Serwis IGN przeprowadził wywiad z głównym projektantem trylogii Mass Effect, Caseyem Hudsonem. Trwający trzy minuty materiał przynosi kolejne potwierdzenie, że w każdej następnej części gry będziemy napotykać konsekwencje naszych decyzji. Hudson opowiada też, że jednym ze sposobów na sprawdzenie czego oczekują gracze, było przejrzenie listy najczęściej zdobywanych osiągnięć. To na ich podstawie budowano szkielet rozgrywki w drugiej części.
O tym, że decyzje z pierwszej części gry mają mieć olbrzymie znaczenie w debiutującym już za trzy tygodnie Mass Effect 2 wiedzieliśmy już dawno. Teraz Hudson rozbudowuje tę wizję, mówiąc o żyjącym wszechświecie, w którym każdy gracz poczuje, że naprawdę ma wpływ na jego poszczególne aspekty.
Druga część ma zachwycić fabułą i jeszcze mocniej podkręcić zainteresowanie serią. Do tego doczekamy się dużej ilości dodatków do gry, które umilą oczekiwanie na finałowy rozdział zabawy. Wyraźnie widać tutaj, że wyciągnięto wnioski z błędów pierwszej części. Zapraszamy zatem do obejrzenia materiału, a jednocześnie przypominamy, że w naszym sklepie możecie składać zamówienia przedpremierowe na zwykłą (PC, Xbox 360) i kolekcjonerską (PC, Xbox 360) edycję Mass Effect 2. Do obu wersji dołączamy unikatową zbroję i broń, które zwiększą szanse Sheparda w jego samobójczej misji.