Publicystyka

Spartan: Total Warrior - rzut okiem

Spayki
25

Starożytna Grecja. Miejsce i czas rozwoju wielu dziedzin życia takich jak filozofia, literatura, polityka oraz sztuka prowadzenia wojny. Hellada wydała na świat wielkich strategów, wspaniałych wojowników i antycznych herosów. Nic więc dziwnego, że to właśnie górzysty Półwysep Peloponeski stał się doskonałym tłem epickiej przygody w historycznych realiach.

Avangarda 2006 - relacja Mal

Mal
33

Trwa drugi weekend lipca, stolica smaży się we właściwej dla naszego klimatu podzwrotnikowej temperaturze, a w liceum przy Raszyńskiej pełną parą odchodzi konwent Avangarda 2006. Naturalnie wybraliśmy się zwartą brygadą.

Za pięć północ, czyli słowo o MMORPG

Hakken
88

Nie rozumiem co ludzie widzą w grach MMORPG. Świat oszalał na ich punkcie: sprzedawane są w milionach egzemplarzy, gracze spędzają przy nich cały swój czas wolny, małżeństwa się przez nie rozpadają a od czasu do czasu ktoś zejdzie z tego padołu łez wpatrując się w monitor komputera. Czasem mam wrażenie, że przypominają one bagno gotowe wciągnąć każdego kto się na nie zapuści. Gdzie nie spojrzę, tam kolejny mój znajomy wpada w pułapkę WoWa, GW czy innego EQ. Jako, że jestem istotą społeczną i mnie nie do końca ominęła ta moda.

Rendering dla opornych (część 1)

MBI
17

W poprzednich artykułach parokrotnie pojawiało się pojęcie renderingu, które zapewne nie jest obce większości czytelników. Tak dla przypomnienia i w skrócie: rendering to w grafice 3D przeliczenie danej sceny i modyfikowanie jej przez efekty graficzne. W związku z tym, że jest to bardzo czasochłonna operacja, robią to zamiast procesora komputera karty graficzne. Wynikiem ich pracy jest obraz statyczny lub animacja. Skoro mówimy o renderingu i wspominamy o animacji, to prędzej czy później pomyślimy o grach 3D. Ich wykonanie pod względem graficznym coraz bardziej zbliża się do poziomu zarezerwowanego do tej pory tylko dla kina, telewizji i pracujących na ich użytek stacji graficznych. Samo zawrotne tempo rozwoju akceleratorów, to oczywiście nie jedyny powód takiego stanu rzeczy. Ewolucja wspomnianych wyżej efektów przebiega równie sprawnie jak sprzętu i to właśnie one będą tematem dzisiejszego artykułu. Antialiasing, filtrowanie anizotropowe, filtrowanie tekstur, bump mapping, mipmappiing, to pojęcia kojarzone przez graczy, ale już nie zawsze tak dobrze, jak tytułowy rendering. Zainteresownych poszerzeniem swej wiedzy zapraszamy do lektury.

WoW vs GW

Toll & Flint
296

Wiatrł szarpał szatami wisielca zawieszonego nad wejściem prowadzącym na arenę.

Rise of Nations: Rise of Legends - frakcja Cuotl

Lucas the Great
21

W ostatniej odsłonie cyklu artykułów o uczestnikach zmagań w Rise of Legends przedstawiamy najbardziej tajemniczą z nacji występujących w grze – Cuotl, którzy są jednocześnie najdalsi standardom fantasy spośród trzech frakcji.

Za pięć północ czyli słowo o fantastyce naukowej

Hakken
30

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego jesteśmy ustawicznie zalewani papką fantasy? Przecież komputer to ewidentny wytwór Hi-Tech, więc powinien być kojarzony raczej z SF. Naturalnie ukazują się czasem tytuły dziejące się gdzieś w dalszej lub bliższej przyszłości, ale poza FPS tak naprawdę nie ma tego zbyt dużo. Oczywiście z dużą regularnością możemy pograć w kolejne gry ze stajni Lucas Arts, ale jak dla mnie Gwiezdne Wojny nie wiele mają wspólnego z nurtem fantastyki naukowej. Cała ta moc za bardzo trąci mi magią, poza tym wojna między dobrem a złem… Z całą pewnością nie tego oczekuję od SF.

Za pięć północ czyli słowo o adaptacjach.

Hakken
23

Muszę przyznać Lucasowi rację. Niewiele jest dobrych adaptacji książek na ekranach komputerów. Oczywiście, można wymieniać wszystkie gry na podstawie Lovecrafta czy Pratchetta, doliczyć do nich adaptacje Władcy Pierścieni i uzyskać całkiem okrągłą liczbę. Jednak w porównaniu do ilości tytułów wychodzących rocznie, okazuje się tego naprawdę niedużo. Pozostaje zatem zadać sobie pytanie: czy to źle? Czy naprawdę chcemy zobaczyć wszystkie świetne książki przeniesione na monitory naszych konsol i blaszaków?

Rise of Nations: Rise of Legends - frakcja Alin

Lucas the Great
21

Tydzień temu opowiedzieliśmy o frakcji Vinci, w dzisiejszej odsłonie przeglądu sił walczących o dominację w grze Rise of Nations: Rise of Legends chcielibyśmy wam przybliżyć ich południowych sąsiadów, czyli frakcję Alin.

Najnowsze
Lubisz nas?