Call of Juarez: Więzy Krwi - Garść informacji od Pawła Kopińskiego, Lead PR Product Managera w Techlandzie
Call of Juarez: Więzy Krwi - Garść informacji od Pawła Kopińskiego, Lead PR Product Managera w Techlandzie
Call of Juarez: Więzy Krwi - Garść informacji od Pawła Kopińskiego, Lead PR Product Managera w Techlandzie
Call of Juarez: Więzy Krwi - Garść informacji od Pawła Kopińskiego, Lead PR Product Managera w Techlandzie
Czym jest Call of Juarez: Więzy Krwi?
Call of Juarez: Więzy Krwi jest prequelem Call of Juarez, stworzonego przez Techland w 2007 roku shootera, w realiach dzikiego zachodu. Gra na świecie zostanie wydana przez Ubisoft, tworzy ją natomiast Techland. Call of Juarez: Więzy Krwi dostępny będzie latem tego roku na trzy platformy: Playstation3, Xbox 360 oraz PC. W Polsce wersja PC wydawana będzie przez Techland, a pozostałymi platformami zajmie się Ubisoft Polska. Gra przedstawia najbardziej dziki zachód jaki kiedykolwiek udało się pokazać. Wcielimy się w niej w Raya i Thomasa McCall, dwóch zabójczo skutecznych rewolwerowców, którzy wyruszają w poszukiwaniu legendarnego złota Juarez.Czy możesz zdradzić więcej szczegółów dotyczących fabuły? Fabuła jest zbudowana wokół wyprawy dwóch braci na dziki zachód. Wszystko zaczyna się w ich rodzimej Georgii, w trakcie wojny secesyjnej, kiedy Ray i Thomas walczą po stronie Konfederatów. Jednak silna więź jaka łączy braci oraz własne zdanie na temat posłuszeństwa wobec przełożonych, skłaniają ich do dezercji i ucieczki na nieskolonizowany jeszcze wtedy zachód. Obaj będą walczyć ramię w ramię w trakcie poszukiwań zaginionego skarbu, aż do momentu kiedy piękna seniorita stanie między nimi i nastawi brata przeciwko bratu. Na swojej drodze przyjdzie im się zmierzyć m.in. z wodzem-renegatem z plemienia Apaczów, meksykańskim królem bandytów oraz opętanym rządzą zemsty pułkownikiem armii Konfederatów. Call of Juarez: Więzy Krwi to epicki western opowiadający o chciwości i honorze, zazdrości i zdradzie, przemocy i ostatecznie - odkupieniu.
Ray jest pierworodnym w rodzinie McCall i dlatego ojciec stawiał go pozostałym dzieciom za wzór. W trakcie wojny secesyjnej został zdegradowany z rangi oficera do sierżanta za nieposłuszeństwo. Jest postacią apodyktyczną i typem choleryka. Pomimo silnie zakorzenionych wartości rodzinnych i potrzeby chronienia rodziny, żywi on osobistą urazę do Thomasa, przyczyną której jest kobieta. Jest zabójczo skuteczny w walce na krótkich dystansach. Uwielbia rewolwery i posługuje się nimi w prawdziwie profesjonalny sposób, znacznie zręczniej i szybciej niż Thomas. Jego ulubionym zestawem broni są dwa rewolwery (po jednym w każdej z dłoni), ale korzysta również z lasek dynamitu oraz z innych ciężkich typów broni. Jest fizycznie silniejszy od swojego brata. Thomas jest drugim synem właściciela plantacji z Georgii, zawsze w cieniu starszego brata. Pomimo wpajanej mu wartości więzów rodzinnych stał się samotnikiem. W trakcie wojny secesyjnej walczył w szeregach armii Konfederatów, awansując do rangi porucznika. Jest osobą skrytą, ceniącą sobie samokontrolę oraz niezależność. Podoba się kobietom i wykorzystuje to, aby rywalizować na tym polu z Rayem. Thomas jest zwinny, a jego ulubioną bronią jest strzelba. Dobrze czuje się w walce na dystans. Doskonale posługuje się także łukiem oraz nożami. Jego zwinność pozwala mu wspinać się używając lassa oraz wciągać Raya na wyżej położone miejsca, kiedy zaistnieje taka potrzeba.Jak porównałbyś grę do oryginalnego dzieła?
Call of Juarez: Więzy Krwi odziedziczył wszystkie najlepsze elementy pierwszej części Call of Juarez. Gra oparta jest na najnowszej wersji silnika firmy Techland, Chrome Engine 4. Technologia ta pozwala na wyświetlanie wspaniałych, otwartych, naturalnych krajobrazów. Środowisko pełne jest życia, a wrażenie to potęgowane jest przez ciągły ruch na ekranie - wciąż coś się dzieje. Dzięki temu gracz może doświadczyć w pełnym zakresie realiów dzikiego zachodu. Bracia odwiedzą nowe miejsca, m.in. plantację w Georgii, suche pustynie Arizony oraz leśną wioskę Indian. Gracze na pewno zwrócą uwagę na lokacje charakterystyczne dla dzikiego zachodu, jak na przykład: saloon, miasto duchów, westernowy areszt i wiele innych... Pomimo, że fabuła jest w Call of Juarez: Więzy Krwi bardzo ważna, na poziomie rozgrywki gra wciąż pozostaje elastyczna. Gracze mogą wybrać w którego z braci chcą się wcielić przed rozpoczęciem większości misji. Dzięki temu można obrać różne ścieżki i sposoby gry, a także doświadczyć tych samych wydarzeń z zupełnie różnych perspektyw. Bracia posiadają różne tryby strzelania, które pozwalają na walkę w zupełnie inny sposób. Będą mogli współpracować w określonych momentach, aby pokonać przeszkody, ale także wspólnie zmagać się z przeważającymi siłami wroga, aby wychodzić cało z opresji. Mroczniejsza fabuła oraz postacie motywowane rządzą oraz chciwością to jedna z wielu cech Call of Juarez: Więzy Krwi. Wcielając się w dwóch rewolwerowców możemy przekonać się dlaczego ówczesny zachód nosił przydomek "dziki". Poza fabularną kampanią dla jednego gracza gra będzie zawierała obszerny tryb multiplayer. W planach nie ma trybu kooperacji, ale pracujemy obecnie nad różnego rodzaju trybami oraz systemami rozgrywki dla wielu graczy, opartymi na tematyce dzikiego zachodu. Od klasycznych rozgrywek typu deathmatch, po drużynowe rozgrywki oparte na konkretnych zadaniach. Przewidujemy również ekscytujący system nagród oraz różnorodne klasy postaci. Jednak w chwili obecnej nie chcemy zdradzać więcej szczegółów...