Takedown: Red Sabre
O grze
Takedown: Red Sabre to taktyczna strzelanka autorstwa firmy Serellan, mającej w swoich szeregach pracowników, którzy wcześniej zajmowali się produkcją gier z serii Ghost Recon, Halo, SOCOM, F.E.A.R. oraz SWAT. Na czele ekipy odpowiedzialnej za stworzenie tego tytułu stanął Christian Allen, były dyrektor kreatywny marki Ghost Recon.
W grze Takedown: Red Sabre wcielamy się w członka elitarnego oddziału Red Sabre. Kluczem do sukcesu, czyli pomyślnego ukończenia danego zadania, jest zastosowanie odpowiedniej taktyki, obserwacja otoczenia i zachowania wrogów, co stanowi przeciwieństwo wielu współcześnie wydawanych FPS-ów, gdzie brniemy przed siebie, nie ścigając palca z wirtualnego spustu.
Takedown: Red Sabre składa się z szeregu scenariuszy powstałych w oparciu o misje wykonywane przez SWAT. Zazwyczaj mamy do czynienia z zaledwie kilkoma, lecz wyjątkowo niebezpiecznymi przeciwnikami, których musimy unieszkodliwić. Poszczególne zadania można ukończyć na wiele różnych sposobów, dochodząc do celu jedną z kilku ścieżek przewidzianych przez twórców.