Publicystyka

Polacy nie gęsi... Wreszcie

Patryk Purczyński
42

Przez długi okres nad Wisłą tylko próbowano przebić się choćby w dolne rejony światowej ekstraklasy gier. Po latach wreszcie nadchodzi okres urodzaju. Czy Polskę zacznie się na świecie postrzegać jako dostarczyciela hitów, jak niegdyś naszych południowych sąsiadów za sprawą dzieł Illusion Softworks (Mafia) i Bohemii Interactive (Operation Flashpoint)?

Halo - nie tylko gry

Marcin Kaleta
2

We współczesnej kulturze media niemal na każdym kroku przenikają się wzajemnie. Gdy premierę ma jakiś głośny film szybko w jego ślady wypuszczane są komiksy lub animacje uzupełniające główną historię. Gdy jakiś komiks stanie się bardzo popularny, nagle wszyscy chcą nakręcić ekranizację. Wszystko to by zadowolić fanów… i zarobić więcej pieniędzy.

Company of Heroes Online - betatest

Igor Wiśniewski
6

Ruszyły otwarte beta testy Company of Heroes Online. Patrzymy, jak prezentuje się tuż przed premierą sieciowa wersja hitu sprzed lat.

Tydzień z grą Halo: Reach - Fenomen Halo

Adam Wieczorek
19

Wczoraj, w ramach tygodnia z Halo: Reach, poznaliście historię twórców jednej z najsłynniejszych serii gier konsolowych – Halo. Dziś postaramy się odpowiedzieć na jedno z najtrudniejszych i w sumie najczęściej zadawanych pytań – na czym polega fenomen Halo?

Internet Explorer 9 – leciwa przeglądarka po transplantacji

Paweł Borawski
23

Przyznam szczerze, że gdyby jeszcze pół roku temu ktoś zasugerowałby mi, że napiszę pozytywnie o Internet Explorerze, co najwyżej zacząłbym się głośno śmiać. A ludzi, takich jak ja, są miliony. Microsoft idzie jednak w górę rzeki, przeciwstawiając się nieustępliwemu prądowi, a dziewiąta edycja IE ma wreszcie przełamać zły stereotyp przypisany aplikacji. Nowa wersja ma odnowić oblicze przeglądarki. Tej przeglądarki.

Internet Explorer 9 - od HTML do HTML5

Łukasz M. Wiśniewski, MCSA
13

Jedną z rzeczy, na których najbardziej koncentrują się twórcy przeglądarki Internet Explorer 9, jest pełne dostosowanie jej do obsługi języka HTML5. Co kryje się pod tą nazwą? Dlaczego zarówno Google jak i Microsoftowi tak zależy na jak najlepszym wykorzystaniu potencjału HTML5?

Internet Explorer 9 – zabawa w przewidywanie

Paweł Borawski
31

Przez wiele lat jedyną rozrywką jaką oferował Internet Explorer były dowcipy, zazwyczaj sprowadzające się do dodawania „S” na początku drugiego ze słów tworzących nazwę przeglądarki. W swoim poprzednim tekście starałem się przedstawić kilka nowości technologicznych, które sprawiają, że IE9 zaczyna doganiać konkurentów i być może po swojej premierze przełamie wreszcie być może krzywdzący, ale dotąd uzasadniony stereotyp.

Internet Explorer 9 - krótka historia czakry

Łukasz M. Wiśniewski, MCSA
4

Półtorej dekady to kawał czasu. Część osób czytających ten artykuł zapewne nie było wtedy jeszcze oswojonych z komputerem. A właśnie w 1995 rozpoczęła się historia wzlotów i upadków, wojen i procesów... historia przeglądarki Internet Explorer. Właśnie rozpoczął się dziewiąty rozdział tej pasjonującej opowieści, a jego tytuł brzmi Chakra.

Guild Wars 2 - wrażenia z Gamescom 2010

Grzegorz Bonter
18

ArenaNet nie spieszyła się. Guild Wars 2 zostało zapowiedziane jeszcze w 2007 roku. Niestety, od tamtej pory tytuł ten nie był priorytetem NCSoftu, bowiem Koreańczycy byli zbyt bardzo zajęci wypychaniem na rynek Aiona. No nic. Jako fanowi Guild Wars pozostawało mi jedynie czekanie i cieszenie się tą namiastką informacji, jaką dotychczas ujawniono. Dlatego tym bardziej nie mogłem się doczekać wyjazdu na Gamescom, bowiem to tam po raz pierwszy Guild Wars 2 miało zostać zaprezentowane szerokiej publiczności i do tego w grywalnej formie.

Tydzień z grą Halo: Reach - Bungie - studio, które stworzyło potwora

Adam Wieczorek
14

Ponad dziewiętnaście lat temu programista Alex Seropian podjął znamienną w skutkach decyzję o założeniu własnej firmy. Tak, w maju 1991 roku, narodziło się studio, które w ciągu kolejnych lat miało stać się synonimem sukcesu. W tym artykule przyjrzymy się początkom, rozwojowi i obecnym planom legendarnego już dewelopera, którego najnowsza produkcja – Halo: Reach trafi do czytników konsol Xbox 360 na całym świecie już 14 września.

Tydzień z grą Halo: Reach

gram.pl
0

Już niebawem, bo 14 września będzie miała miejsce długo oczekiwana premiera Halo: Reach. W związku z tym nasza redakcyjna drużyna postanowiła przygotować dla was, drodzy czytelnicy, garść materiałów związanych ze światem gry Halo. Będziecie mogli dowiedzieć się więcej na temat studia, które stworzyło tą legendarną już grę. Zapoznacie się z historią serii i tym jak portretowano ją w innych mediach, przeczytacie również dlaczego stała się fenomenem. Zaprezentujemy wam też materiały dotyczące sceny Halo w Polsce.

Front Mission Evolved - zapowiedź

Patryk Purczyński
7

Przejażdżka mechem to motyw znany z pojedynczych misji wielu strzelanin pierwszoosobowych. Teraz taką gratkę otrzymamy w pełnym wymiarze - we Front Mission Evolved. Tylko czy aby nie jest to zbyt statyczne i monotonne?

R.U.S.E. - pierwsze wrażenia

Marcin Kaleta
22

R.U.S.E. to strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Eugen System osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Kwintesencją rozgrywki miał być podstęp i możliwość oszukania przeciwnika.

Rage - wrażenia z Gamescom 2010

Grzegorz Bonter
19

Kiedy id Software wypuściło swoją ostatnią, pełnoprawną grę (pomińmy Quake Live)? No właśnie, minęło już trochę czasu. Dlatego tym bardziej oczekujemy wydania Rage, post-apokaliptycznego FPS-a, który ma być jednocześnie pierwszym pokazem możliwości silnika id Tech 5. Na szczęście studio postanowiło nie ignorować targów Gamescom, więc naszym oczywistym obowiązkiem było udanie się na pokaz ich najnowszej gry.

Dead Rising 2 – pierwsze wrażenia

Paweł Borawski
4

Wszyscy kochamy zombie. A mimo to traktujemy je jak tło. W ostatnim czasie panuje pewna moda na tematykę wampirów i jednocześnie zmęczenie nią. Truposze ze swej natury spadają na drugi plan i przy zalewie sterylnych krwiopijców, przynoszących miliony dolarów, mało kto pomyśli o chodzących zwłokach.

Call of Duty: Black Ops - wrażenia z Gamescom 2010

Michał Nowicki
40

Wśród wielu prezentowanych na targach Gamescom 2010 strzelanek, pojawiła się również najnowsza gra studia Treyarch, Call of Duty: Black Ops . Myszasty miał okazję obejrzeć ją z bliska.

Red Faction Armageddon i Battlegrounds - wrażenia z Gamescom 2010

Grzegorz Bonter
2

Po zeszłorocznej reanimacji marki Red Faction, THQ nadal ciągnie temat marsjańskiej serii. Efektem tego, na początku przyszłego roku możemy spodziewać się dwóch gier - RF:Armageddon i spin-offa RF:Battlegrounds. Oba tytuły zostały zaprezentowane podczas targów Gamescom 2010, więc trudno, abyśmy przegapili tak ważne pozycje.

Homefront - wrażenia z Gamescom 2010

Grzegorz Bonter
12

Homefront wzbudził u mnie ciekawość jeszcze przed targami. W końcu gry z rzadka pozwalają sobie na prezentowanie Ameryki jako tej słabej, upodlonej strony konfliktu. Mieliśmy Liberation: Fall of Liberty, mieliśmy też World in Conflict. Jednak nawet tam, dzielni Jankesi dawali radę stawić czoła najeźdźcy. Homefront jak wiadomo nie jest w swojej wizji tak optymistyczny.

Star Wars The Force Unleashed 2 - wrażenia z Gamescom 2010

Grzegorz Bonter
18

Po tragicznych wydarzeniach kończących fabułę pierwszej części Star Wars The Force Unleashed, Vader dość czule zaopiekował się szczątkami Starkillera. Tak czule, że aż powołał go ponownie do życia dzięki pomocy Kaminończyków i ich zaawansowanej technologii klonowania. Dlatego też nasza przygoda w The Force Unleashed 2 zaczyna się właśnie na wilgotnej planecie Kamino, gdzie nasz bohater został uwięziony. Starkillerowi nie podoba się jednak życie w celi, więc postanawia on samodzielnie wyswobodzić się z ograniczających go czterech ścian. Wiadomo - akurat on może.

Gamescom 2010 - wrażenia i fakty zebrane

Wiktor Cegła
0

Teraz już na spokojnie, zimno analizując fakty i zbierając wszelkie informacje, będziemy się dzielić z Wami naszymi wrażeniami z pokazów poszczególnych gier, które mieliśmy okazję zobaczyć na targach Gamescom 2010. Nie będzie to oczywiście podsumowanie samych targów - o tym mogliście już przeczytać i posłuchać kilkukrotnie - a raczej próba zebrania w jednym miejscu wszystkich informacji o tytułach, które mogliśmy zobaczyć, w które mogliśmy pograć i o których mieliśmy okazję posłuchać.

FIFA 11 na PC – 11 faktów

Adam Berlik
25

Niniejszy artykuł nie jest typową zapowiedzią, lecz zbiorem dziesięciu najistotniejszych informacji dotyczących gry FIFA 11 w wersji na komputery osobiste. Zawiera on przede wszystkim cechy gry potwierdzone przez Electronic Arts.

Mafia II - testujemy PhysX, APEX, 3D Vision

Łukasz Wiśniewski
33

Z różnych źródeł zawitał do nas sprzęt, pozwalający wycisnąć ostatnie soki z dema gry Mafia II. Oto raport z testów i zmagań z zaawansowanymi technologiami.

Michał "Śledziu" Śledziński - "Wartości rodzinne", tomy 1-4 - recenzja komiksu

Łukasz Wiśniewski
0

Były takie czasy, gdy na gram.pl recenzowaliśmy mnóstwo komiksów. Choć odeszliśmy od tego obyczaju, warto skorzystać z podwójnego pretekstu... Po pierwsze Michał "Śledziu" Śledziński przygotował dla nas projekty koszulek, po drugie właśnie zakończono publikację jego serii Wartości rodzinne.

Drakensang: River of Time - pierwsze wrażenia

Marcin Batylda
28

Drakensang: River of Time, którego polska wersja ma ukazać się we wrześniu tego roku jest prequelem gry Drakensang: The Dark Eye, wydanej dwa lata temu przez niemieckie studio Radon Labs. Mieliśmy okazję przetestować wczesny build polskiej edycji i dzielimy się wrażeniami.

Civilization V - pierwsze wrażenia

Michał Nowicki
24

Sid Meier. Nazwisko, które dla Myszatego od lat oznacza przekleństwo i błogosławieństwo. Tym bardziej, że nasz redaktor dostał właśnie w swoje ręce wersję beta

World of Warcraft: Cataclysm - pierwsze wrażenia

Jarosław Kowalski
48

Kiedy tylko dowiedzieliśmy się o rozpoczęciu bety World of Warcraft: Cataclysm, oddelegowaliśmy do odmienionego Azeroth warcraftowego weterana, Tolla. Oto jego raport.

Guild Wars 2 - zapowiedź druga

Grzegorz Bonter
64

Co prawda jedna zapowiedź Guild Wars 2 już pojawiła się na łamach gram.pl, ale było to ponad 2 lata temu. Wówczas więcej w obiegu było domysłów i ogólnych założeń niż konkretnych informacji. Na szczęście po wypuszczeniu Aiona, NCSoft wreszcie pozwolił ekipie ArenaNet na rozpoczęcie promocji ich następnego tytułu. W efekcie mamy do dyspozycji informacje nie tylko związane z tłem historycznym i fabularnym, ale także konkretnymi rozwiązaniami w mechanice. Ale nie wszystko naraz.

Assassin's Creed: Brotherhood - zapowiedź

Patryk Purczyński
13

W przeciwieństwie do Altaira czy Ezia Ubisoft postanowił się nie zaczajać, tylko kuć żelazo póki gorące. Assassin's Creed: Brotherhood pojawi się w sklepach już tej jesieni, a my wypunktowujemy, czego byśmy sobie życzyli, a czego wolelibyśmy uniknąć w najnowszym akcie konfliktu templariuszy z asasynami.

Koszulki dla prawdziwych graczy - projekty Śledzia

gram.pl
0

Michał Śledziu Śledziński, rocznik '78, scenarzysta i rysownik komiksowy od lat związany z magazynami o grach. Publikował w Secret Sevice (gdzie debiutował w 1994 roku), Świecie Gier Komputerowych (m. in. seria Fido & Mel) czy Play PC (Jojoy & Padie, 8Bit). W latach 1999 - 2004 kierował legendarnym już magazynem komiksowym Produkt, gdzie publikował w odcinkach swoją najbardziej znaną serię osiedle Swoboda (zebraną i wydaną w marcu 2010 roku, w liczącym 300 stron zbiorze). Śledziu tworzy także komiksowe miniserie, jak kolorowa kontynuacja Osiedla... (6 części, 2004 - 2006) czy Wartości rodzinne (4 części, 2008 - 2010), oraz pełnowymiarowe komiksowe albumy, np. nagradzana trylogia Na szybko spisane, której ostatni tom ma się ukazać jeszcze w 2010 roku. Krótsze formy Śledzia można znaleźć w wielu komiksowych antologiach (m. in. Kompot, Japonia widziana oczyma 20 autorów) a on sam w miarę możliwości udziela się na swoim blogowym podwórku.

Infamous 2 - zapowiedź

Rafał Dziduch
5

Cole MacGrath już niedługo powróci w Infamous 2. Studio deweloperskie Sucker Punch, odpowiedzialne również za pierwszą część, pracuje w pocie czoła nad kontynuacją. Przeczytajcie o najnowszych przygodach człowieka-elektrowni.

LittleBigPlanet 2 - zapowiedź

Łukasz Berliński
6

Męczyło Was ograniczenie do tworzenia jedynie platformowych poziomów w pierwszej przygodzie z Sackboyem? LittleBigPlanet 2 zrywa z tą tradycją pozwalając na kreowanie dowolnych gatunków gier. Brzmi zachęcająco? Sprawdźcie w naszej zapowiedzi co jeszcze zobaczymy w LBP2.

Kane & Lynch 2: Dog Days - pierwsze wrażenia

Adam Berlik
13

Niespełna miesiąc pozostał do premiery Kane & Lynch 2: Dog Days. Czas sprawdzić, czy nadchodzi godna kontynuacja pierwowzoru, czy też strzelanka, którą nie warto sobie zaprzątać głowy. Niniejszy artykuł skupia się wyłącznie na wrażeniach z rozgrywki, czyli niczym innym, jak weryfikacji obietnic twórców, które szczegółowo opisał Myszasty w swojej zapowiedzi.

Mafia II - pierwsze wrażenia

Rafał Dziduch
32

Tommy Angelo z pierwszej części Mafii poszedł w odstawkę. Poznajcie Vito Scalettiego, który wspina się po szczeblach mafijnej drabiny. Zapraszamy do zapoznania się z betatestem Mafii 2 w wersji na PC.

III Zjazd Twórców Gier - relacja

Michał Chlewicki
8

Wczoraj zakończył się III Zjazd Twórców Gier - impreza objęta patronatem przez gram.pl. Zapraszamy do zapoznania się z przygotowaną specjalnie dla nas relacją.

Wakacyjny przegląd gier z eXtra Klasyki (lato 2010)

gram.pl
0

Wakacje to okres, w którym raczej nie pojawia się wiele gier. Można sobie za to w tym czasie uzupełnić kolekcję o starsze tytuły, często niesamowicie przecenione. Skorzystaliśmy z wyprzedaży gier wydawanych w ramach serii eXtra Klasyka, by przypomnieć sobie i Wam 36 ciekawych pozycji, które teraz można nabyć za połowę i tak przecież niewygórowanej ceny. Nie ukrywamy, iż liczymy na to, że zakupu tego dokonacie w sklepie gram.pl...

Retrogram - Sandbox, czyli dążąc do ideału

Michał Nowicki
7

W dzisiejszym odcinku Retrogramu Myszasty będzie kontynuował swoje dywagacje na temat historii gier sandboksowych oraz zacznie szukać odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest stworzenie ideału.

F.3.A.R. - zapowiedź

Patryk Purczyński
13

Kooperacja, obecna już w erze przedpotopowej, chociażby w nieodżałowanej Contrze na równie pamiętnym Pegasusie, wróciła ostatnimi czasy do łask. Tyle, że teraz nie steruje się już ludzikami zbudowanymi z kilku pikseli.

Portal 2 - zapowiedź

Łukasz Berliński
15

Po nieoczekiwanym sukcesie Portalu, będącego jedynie dodatkiem do pakietu Orange Box, pracownicy Valve stwierdzili krótko: „eksperyment zakończony powodzeniem, czas zrobić prawdziwą grę”. Dlaczego warto czekać na Portal 2? Sprawdźcie w naszej zapowiedzi.

Pro Evolution Soccer 2011 - zapowiedź

Adam Berlik
14

Jesienią, jak zwykle, czeka nas kolejny pojedynek Pro Evolution Soccer 2011 i FIFA 11. O ile w poprzednich latach Electronic Arts wygrywało przed wyjściem na murawę (mowa o wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3), o tyle teraz nie ma jednoznacznego faworyta. Dlaczego? O tym w niniejszej zapowiedzi.

Najnowsze
Lubisz nas?