa
  • Tarcza

Choć Rycerze potrafią być bardzo skuteczni w zabijaniu przeciwników, zdecydowanie najlepiej sprawdzają się w roli tanków, czyli postaci przyjmujących na siebie impet uderzenia wrogów i związujących ich walką. Dlatego też w przypadku Rycerza przede wszystkim rozwijamy te umiejętności, które wydatnie zwiększają naszą obronę, statystyki zbroi oraz mistrzostwo w używaniu tarczy. Dzięki temu nasza postać będzie piekielnie trudna do trafienia i zabicia, co przy pełnionej przez nią roli jest kwestią kluczową. Oczywiście podstawa są też wszelkie zdolności kierujące uwagę przeciwników w naszą stronę. Wszak taka rola Rycerza.

Jedną z najpotężniejszych umiejętności Rycerzy jest pozornie banalna zdolność do przywracania many z przeciwników, na których nałożony został uprzednio święty symbol. Rozwijanie tej umiejętności oraz świętego ataku, to absolutna podstawa. Dzięki temu nigdy nie zabraknie nam many, co pozwoli z kolei zaoszczędzić wiele punktów na rozwoju takich umiejętności.

Warto tu jeszcze zaznaczyć, że powyższe informacje dotyczą głównie postaci chcących brać udział w grupowych rajdach. Większość umiejętności zwiększających naszą odporność odbija się niekorzystnie na zadawanych obrażeniach, dlatego na solowe akcje zawsze warto mieć w zanadrzu bron dwuręczną.

Akcja promocyjna Tydzień z Runes of Magic jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Frogster, oraz portal gram.pl.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
17/06/2011 21:14

W grę grałem w okresie gwiazdki , dobiłem do 26lv i na tym koniec. Systen 2 klasowy jest fatalny. To kompletne nieporozumienie (jak dla mnie). Poki co wszystkie gry Frogstera to kaszana a paskudny Mythos to na to najlepszy dowód. Wydaje mi sie ze czas dominacji WoWa i LoL-a (w ktorego nie umiem grac ale co tam) bedzie jeszcze baaaardzo długi...

Gunzzassin
Gramowicz
17/06/2011 21:07

Ja gram rycerz/zwiad i powiem, że na początku używałem miecza 2h, ale potem zauważyłem, że nie ma to sensu bo mają strasznie mały dps w porównaniu do mieczy 1h. Poza tym duet 1h + tarcza spisuje się świetnie, a jeszcze jeśli tarcza ma bonusy to już w ogóle luksus.