Mad Max

Producent: Avalanche Studios Wydawca: Cenega Poland Premiera: 4.9.2015 Gatunek: akcja Wersja językowa: PL/EN, B/D Wydania tej gry: Mad Max (edycja premierowa), Mad Max - wersja cyfrowa (edycja premierowa), Mad Max (Premium Games)


Mad Max to gra akcji z perspektywy trzeciej osoby, nawiązująca (w nie bezpośredni sposób) do serii filmów Mad Max. Autorem gry jest Avalanche Studios, znane z serii Just Cause.


W grze Mad Max gracze przenoszą się na Pustkowia - pustynno-skaliste tereny znane z filmu pod tym samym tytułem. Gra nie jest ściśle powiązana fabularnie z kinowym hitem, ale pojawiają się w niej wszystkie charakterystyczne elementy.


Głównym bohaterem jest tytułowy Max, któremu skradziono legendarny pojazd, V8 Interceptor. Protagonista stara się zbudować nową maszynę bojową - Opus Magnum - wyposażając ją w rozmaite ulepszenia: broń, pancerze, silniki i nie tylko. W realizacji zadania pomaga mu Chumbucket, dziwaczny, lecz bardzo uzdolniony mechanik.


Mad Max musi zmierzyć się ze zdradliwym terenem, niebezpiecznymi warunkami pogodowymi oraz bandami maruderów. Bohater potrafi walczyć wręcz, umie posługiwać się bronią palną (niestety, nie zawsze ma dość amunicji) bądź zaskakiwać przeciwników, wykorzystując taktyczne zagrywki. Bardzo ważnym elementem zabawy są pojedynki na drodze, w których wykorzystujemy swój pojazd. W grze odwzorowano także rozmaite pojazdy z filmu.


Avalanche Studios skupiło się wyłącznie na zawartości dla jednego gracza, za to rozbudowując główny wątek fabularny i wprowadzając mnóstwo zadań pobocznych, co zachęca do eksploracji. Na Pustkowiach można znaleźć różne obozowiska i miejsca, w których ludzie naprędce sklecili ze złomu schronienia. Można tam znaleźć mnóstwo cennych zasobów, które posłużą do ulepszania broni i wyposażenia bohatera oraz jego pojazdu.

Mad Max

Twórca God of War 2 nie ma nic wspólnego z Mad Maksem od Avalanche

Piotr Bajda
1

W 2010 Cory Barlog, czyli główny projektant drugiej gry z Kratosem dołączył do Avalanche Studios. Już wtedy plotkowało się, że twórcy Just Cause powierzyli mu prace przy grze na podstawie kultowej marki Mad Max. Okazuje się, że projekt rzeczywiście wykluwa się w Avalanche od dawna, ale Barlog nie miał w nim udziału.