Publicystyka

Dzień 2 - Need for Speed: The Run - Od San Francisco do NY, czyli co znajdziemy na trasie

Łukasz Berliński
0

W Need for Speed: The Run nasz bohater ma jeden cel. Przemierzyć trasę z San Francisco do Nowego Jorku. Prawie 3000 mil szaleńczej jazdy z innymi kierowcami biorącymi udział w wyścigu i depczącą nas po piętach wszędobylską policją. Podróż przez całe Stany Zjednoczone, od zachodniego do wschodniego wybrzeża. Przygoda życia.

Dzień 1 - Need for Speed: The Run - kino drogi, czyli co powinien obejrzeć każdy fan NFS

Łukasz Berliński
12

Któż z nas nie lubi obejrzeć od czasu do czasu dobrego filmu akcji? Takiego, w którym pościgi zapierają dech w piersiach, w których głównymi bohaterami częstokroć nie są aktorzy grający pierwszoplanowe role, a legendarne auta, za którymi każdy obejrzałby się gdyby spotkał je dziś na ulicy? Każdy zapewne choć raz marzył, by siąść za sterami jakiegoś szybkiego samochodu, którym mógłby pomknąć po prostu przed siebie lub wziąć udział w ryzykownych, nierzadko nielegalnych wyścigach.

Tydzień z Need for Speed: The Run

gram.pl
0

Need for Speed: The Run postanawia zrewolucjonizować dobrze znaną każdemu fanowi wyścigów samochodowych serię. Z tej okazji postanowiliśmy przygotować dla Was cykl artykułów, w których przyjrzymy się bliżej nie tylko samej grze, ale także całej jej otoczce, od inspiracji filmowych serii, poprzez podróż z San Francisco do Nowego Jorku, na modelkach promujących serię kończąc.

Nowe materiały wideo z tego tygodnia #4

Adam Berlik
0

Tym razem między innymi: pierwsze 15 minut z Call of Duty: Modern Warfare 3, The Elder Scrolls V: Skyrim oraz Władca Pierścieni: Wojna na Północy, a także całkiem sporo gameplayów z MW3 oraz premierowy zwiastun z Assassin's Creed Revelations oraz kilkunastominutowy materiał wideo PL z komentarzem twórców, przedstawiający rozgrywkę w Hitman Absolution.

Anno 2070 - pierwsze wrażenia

Łukasz Wiśniewski
5

Korzystając z prasowej, wczesnej wersji gry Anno 2070 mieliśmy okazję przyjrzeć się wielu jej aspektom na bazie dwóch z czterech głównych trybów: scenariusza i rozgrywki swobodnej. Z chęcią dzielimy się naszymi wrażeniami.

Składamy komputer do The Elder Scrolls V: Skyrim. Sprawdź czy Ci pójdzie!

Michał Wierzbicki
96

Seria The Elder Scrolls towarzyszyła mi od najmłodszych lat. Począwszy od Areny, poprzez genialny, ale zabugowany Daggerfall, aż do Morrowind i Obliviona. Jednak i tak najlepiej zapowiada się Skyrim - czy to od strony fabularnej, czy graficznej. I to właśnie na nim i na jego technicznych wymaganiach skupimy się w dzisiejszym artykule.

Kingdoms of Amalur: Reckoning - już graliśmy

Michał Nowicki
4

Kingdoms of Amalur: Reckoning jest grą, która od samego początku była dla mnie niezła zagwozdką. Grając w różne wersje beta, czy wczesne buildy, zawsze bowiem stawiam sobie pytanie: „Czy ten tytuł ma szanse? Czy całość będzie na tyle dobra, bym chciał zagrać w pełną wersję?” O ile dość często już na tym etapie można pokusić się o jakieś wstępne oceny, o tyle w tym przypadku wciąż nie mogę się zdecydować...

Recenzja pierwszego tomu komiksu Tokyo Toy Box

Adam Berlik
7

Krótka opowieść o tym, dlaczego takie gry, jak Call of Duty i Battlefield sprzedają się znacznie lepiej od Demon's/Dark Souls. Twórcy zeszytu pokazują również dobitnie, w jaki sposób dzisiaj powstają kolejne produkcje.

Nowe materiały wideo z tego tygodnia #3

Adam Berlik
0

Ten tydzień stał oczywiście pod znakiem pierwszego, wielce oczekiwanego trailera Grand Theft Auto V, który generalnie na niemal wszystkich zrobił kolosalne wrażenie. Oprócz niego do sieci trafił również między innymi film prezentujący prototypową wersję Rainbow Six: Patriots, a także zwiastun Powrotu do Karkand, czyli DLC do Battlefield 3 oraz pierwszy materiał wideo z Devil May Cry HD Collection.

Battlefield 3 na konsolach - garść przydatnych informacji

Łukasz Wiśniewski
59

Mamy już opublikowaną recenzję gry Battlefield 3, opartą o doświadczenia z PC. Wcześniej pojawił się tekst o trybie dla pojedynczego gracza, również z tej platformy. Pora na uzupełnienie dotyczące konsol PlayStation 3 i Xbox 360.

W co zaGRAMy w listopadzie - najciekawsze premiery miesiąca - część pierwsza

Adam Berlik
34

Oto pierwsza partia najważniejszych premier listopada, czyli miesiąca, w którym znów pojawi się mnóstwo gier. Opisujemy tak ważne produkcje, jak na przykład Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, Call of Duty: Modern Warfare 3, The Elder Scrolls V: Skyrim czy też Assassin's Creed Revelations oraz przypominamy o debiucie pecetowych wersji L.A. Noire i Batman: Arkham City. Druga część artykułu pojawi się na łamach gram.pl już jutro.

Analiza trailera GTA V

Krzysiek Ogrodnik
70

Osiemdziesiąt pięć sekund pierwszego trailera GTA V i analiza tego materiału na kilkanaście tysięcy znaków. Co zdradza? Pierwsze informacje na temat terenu działania gry, bohaterów, tła fabularnego i mechaniki produkcji.

10 pytań, na które, mam nadzieję, odpowie Revelations

Małgorzata Trzyna
16

Każda kolejna odsłona serii Assassin's Creed odpowiada na wiele pytań, ale też sprawia, że zadajemy ich coraz więcej. Oto moja lista dziesięciu, na której najbardziej chciałabym poznać odpowiedź.

W samo południe, dobierając odpowiedni poziom trudności

Łukasz Wiśniewski
1

Nie, nie zamierzam pisać o ustawianiu przez graczy jakiegoś poziomu trudności w grze. Skoncentruję się na tym, co robią twórcy, by postawić przed nami wyzwania, na dobrych i złych praktykach. Przykładami niech będzie kilka nowych (chociażby Uncharted 3 i Twierdza 3) i starszych gier.

Saint's Row: The Third - betatest

Krzysiek Ogrodnik
26

Gdyby ktoś wynalazł maszynę do mierzenia luzu wynik Saint's Row: The Third i tak byłby poza skalą. Gra swoją zadziornością, absurdalnością i humorem bije na głowę wszystko, co do tej pory widzieliście. Jestem już tego pewien – to będzie moja prywatna gra roku.

10 rzeczy, które chciałbym zobaczyć w GTA V

Adam Berlik
66

GTA IV oraz poprzedniczki były niesamowicie grywalne, ale nie ustrzegły się kilku błędów. Co twórcy powinni zaimplementować i poprawić w piątej części? Oto dziesięć rzeczy, które chciałbym zobaczyć w GTA V i mam nadzieję, że choć część z nich znajdzie się w grze.

Dzień 7 - Battlefield 3 - opis broni

Michał Ostasz
25

W ramach akcji Tydzień z grą Battlefield 3 poznaliście wiele tajników tego długo oczekiwanego tytułu. Wiecie już jak wygląda rozgrywka różnymi klasami w trybie multiplayer, zaznajomiliście się z mapami, na których toczyć się będą sieciowe potyczki oraz znacie na wylot charakterystykę każdego z dwudziestu dwóch pojazdów, które zostały oddane w Wasze ręce. Jednakże nie powiedzieliśmy jeszcze nic o tym, co de facto czyni Battlefielda strzelaniną, czyli o arsenale. W ostatnim artykule z naszego cyklu zajmiemy się najciekawszą bronią w Battlefield 3 – sprawdźcie sami czym można zrobić „kuku” osobom po drugiej stronie kabla.

Nowe materiały wideo z tego tygodnia #2

Adam Berlik
0

Mnóstwo, ale to mnóstwo nowych materiałów, w tym kilka autorskich, wśród których między innymi porównanie wersji językowych Battlefield 3, relacja z wysyłki tej produkcji, prezentacja polskiej wersji Kinect Sports: Sezon Drugi oraz wywiad z jednym z twórców Starcraft II: Heart of the Swarm. Zapraszamy!

Dzień 5 - Battlefield 3 - opis pojazdów

Michał Ostasz
13

Seria Battlefield przyzwyczaiła już nas do tego, że walka w trybie multiplayer toczy się zarówno na lądzie, wodzie, jak i w powietrzu. Nie inaczej jest w przypadku gry Battlefield 3 – jej autorzy po raz kolejny pozwoli nam poszaleć wartymi setki milionów dolarów maszynami bojowymi. Jest to ważne nie tylko ze względu na to, że znów możemy poczuć się jak pięciolatki, dla których czołgi i samoloty wydawały się być najfajniejszymi rzeczami na tej planecie, ale przede wszystkim dlatego, że wspomniane pojazdy bojowe pomogą nam wygrywać kolejne potyczki na wirtualnych polach bitew. Zapraszam do bliższego przyjrzenia się maszynom, za sterami których zasiądziemy odpalając ten tytuł.

Mass Effect 3 - graliśmy w tryb kooperacji

Michał Nowicki
14

Na Mass Effect 3 czekają zapewne wszyscy fani przygód Sheparda, ciekawi tego, w jaki sposób ekipa BioWare postanowi zakończyć tę trzyczęściową kosmiczną sagę. Dotychczas gry z tego cyklu nie miały żadnego trybu dla wielu graczu, skupiając się wyłącznie na opowiadanej historii. Jeszcze wyraźniejsze zbliżenie się Mass Effect 2 do gier akcji sprawiło jednak, że twórcy przełamali się wreszcie implementując od dawna planowany multiplayer. W nowej produkcji znajdą się więc tryb kooperacji i powiązany z nim system Galaxy at War. Na EA Winter Showcase 2011 miałem już okazję to przetestować.

Razer Mamba 4G - test myszki

Michał Nowicki
47

Razer kilka miesięcy temu zaanonsował nową generację swoich myszek, określanych wspólnym mianem 4G, a wyposażonych w nowy system optyki, oparty na dwóch współpracujących ze sobą sensorach – optycznym i laserowym. Wedle zamierzeń, ma to zapewnić niespotykaną dotąd precyzję gryzonia oraz rozwiązać problemy z prawidłowym jego działaniem na różnych powierzchniach. Jak nowy system sprawdza się w przypadku bezprzewodowej Mamby 4G?

Syndicate - graliśmy w tryb dla pojedynczego gracza

Michał Nowicki
23

Podczas EA Winter Showcase 2011 miałem okazję pograć w dwa tryby budzącej ogromne kontrowersje gry Syndicate. Udostępniono nam konsolową wersję gry, w której mogliśmy zasmakować zarówno kampanii dla pojedynczego gracza, jak i spróbować swych sił w trybie kooperacji. Dziś opowiem wam o swoich pierwszych wrażeniach z trybu kampanii, który testowaliśmy grając w znany już z filmów poziom Executive Search.

W samo południe, stojąc na polu bitwy

Łukasz Wiśniewski
0

Chyba to oczywiste, że dziś musze jakoś nawiązać do gry Battlefield 3 , bo jako stary fan serii mam ograniczoną percepcję... No, może nie jakoś drastycznie ograniczoną, więc nawiązania nie będą zupełnie oczywiste...

Dzień 2 - Battlefield 3 - nie tylko żołnierz z karabinem

Łukasz Wiśniewski
4

Współczesne pole bitwy to lotnictwo, elektronika, zagłuszanie, naprowadzanie na cel... rola piechoty nie jest już tak kluczowa. W kampanii Battlefield 3 sporo pobiegamy jako zwykły żołnierz, ale - zgodnie ze specyfiką współczesnych konfliktów zbrojnych - często wcielimy się w inne role.

Dzień 1. - silnik Frostbite 2

Robert Sawicki
40

Chyba większość z nas zwróciła uwagę na to, jak ładnie od strony graficznej prezentuje się Battlefield 3, ale jak to w życiu bywa, prawdziwa gwiazda czai się przecież za kurtyną. Na przestrzeni ostatnich lat DICE dopracowywało swoje nowe dziecko, które już wkrótce miało zadbać nie tylko o nowego BF'a, ale i Need for Speed: The Run i być może także Mirror's Edge 2.

Dzień 7. - najpopularniejsze modyfikacje do gier z serii Battlefield

Robert Sawicki
37

W ostatnim, czyli naturalnie siódmym dniu tygodnia z serią Battlefield, skupimy się na tym, co niejedną grę uczyniło już nieśmiertelną - na Was. A przynajmniej tej części Was, która przy komputerze potrafi zrobić coś więcej, niż tylko fotoszopować w Paincie. Przed Wami zbiór najpopularniejszych modyfikacji do serii!

Nowe materiały wideo z tego tygodnia #1

Adam Berlik
0

W sobotnie poranki w zbiorczej wiadomości umieszczamy wszystkie galerie z minionego tygodnia, natomiast w niedzielę, począwszy od dziś, będziemy publikować w jednym miejscu wszystkie materiały wideo, które pojawiły się na gramowym kanale w serwisie YouTube. W rolach głównych premierowe trailery z Battlefield 3 i Call of Duty: Modern Warfare 3.

Need for Speed: The Run - wrażenia z dema i EA Showcase

Adam Nowicki
11

Po świetnym Hot Pursuit autorstwa Criterionu firma Electronic Arts postanowiła zrezygnować z usług twórców Burnouta i ponownie zleciła stworzenie nowej części studiu EA Black Box. Oddział ten odpowiada głównie za gorsze odsłony serii Need for Speed (między innymi Undercover i ProStreet), ale ma w swoim dorobku również bardzo dobrego Undergrounda i całkiem dobrego Carbona. Czy było to dobre posunięcie? O tym przekonamy się za miesiąc, kiedy Need for Speed: The Run trafi do sklepów, a na razie możemy zapoznać się z wersją demonstracyjną, wydając wstępną opinię na temat gry.

Dzień 5. - Battlefield: Bad Company 1 + 2

Robert Sawicki
11

Jako że pod względem wydanych gier Battlefieldowi jeszcze trochę brakuje do Final Fantasy, tydzień z Bitwowympolem powolutku chyli się ku końcowi. A skoro dziś obrabiamy stosunkowo młode gry, to możecie je pamiętać nawet jeśli mutację znacie tylko z opowiadań - atrakcja dla całej rodziny! Panie i Panowie, przed Wami podseria Bad Company.

The Darkness II - wrażenia zebrane

Łukasz Wiśniewski
1

Na tegorocznych targach E3 i gamescom można było zagrać w pierwszą misję z gry The Darkness II, pełniącą rolę samouczka. Teraz polski wydawca, Cenega, udostępnił dziennikarzom kolejny fragment gry. Pora podzielić się wrażeniami z rozgrywki.

Dzień 4. - Battlefield 2142 + dodatek Northern Strike

Mateusz Kołodziejski
14

"Jutro to dziś, tyle że jutro" miał powiedzieć Sławomir Mrożek pytany o to, czym jest przyszłość. Nie jestem pewien czy ekipa DICE miała kiedykolwiek szansę zapoznać z tym cytatem, ale świetnie nadaje się on do opisania Battlefield 2142.

DLC - zakała czy szansa dla branży?

Michał Ostasz
83

Downloadable Contenct, DLC, czyli dodatkowa zawartość gry, którą możemy pobrać, najczęściej za opłatą z sieci. Z tym nowoczesnym tworem jest jak z rewolucją. Dzięki niemu każdemu miało być lepiej i prościej, ale jak to zwykle przy przewrotach bywa ktoś zapomniał o granicach przyzwoitości. Owym „ktosiem” są deweloperzy. Na szczęście nie wszyscy, bo niejednokrotnie dane nam było przekonać się, że DLC wcale nie musi być złym wcielonym branży elektronicznej rozrywki.

Dlaczego sklep gram.pl?

gram.pl
104

Dlaczego sklep gram.pl? Dlaczego nie inne? Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie maksymalnie wyczerpująco i bez reklamowego zadęcia. Normalnie, po ludzku, używając argumentów a nie marketingowych haseł.

Dzień 3. - Battlefield 2 + dodatki + wersja na konsole

Robert Sawicki
8

Wiecie, co jest nie tak z numerkiem 1942? Proste - wszystko, co z nim związane jest już okrutnie stare, strasząc przy tym wszystkich wokoło swoją starą starością. Kto uratuje nas od terroru zamierzchłej historii? Kto postawi się w naszej obronie? Kolejna prosta odpowiedź. Battlefield 2.

Gotham City Impostors - beta-test

Patryk Purczyński
6

Pierwszoosobowych strzelanin sieciowych jest zatrzęsienie. Gotham City Impostors ma charakterystyczne, wyróżniające elementy, ale czy to wystarczy, by na stałe wpisać się w kanon popularnego gatunku?

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Autovista i Kinect jak na dłoni

Krzysiek Ogrodnik
6

Coś na wzór encyklopedii samochodów w grach wideo to żadna nowość, ale żadna z nich nie była tak rzeczywista i namacalna jak Autovista. Poznajcie jej sekrety i dowiedzcie się jak Forza Motorsport 4 wykorzystuje Kinecta.

Tydzień z Roccat: Test klawiatury Roccat Isku

Michał Nowicki
8

Dziś na tapetę trafia opus mangum firmy Roccat w kategorii klawiatur, czyli nowy model Isku. Podświetlana, słusznych rozmiarów klawiatura wyposażona w szereg dodatkowych funkcji i technologii może wzbudzać zainteresowanie. A jak przedstawia się jej użytkowanie w praktyce?

Już graliśmy w tryb dla jednego gracza z Assassin’s Creed Revelations

Małgorzata Trzyna
22

W dniach 28-29 września 2011 odbyły się zamknięte pokazy Assassin’s Creed Revelations. Poza twórcami i dziennikarzami z kilkudziesięciu krajów zostali zaproszeni na nie także przedstawiciele portali społecznościowych, skupiających się wokół Assassin’s Creed. W ten sposób znalazłam się w Stambule, mieście zwanym dawniej Konstantynopolem, w którym przez większość czasu będzie się toczyła akcja Assassin’s Creed Revelations. Podczas pokazów mogliśmy przejść trzy z dziewięciu sekwencji: drugą, czwartą i piątą.

W samo południe, odrywając się na chwilę od "hirołsów"

Łukasz Wiśniewski
49

Kontynuacje znanych marek mają to do siebie, ze budzą kontrowersje. Seria Heroes of Might & Magic w Polsce osiągnęła status kultowej, więc nowa część - Might & Magic: Heroes VI wywołuje emocje. Wywołuje też deprywację senną...

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Współpraca z Top Gear

Piotr
10

Większość fanów motoryzacji z pewnością kojarzy ten specyficzny brytyjski program motoryzacyjny prowadzony przez trzech wesołych panów w średnim wieku. Top Gear w grze wyścigowej to idealne połączenie i właśnie to funduje nam Forza Motorsport 4.

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Droga do doskonałości, czyli jak powstawała gra

Michał Ostasz
3

Seria Forza Motorsport już od swej pierwszej odsłony wydanej w 2005 roku wyznaczała kierunek rozwoju dla wszystkich gier wyścigowych. Kolejne części coraz wyżej podnosiły poprzeczkę jakości - nie tylko jeśli chodzi o rozgrywkę, ale również w kwestii jak najwierniejszego odwzorowania rzeczywistości na wirtualnym torze. Zobaczcie w jaki sposób powstawała

Football Manager 2012 - pierwsze wrażenia

Patryk Purczyński
2

Choć Football Manager 2012 nie wprowadza spektakularnych zmian, już wiem, że gra pochłonie mnie bez reszty. Dlaczego? Bo to najlepszy i coraz bardziej kompletny menedżer piłkarski - po prostu.

Tydzień z Roccat - Test myszki Roccat Kova Plus

Michał Nowicki
1

Roccat Kova Plus, to poprawiona wersja znanej już z oferty firmy, "pełnowymiarowej" myszki dla graczy. Pierwszy model miał kilka wad, które producent starał się usunąć w najnowszej wersji, jednocześnie wprowadzając najnowsze technologie. Jak sprawdza się to w praktyce?

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Historia serii

Michał Ostasz
6

”Forza” w języku włoskim oznacza „siła”. Nic dziwnego, że właśnie tego słowa w tytule swego pierwszego dzieła użyła ekipa Turn 10. Forza Motorsport miała być lepsza, piękniejsza i doskonalsza niż seria Gran Turismo. Miała też być wizytówką dla konkurującej z PlayStation 2 konsoli Microsoftu, Xboksa. To sporo wyzwań jak na jedną produkcję. Producenci jednak już wtedy pokazali, że w ich grze drzemie prawdziwa „forza”.

Najnowsze
Lubisz nas?