Gamescom 2017 bardzo udany dla polskich studiów

Mateusz Mucharzewski
2017/08/30 09:30
1
0

W przeciwieństwie do E3, gdzie zabrakło ciekawych newsów, Gamescom był bardzo udany dla rodzimych twórców.

Pisząc podsumowanie E3 z perspektywy rodzimych ekip ciężko było mówić o wielkich zapowiedziach i rozpalających wyobraźnię pokazach. Wręcz przeciwnie, kilka dużych ekip w ogóle nie pojawiło się na imprezie. Co innego Gamescom, na którym prezentowanych było prawie 60 rodzimych produkcji! Jedni byli sami, inni z wydawcą, a jeszcze inni na stoisku narodowym. Większość ekip po prostu pokazywała swoje gry, ale część pokusiła się o nowe zapowiedzi i ogłoszenia. To postanowiłem podsumować. Co najważniejsze, wiele ogłoszeń zostało bardzo dobrze przyjętych przez branżę. Nie zabrakło nagród i wyróżnień. Działo się!

Gwint dla pojedynczego gracza wreszcie zaprezentowany

Nieobecność CD Projektu RED na E3 była dosyć sporym zaskoczeniem, zwłaszcza że premiera Gwinta coraz bliżej. Na szczęście Gamescom okazał się znacznie bardziej obfity w nowe informacje z obozu twórców Wiedźmina. Pierwszy, zdecydowanie najważniejszy news dotyczy kampanii single player w Gwincie. Pierwsze fabularne rozszerzenie nosi nazwę Wojna Krwi i opowie historię Meve, księżnej Lyrii i Rivii. Na szczególną uwagę zasługuje oprawa wizualna rodem z gier Telltale Games. Jak będzie wyglądać gameplay? Nie zabraknie chodzenia po mapie, dialogów i przede wszystkim pojedynków w karty.

Kolejny news dotyczy e-sportowej przyszłości Gwinta. CD Projekt zapowiedział Gwint Masters, serię turniejów prowadzących do oficjalnych mistrzostw świata w Gwincie. Taka formuła ma być fundamentem profesjonalnych rozgrywek w karciance. Zapisy już ruszyły, wystarczy wejść na oficjalną stronę gry.

God's Trigger – największy sukces polskiej delegacji

Kto by się spodziewał, że niepozorne One More Level z Krakowa będzie największym wygranym targów ze wszystkich polskich studiów. Ekipa na samym wstępie ogłosiła, że produkcję zapowiedzianego dwa lata twin-stick shootera dokończy przy współpracy z Techlandem, który będzie światowym wydawcą. Oprócz tego zrezygnowano z księdza w roli głównego bohatera, którego zastąpi dwójka protagonistów.

God's Trigger będzie bardzo dynamicznym i krwawym shooterem, którego łatwo porównać do Hotline Miami. Również pod względem poziomu trudności – jeden strzał potrafi powalić bohatera. W kooperacji będzie jednak szansa na to, że partner podniesie naszą leżącą postać. Brzmi to ciekawie i przede wszystkim sprawdza się w praktyce. Dowodem może być nagroda dla najlepszej gry targów w kategorii best skill/puzzle game, którą przyznali sami organizatorzy imprezy. Premiera w przyszłym roku na PC i konsole. Niespodziewanie pojawił nam się tytuł, na który zdecydowanie należy czekać. Takich właśnie niespodzianek brakuje mi ostatnio na targach. Niestety E3 i Gamescom robią się coraz bardziej przewidywalne.

Spiski i kontrola nad światem w nowej grze CreativeForge Games

Lata 80-te i spisek mający doprowadzić do przejęcia kontroli nad światem. O utrzymanie porządku na świecie walczy jednak tajemnicza organizacja, na czele której staje gracz. Tak w dużym skrócie prezentuje się tło fabularne w Phantom Doctrine, nowej produkcji ekipy CreativeForge. Warszawskie studio ma na koncie Ancient Space oraz Hard West. Kolejny projekt będzie znacznie większy od poprzednich, ale pod względem gatunku nie odbiega od nich zbyt mocno – ponownie warszawska ekipa szykuje turówkę.

Gra na Gamescomie zbierała całkiem niezłe oceny. Phantom Doctrine cechuje przede wszystkim w taktyczną rozgrywkę oraz wykorzystywanie kilku postaci i specjalnych umiejętności. Otwarta walka zazwyczaj nie będzie najlepszym rozwiązaniem. CreativeForge odda również do naszej dyspozycji bazę, w której nie tylko będziemy mogli rozwijać członków drużyny czy badać zdobyte dowody, ale i przesłuchiwać ludzi. Nie muszą oni być pojmani. Czasami może się okazać, że to ktoś od nas jest podwójnym agentem i trzeba będzie ten problem rozwiązać. Premiera w przyszłym roku na PC i konsole.

Polska inwazja na Switcha

GramTV przedstawia:

Rodzimi twórcy zdecydowanie zapragnęli podbicia Nintendo Switch. Obecnie w sprzedaży jest Bulb Boy, a w produkcji Brawl. W czasie Gamescomu zaprezentowanych było kilka kolejnych tytułów. QubicGames pokazywało Robonauts i tworzone tylko pod sprzęt japońskiego giganta Astro Bears Party. Warszawska ekipa zapowiedziała również przeniesienie na Switcha znanego z innych platform Air Race Speed. Z kolei iFun4All wyda na ten sprzęt Red Game Without Great Name oraz Green Game: TimeSwapper. Na koniec pozostaje Die for Valhalla!, które na Gamescomie prezentowane było właśnie na platformie Nintendo.

Ruiner na ostatniej prostej do premiery

Gamescom przyniósł dobre informacje odnośnie daty premiery Ruinera. Połączenie cyberpunku z anime i toną szybkiej akcji trafi do sklepów już 26 września. Z okazji ogłoszenia ekipa Reikon Games oraz Devolver Digital opublikowali nowy zwiastun. Nie ukrywam, że jeszcze bardziej nie mogę doczekać się wrześniowej premiery. Wszystko w tej grze wygląda niesamowicie dobrze i ciekawie. No i oczywiście szalenie krwawo. Ruiner to bez wątpienia jeden z kandydatów do miana najlepszej polskiej gry 2017 roku.

CI Games ciągle rozwija Sniper: Ghost Warrior 3

Nie, nie oznacza to jakichkolwiek nowych wieści na temat trybu wieloosobowego. Zamiast tego CI Games wykorzystało Gamescom do ogłoszenia pierwszego płatnego dodatku. W rozszerzeniu Sabotage wcielimy się w brata głównego bohatera podstawki, którego celem będzie sabotowanie gruzińskiej armii. Oprócz kilku dodatkowych misji CI Games przygotuje nową lokację oraz kolejne bronie i nieco innych drobiazgów. Premiera 6 września.

Coś jeszcze?

Tak prezentują się najważniejsze informacje z Gamescomu. Na koniec odrobinę drobiazgów. Do Niemiec pojechało między innymi IMGN.pro, które prezentowało kilka gier. Niestety tylko jedna z nich doczekała się nowego trailer. Było to niesamowicie dobrze zapowiadające się My Memory of Us.

Sporo miejsca zajęło stoisko narodowe organizowana przez Fundację Indie Games Polska. Prezentowanych było tam 20 gier. Nowych jak i już wydanych. Coś jeszcze?, Gamescom 2017 bardzo udany dla polskich studiów

Na koniec sprawdźcie nasze wrażenia z ogrywania najważniejszych polskich gier prezentowanych na Gamesomie.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
31/08/2017 13:07

Czy nikt z GRAM.PL nie wpadł na targach ograć Ancestors? Był zarówno build prasowy, jak i publiczny: INFO. /uploads/emoticons/sad.png" srcset="/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" title=":(" width="20" />