Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

Piotr Stefański
2010/11/19 20:00
4
0

Najciekawsze radiowozy w grze zostały zaprezentowane w środę. Dzisiaj nadszedł czas abym przedstawił mój subiektywny przegląd aut, którymi tym razem będziemy łamać prawo drogowe Seacrest County. Jak już zostało to powiedziane, samochody w Need for Speed: Hot Pursuit w dużej mierze pokrywają się w obu trybach. W myśl zasady „walcz ogniem z ogniem” policja została wyposażona w takie same samochody jak ścigani. I choć wprawdzie nie będziemy mogli pobawić się Ferrari, to wybór jaki sprezentował nam Criterion Games jest tak duży, że żaden maniak samochodowy nie powinien być zawiedziony.

Najciekawsze radiowozy w grze zostały zaprezentowane w środę. Dzisiaj nadszedł czas abym przedstawił mój subiektywny przegląd aut, którymi tym razem będziemy łamać prawo drogowe Seacrest County. Jak już zostało to powiedziane, samochody w Need for Speed: Hot Pursuit w dużej mierze pokrywają się w obu trybach. W myśl zasady „walcz ogniem z ogniem” policja została wyposażona w takie same samochody jak ścigani. I choć wprawdzie nie będziemy mogli pobawić się Ferrari, to wybór jaki sprezentował nam Criterion Games jest tak duży, że żaden maniak samochodowy nie powinien być zawiedziony.

W każdym z samochodów czułem się co najmniej jak bohater filmu Mistrz kierownicy ucieka, a już na pewno jakbym brał udział w wyścigu Gumball 3000. Dlatego na liście mogłyby się znaleźć prawie wszystkie, „supersamochody” które dostępne są w grze. Nie miałoby to jednak najmniejszego sensu, dlatego z bólem serca wyselekcjonowałem sześć z nich. Chciałem też aby każdy pochodził z innego zakątka świata. Tym sposobem dzisiaj zaprezentuję samochody z Włoch, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz Japonii.

Maserati GranCabrio

Maserati GranCabrio, Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

Na początek wybrałem takie cudo, którego w garażu policyjnym nie uświadczysz. Mowa tutaj o Maserati GranCabrio. Choć zaprojektowany jest jako elegancki kabriolet to w zupełności sprawdza się jako auto w nielegalnych wyścigach. Jego serce stanowi najmocniejszy z silników jakie kiedykolwiek zamontowano w samochodach tej marki. 4,7 litra, 8 cylindrowa V-ka i 440 koni mechanicznych, czających się pod maską, potrafi rozpędzić to przepiękne Maserati do setki w 5,3 sekundy by osiągnąć maksymalną prędkość przy 283 kilometrach na godzinę. I choć nie są to osiągi tak wysokie jak w przypadku innych dostępnych w grze samochodów to jednak urzekł mnie on bez mała. Przede wszystkim swoją stylistyką, która jest efektem wytężonej pracy studia Pininfarina (projektowali także dla Ferrari, Rolls-Royce, Jaguara, Volvo, Alfa Romeo czy Lancii). Sposób w jaki połączono w GranCabrio sportową zadziorność z salonową elegancją pokazuje, że Włosi mają jednak smykałkę do projektowania pięknych pod każdym względem i piekielnie szybkich aut.


Porsche 918 Spyder (Concept)

Porsche 918 Spyder (Concept) , Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

Jako reprezentanta Niemiec w dzisiejszym zestawieniu wybrałem Porsche 918 Spyder (Concept). Jest to samochód niezwykły, godny XXI wieku. Główną jednostką napędową jest silnik spalinowy V8 o pojemności 3,4 litra, oferujący 500 KM oraz silniki elektryczne o łącznej mocy 218 KM. Aby rozpędzić się do 100 km/h potrzeba mu zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Oprócz ogromnej mocy, 918 Spyder jest niezwykle oszczędnym samochodem. Wedle zapowiedzi, zużycie paliwa ma wynieść ok. 3 litrów na 100 kilometrów oraz emisji CO2 na poziomie zaledwie 70 g/km. Czy te wszystkie zapowiedzi okażą się prawdziwe? Zobaczymy. Na razie trudno uwierzyć, że samochód mający łącznie ponad 700 KM będzie aż tak bardzo ekologiczny. Porsche 918 Spyder (Concept) zbudowany jest z tworzyw sztucznych oraz wzmocniony włóknami węglowymi (carbon-fibre-reinforced plastic). Do jego produkcji wykorzystano także magnez oraz aluminium. Jego masa wynosi tylko 1490 km, co pozytywnie wpływa zarówno na osiągi jak i zużycie paliwa. Jednak tych, którzy chcieliby w rzeczywistości na niego wyłożyć pieniądze muszę zmartwić – to dopiero prototyp. Dlatego na razie pozostaje tylko szaleństwo na ulicach Seacrest County.


Dodge Challenger SRT8

Dodge Challenger SRT8, Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

W zestawieniu nie mogło zabraknąć legendarnego amerykańskiego krążownika szos. Historia Stanów Zjednoczonych w prawdzie długa nie jest, lecz jeśli chodzi o historię motoryzacji, to sprawa ma się zupełnie inaczej. Dodge Challenger jest zdecydowanie jednym z moich faworytów. Typowy Muscle Car, potężny silnik, piękna sylwetka i mocny charakter. Trudno się zatem dziwić, że był bohaterem wielu filmów (jakżeby inaczej – amerykańskich) Zagrał w takich produkcjach jak chociażby: „Znikający punkt” (Vanishing Point) czy „Za szybcy, za wściekli” (2 Fast 2 Furious). Obecna w grze wersja Dodge Challengera to powrót do korzeni, po całkowicie nieudanej jego drugiej generacji. Samochód wyraźnie nawiązuje do kultowego auta z lat ’70. Charakterystyczne światła oraz kształt osłony silnika nadają mu agresywnego wyglądu. Dostępny w Need for Speed: Hot Pursuit Dodge Challenger SRT8, napędzany jest przez potężny silnik HEMI V8 o pojemności 6,1 litra. 425 KM uzyskuje przy 6 200 obrotów/min. a do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy. Prędkościomierz przestaje odliczać kiedy wskazówka pokazuje 273 km/h. Czeka w salonie na każdego kto posiada 38 000 „zielonych”, w przeciwnym wypadku pozostaje 3-dniowy zarost, stary, wytarty t-shirt i wirtualna ucieczka przed patrolem policyjnym.


Koenigsegg CCXR Edition

Koenigsegg CCXR Edition, Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

Kolejny, zresztą najbardziej niesamowity samochód w Hot Pursuit, to szwedzki Koenigsegg CCXR Edition, dlatego wylądował na mojej liście. Chyba jedyny w grze, którym możemy uciec przed policyjnym Bugatti Veyron. Firma Koenigsegg wyspecjalizowała się w produkcji ekskluzywnych super sportowych samochodów. Jest to absolutnie najwyższa półka na rynku motoryzacyjnym. CCXR Edition został stworzony specjalnie na bicie rekordów. Jest limitowaną wersją modelu CCXR, określanego mianem pierwszego ekologicznego super-samochodu. I nie bez powodu. Jest przystosowany do spalania bioetanolu E85 oraz E100. Wprawdzie także może jeździć na tradycyjnej benzynie 98 oktanowej, jednak swoją największą moc uzyskuje właśnie na ekologicznym biopaliwie E85. Osiągi tego auta są tak niesamowite, że zasługują na umieszczenie ich w osobnej tabeli:

Osiągi:

  • 0-100 km/h 2,8 sek.
  • 0-200 km/h 8,75 sek.
  • 0-200-0 km/h 13,55 sek
  • 300-0 km/h: 27,8 sek.

Prędkość maksymalna: ponad 400 km/h (bez tylnego spoilera) Droga hamowania: 32 m (100-0 km/h) Moc: 1018 KM przy 7 000 obr/min


GramTV przedstawia:

Jak widać Koenigsegg CCXR Edition może spokojnie konkurować z Bugatti Veyronem. Szwedzi przymierzają się do pobicia rekordu prędkości seryjnego samochodu, który należy właśnie do Veyrona. Czy tak się stanie? prawdopodobnie dowiemy się w nieodległej przyszłości. Aha, byłbym zapomniał – ten samochód kosztuje bagatela 1,8mln dolarów.


Bentley Continental Supersports Coupe

Bentley Continental Supersports Coupe, Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

Prawdopodobnie, każdy szanujący się fan motoryzacji na całym świecie wie jak wygląda Bentley Continental. Model Supersports Coupe znalazł się u mnie na liście, ponieważ nigdy wcześniej nie pojawił się w żadnej wersji Need for Speed. No a poza tym to w końcu Bentley, jedno z najbardziej udanych dzieci brytyjskiej myśli konstruktorskiej. Łączy w sobie grację angielskiego dżentelmena i agresję chuligana stadionowego. Reklamowany jest jako „najbardziej ekstremalny Bentley”. I coś w tym jest. Supersports Coupe to najszybszy sportowy Bentley produkowany seryjnie. Napędza go 6cio litrowy silnik W12 flexfuel twin-turbo o mocy 630 KM. Ten 12 cylindrowy potwór do setki dochodzi w czasie 3,9 sekundy. Nieźle jak na samochód, który został podobno został odchudzony o ponad 100 kg a i tak waży 2,7 tony. Gdyby tego było mało auto posiada napęd na 4 koła, który rozdziela moment obrotowy w proporcji 40-60 (przód-tył). Luksusowe wykończenie wnętrza połączone z nieprzeciętnymi osiągami powoduje, że ucieczka przed policjantami z SCPD jest tyle skuteczna co przyjemna, a o to chyba tak naprawdę w tym wszystkim chodzi.


Mazda RX-8

Mazda RX-8, Need for Speed: Hot Pursuit - przegląd samochodów "cywilnych"

Ostatni na mojej liście znalazł się samochód, który wprawdzie nie jest ani najszybszy, ani nie kosztuje majątku jak pozostałe wymienione przeze mnie, ale jeździ się nim równie fajnie jak poprzednimi. Też jest jedyny w swoim rodzaju. Mazda RX-8 to samochód najmniejszy z całej stawki. Pojemność silnika tej japońskiej maszyny to zaledwie 1,3 litra. Dla porównania taki Fiat Uno posiadał 1,4 litrowy. Jednak jest to silnik Wankla: Renesis, który cechuje się znacznie większą wydajnością niż normalne silniki benzynowe. Dlatego też Mazda nawet przy niewielkich rozmiarach ma całkiem konkretne osiągi. Setkę pochłania w czasie 6,5 sekundy, natomiast maksymalnie może rozpędzić się do 240km/h. Wyniki te są osiągalne nie tylko dzięki innowacyjnemu silnikowi, ale także dlatego, że ten „maluch” posiada aż 232KM. Wydawało by się, że taki samochód nie ma szans w starciu z potężnymi radiowozami drogówki Seacrest County. Kto jednak tak myśli ten jest w dużym błędzie, ponieważ przy odrobinie umiejętności można nim czmychnąć przed każdym stróżem prawa.


Tym samym zamykam to zestawienie. Jutro natomiast zobaczymy jak gra rozwijała się w czasie. Sprawdzimy też w jakim kierunku zmierzają Criterion Games oraz cała seria Need for Speed. Zapraszam zatem jutro rano.

Cykl artykułów "Tydzień z grą Need for Speed: Hot Pursuit" jest sponsorowany przez wydawcę gry.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
20/11/2010 18:35

@Jacor32: No jak nie ma jak jest i to w obu trybach policyjnym i ściganym :)

Usunięty
Usunięty
20/11/2010 18:27

jedyne nad czym ubolewam to brak Koenigsegga Agery ;(

Usunięty
Usunięty
20/11/2010 11:53

Ja bym dodał jeszcze Mercedes''a SLS AMG, Pagani Zonde, Lambo i wiele wiele innych...




Trwa Wczytywanie