TERA - wywiad

Rafał Dziduch
2011/05/27 09:00
3
0

Niedawno mieliście okazję przeczytać betatest z gry TERA, ale ponieważ przy MMO ciężko w takim tekście choćby powierzchownie liznąć tematu, postanowiliśmy sięgnąć do źródła. Poniżej wywiad z Joanną Brych, która w Frogster Online Gaming pracuje jako PR Manager i zajmuje się sprawami polskich graczy, więc o grze TERA wie tyle, co chyba nikt inny.

Niedawno mieliście okazję przeczytać betatest z gry TERA, ale ponieważ przy MMO ciężko w takim tekście choćby powierzchownie liznąć tematu, postanowiliśmy sięgnąć do źródła. Poniżej wywiad z Joanną Brych, która w Frogster Online Gaming pracuje jako PR Manager i zajmuje się sprawami polskich graczy, więc o grze TERA wie tyle, co chyba nikt inny. TERA - wywiad

Rafał "Mastermind" Dziduch: Jakie najważniejsze cechy TERA będą ją wyróżniać spośród innych gier MMO?

Joanna Brych: Pomijając świetną grafikę, za najważniejszą cechę gry należy uznać dynamiczny system walki. W TERA atak nie polega tylko na zablokowaniu target na przeciwniku i klikaniu myszką. Tutaj walka jest aktywna, dynamiczna. Gracz musi być swoją postacią w ciągłym ruchu i „mierzyć” we wroga używając celownika niczym w grach FPS. Tutaj osoba grająca tankiem rzeczywiście ma możliwość zablokowania wroga i ochronienia tarczą członków drużyny. Ale to oczywiście nie wszystko, TERA oferuje również wiele lochów i zamkniętych instancji, rozbudowany system rzemiosła, a także system polityczny, w którym liderzy gildii, w zależności od tego którym regionem będą chcieli rządzić, mogą dojść do władzy, korzystając z pojedynków PvP albo dzięki głosowaniu.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Czy możesz powiedzieć coś o „westernizacji” TERA? Na czym ten proces polega i jakie elementy gry obejmuje?

Joanna Brych: "Westernizacja" w TERA polega przede wszystkim na „rozszerzeniu” istniejącej fabuły gry. Zachodni gracze zdecydowanie bardziej niż koreańscy skupiają się na historii gry. Pracujemy również nad kilkoma zmianami np. w poziomie trudności czy w systemie PvP, ale więcej szczegółów będziemy mogli ujawnić nieco później.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Czy możesz wyjaśnić, na czym polegać będzie system polityczny w TERA, który wydaje się być ciekawym i dość nowatorskim rozwiązaniem?

Joanna Brych: System polityczny w TERA jest rzeczywiście wyjątkowy. Aby stać się liderem w określonym regionie, gracz na początek musi zostać liderem gildii. Istnieją oczywiście pewne dodatkowe wymagania, ale bycie szefem gildii jest jednym z najważniejszych. Wybór lidera danego regionu zależy od konkretnego terytorium, którym będzie chciał (albo chciała) rządzić. W niektórych regionach gracz musi odnieść sukces w walkach PvP. Zdobywamy wtedy chwałę niezbędną do rządzenia danym terytorium. Na jeszcze innych terenach niezbędne będzie przeprowadzenie głosowania i przekonanie innych graczy, żeby wybrali właśnie nas. Oprócz oczywistego prestiżu, jaki otrzymamy stając się przywódcą jakiegoś regionu, każdy lider i jego gildia otrzymują różne bonusy i przywileje. Ponadto władca, jak to na władcę przystało będzie np. w stanie określić wysokość podatków dla BNów handlujących na jego terytorium. Będzie też mógł (albo mogła) np. usunąć możliwość PK czy PvP w konkretnych obszarach. Dodatkowo przywódca danej okolicy może mieć też specjalnego wierzchowca, czy możliwość wysyłania wiadomości do swoich poddanych.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Jak będzie wyglądał system opłat w TERA? Jakie są opcje wyboru płatności? Czy będzie różnica w cenie względem amerykańskiej wersji?

Joanna Brych: TERA od początku jest tworzona jako gra P2P (pay to play) i w takiej też wersji zostanie wydana zarówno w Korei jak i Ameryce Północnej oraz Europie. Do tej pory nie zdecydowaliśmy jeszcze o wysokości miesięcznej opłaty abonamentowej oraz dostępnych metodach płatności. Z pewnością chcemy oferować szeroki wybór dostępnych metod płatności, przykładając szczególną wagę do bezpieczeństwa, aby jak najwięcej graczy w Europie mogło zagrać w TERA.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Czy możesz powiedzieć coś więcej na temat wykorzystania zwierzątek w TERA? Jakie to będą istoty, ile ich można się spodziewać i do czego posłużą?

Joanna Brych: Jeśli mówimy o specjalnych zwierzakach, towarzyszących graczom, to na chwilę obecną takowych nie ma. W TERA występują jednak tzw. homunkulusy, swego rodzaju „zwierzaki”, które każdy gracz może wykorzystać jako BN sprzedającego bądź kupującego określone przedmioty, nawet jeśli gracz będzie offline. Oczywiście każdy musi otoczyć takiego stwora opieką i odpowiednio o niego dbać. Inaczej biedak może paść w miejscu, w którym go zostawiono, aby handlował. Swego rodzaju stworka pomagającego np. tankować czy leczyć albo zadawać dodatkowe obrażenia może przywołać osoba grająca Mistykiem.

GramTV przedstawia:

Rafał "Mastermind" Dziduch: Jakie będą formy poruszania się po świecie TERA?

Joanna Brych: Istnieją różne metody transportu w TERA. Proste zwoje, za pomocą których gracze mogą szybko przenieść się do jednego z większych miast w okolicy (pozwoli to zaoszczędzić trochę czasu, aby zdobyć nowe umiejętności lub sprzedać/kupić potrzebne towary w mieście itd.). Dodatkowo specjalni BN mogą teleportować graczy (za opłatą oczywiście) do wcześniej odwiedzanych obszarów w tej samej strefie. Dostępne są również specjalne mikstury prędkości czy wierzchowce, które zdecydowanie ułatwią i przyśpieszą podróżowanie.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Jak w TERA działa system zbieractwa, co można zbierać i co on nam daje?

Joanna Brych: W TERA oferujemy kilka specjalności w rzemiośle i zbieractwie. W najbliższej przyszłości będzie również możliwość tworzenia wszelkiego rodzaju mikstur. Obecnie gracze mogą tworzyć przedmioty takie jak broń czy zbroja. Będzie również możliwość przeniesienia statystyk z jednego przedmiotu do drugiego. Każdy gracz jest w stanie nauczyć się i opanować wszystkie specjalności, więc każdy, kto lubi usprawniać i modyfikować posiadany ekwipunek, nie będzie w TERA narzekał na nudę.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Jakie są podstawowe klasy postaci i czy rzeczywiście istnieją jakieś różnice w graniu nimi?

Joanna Brych: W TERA dostępnych jest 8 różnych klas, więc gracze będą mieli w czym wybierać. Możemy wybrać typowego damage dealera (np. czarodziej, łucznik albo berserker) albo potężnego tanka z ogromną tarczą i włócznią (lancer) oraz specjalnymi umiejętnościami charakterystycznymi dla jego klasy. Do wyboru pozostaje nam jeszcze klasa lecząca. Każda z nich ma swoje indywidualne umiejętności i zastosowanie. Grając tankiem, rzeczywiście gramy tankiem. Co więcej, każdy gracz będzie miał możliwość ulepszenia swoich umiejętności - tak umiejętności - typowych albo najważniejszych dla klasy, którą gra. Nie wydaje mi się, żeby każdy czarodziej na serwerze wzmacniał te same umiejętności... Myślę, że dzięki temu będziemy mieli kolejne możliwości stworzenia bardzo indywidualnych postaci i zmiany sposobu walki.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Jakie możliwości personalizacji swoich postaci uzyskają gracze w TERA?

Joanna Brych: Tworzenie postaci już teraz oferuje wiele opcji indywidualizacji swojego bohatera. Jednak wiemy, jak ważne jest dla graczy, szczególnie w grach MMO, aby każda postać różniła się od drugiej spotykanej na serwerze. Dlatego w TERA będzie dostępna również możliwość zmiany np. koloru noszonej zbroi. Łatwiej będzie wtedy taką osobę poznać na polu bitwy ;) Albo np. dzięki wzmacnianiu swojej broni, każdy gracz będzie mógł dodać „świecący” efekt do swojego oręża. Mamy nadzieję, że gracze pokochają możliwości personalizacji swoich postaci w TERA.

Rafał "Mastermind" Dziduch: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
27/05/2011 11:17

Szkoda ze nadal nie ma daty premiery chetnie bym pogral w Tere :)))

Usunięty
Usunięty
27/05/2011 09:43

Use your imagination.. kliknij w wyobrazona belke i wyobraz sobie dalszy ciag ;D

Pajonk78
Gramowicz
27/05/2011 09:36

Yyyy w jaką "poniższą belkę"?




Trwa Wczytywanie