Publicystyka

Prison Architect - betatest

Sławek Serafin
5

Mało prawdopodobne, żeby ktoś w dzieciństwie marzył, że zostanie strażnikiem w więzieniu albo jego naczelnikiem. Na pewno też nikt nie marzy, że zostanie więźniem... Prison Architect to bolesna lekcja z instytucjonalizacji.

"Gry psują dzieci" - prasa znów atakuje

Sławek Serafin
119

Kurier Szczeciński wsiada na konia, poprawia tarczę, unosi lancę i rusza do walki ze straszliwym smokiem pastwiącym się nad polskimi dziećmi - grami komputerowymi.

Zagrałbym w ten film, czyli które kinowe hity zasługują na gamequela

Michał Ostasz
58

Gamequel - to nic innego jak kontynuacja dowolnego tworu kultury w formie gry wideo. Może to być oficjalna druga część kinowego przeboju bądź też dalsze losy komiksowych bohaterów, ale warunek jest jeden: sequel, bądź też prequel, musi być interaktywny.

Disney Infinity - pierwsze wrażenia

Michał Ostasz
11

Disney szykuje się do zamachu na portfele rodziców najmłodszych graczy oraz tych trochę starszych fanów dzieł takich jak Piraci z Karaibów, Iniemamocni czy też Toy Story. Jego bronią będzie Disney Infinity - nie pojedynczy tytuł, a jak podkreślają jego twórcy platforma dla gier. Czy produkt ten ma szansę wywołać na rynku spore zamieszanie? Zdecydowanie tak!

Skończ się jak najszybciej, czyli dlaczego lubię krótkie gry

Michał Ostasz
149

Pewnego dnia marnując swój cenny czas na Facebooku byłem świadkiem ciekawej wymiany zdań (czytaj: komentarzy). Osoba A: Jak tam ta nowa gra BioWare? Warto zagrać? Osoba B: Dragon Age II z początku jest nudny, ale tak po 10 - 12 godzinach się rozkręca i wtedy jest ekstra. 10 - 12 godzinach?! - pomyślałem. Po czym zacząłem zastanawiać się dłużej nad tym, czy w ogóle dałbym jakiejkolwiek grze 10 - 12 minut na owe "rozkręcenie się". Do jakich doszedłem wniosków?

Retrogram: Bajtek Redux, czyli podróż w przeszłość

Łukasz Wiśniewski
8

Dzięki projektowi Bajtek Redux można obejrzeć sobie w sieci stare numery pionierskiego czasopisma, którego zasługi dla popularyzacji komputerów w Polsce są wręcz kolosalne. Uważna lektura pierwszego numeru mówi zaś bardzo wiele o tym, jak wiele było na tym polu do zrobienia w 1985 roku...

Marvel Heroes - betatest

Sławek Serafin
15

Być jak Iron Man. Być jak Spider-man. Być jak Hulk, jak Avengers, i od razu X-Men też. Być jak... tania podróbka Diablo? Oj, ktoś tu trafił kulą w płot.

W co zagramy w 2013 roku?

Michał Mielcarek
43

Do czerwca ukaże się minimum 90 gier. Ponad 50 kolejnych czeka na datę premiery. Portfele tego nie wytrzymają. W co i kiedy zagramy w 2013 roku?

StarCraft II: Heart of the Swarm - betatest

Sławek Serafin
449

Prawdopodobnie wielu z Was dostało od nas ostatnio kod dostępu do bety Heart of the Swarm, nowej części StarCraft II. Czy warto ten kod wykorzystywać, czy też może lepiej o nim zapomnieć, bo jest to strata czasu?

Underrail - betatest

Sławek Serafin
8

Prawie jak pierwszy Fallout... i w tym przypadku to "prawie" nie robi, o dziwo, aż takiej wielkiej różnicy. Underrail to naprawdę miła niespodzianka.

The Walking Dead i trudne wybory bez znaczenia

Mateusz Kołodziejski
30

Od premiery finałowego epizodu The Walking Dead minął już blisko miesiąc. W tym czasie zdążyliście już z pewnością poznać zakończenie fantastycznej historii Lee i Clementine i być może zastanawialiście się czy do niej wrócić, tym razem dokonując odmiennych wyborów. Takie podejście wiąże się jednak z wiarą, że podejmowane przez nas decyzje miały znaczący wpływ na przebieg rozgrywki - niestety rzeczywistość jest zupełnie inna.

W jakich czasach mogłaby się toczyć akcja kolejnej części Assassin's Creed?

Małgorzata Trzyna
75

Uniwersum Assassin's Creed pozwala na przeniesienie się w przeszłość w dowolne miejsce na Ziemi, tysiące lat wstecz. Które okresy historyczne najlepiej pasowałyby do nowej gry z serii? Wiele pomysłów zostało już wykorzystanych w spin-offach Assassin's Creed, facebookowej grze Project Legacy i komiksach. Do tych wydarzeń odnoszę się w poniższym artykule, zatem uwaga na spoilery!

Don't Starve - Betatest

Grzegorz Bonter
3

Shank 1, Shank 2, Mark of the Ninja. Studio Klei Entertainment jest na dobrej fali twórczej. Znaleźli swoją niszę i styl (gry akcji z komiksową grafiką) i świetnie się w niej spełniają. Teraz otrzymujemy w zasadzie coś utrzymanego w podobnej konwencji, ale znów znalazło się miejsce dla sporej dozy innowacji - Don't Starve.

Seriale dla graczy #3 - Mortal Kombat Legacy

Bartłomiej Kossakowski
9

Smocza seria od lat była chętnie adaptowana na język filmu. Ale serial Legacy to najlepsza rzecz, jaką mogą obejrzeć fani tej kultowej bijatyki.

Erpegowanie to stan umysłu

Michał 'Myszasty' Nowicki
46

Wczuwanie się w rolę, to domena gier fabularnych. Ale czy możliwe jest na przykład w hardkorowych strategiach?

Na jakie gry pójdziemy do kina? (część 2)

Michał Ostasz
30

Hollywood ostro wzięło się za ekranizowanie gier wideo! Serio, w Fabryce Snów powstaje aż kilkadziesiąt filmów opartych na naszych ulubionych tytułach. Chcecie dowiedzieć się kto jest za nie odpowiedzialny i jakie są ich szanse na trafienie do kin?

Na jakie gry pójdziemy do kina? (część 1)

Michał Ostasz
45

Możliwość pójścia do kina na adaptację bestsellerowej gry wideo właściwie od kilkunastu już lat nie jest niczym nowym, szkoda tylko, że w większości przypadków mieliśmy do czynienia z gniotami, które powinny zostać utrwalone wyłącznie w pamięci scenarzystów, a nie na celuloidowej taśmie. Mimo, iż takowe produkcje nie osiągają sukcesów artystycznych, to bossowie Hollywood wciąż chętnie inwestują w kolejne "growe" projekty. Sporządziliśmy listę najważniejszych pozycji tego typu, które powstają obecnie w Fabryce Snów.

Seriale dla graczy #2 - Black Mirror

Bartłomiej Kossakowski
12

Jak będą wyglądać gry przyszłości? Według wizji autorów serialu Black Mirror - na pewno nie tak, jak byście chcieli. Sam świat też nie wszystkim przypadnie do gustu.

Wielka drama wokół War Z - o co w tym wszystkim chodzi?

Małgorzata Trzyna
38

The War Z tymczasowo znikło z oferty Steam. Nieprawidłowe informacje o produkcie - na liście już działających funkcji znalazły się również te, które miały zostać dodane w przyszłości - to nie jedyna rzecz, która zirytowała graczy.

Jak mógłby wyglądać Assassin's Creed IV?

Małgorzata Trzyna
30

Już od pierwszej części Assassin's Creed Ubisoft przygotowywał graczy do Wielkiego Finału, który miał nastąpić tuż przed datą domniemanego końca świata - 21 grudnia 2012. Chociaż Desmond wypełnił swoją misję, nie oznacza to końca odwiecznej wojny między templariuszami a asasynami, a ludzkość nie może odetchnąć z ulgą, że znów wszystko jest po staremu.

Ostatnie pożegnanie - przegląd zamkniętych w tym roku firm, które robiły gry

Michał Ostasz
19

Grudzień od dawien dawna uważany jest za czas podsumowań. W branży elektronicznej rozrywki to miesiąc, w którym nie brakuje rozdawania nagród i wyróżnień autorom najlepszych bądź też najoryginalniejszych produkcji minionego roku. Niestety, nie wszystkie podsumowania mają pozytywny charakter. W ostatnich dniach A.D 2012 chcemy wspomnieć studia developerskie, które zostały zamknięte w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Indiegram - Limbo

Grzegorz Bonter
12

Tytułowe Limbo (lub jak kto woli po polsku "Otchłań") to według religii miejsce, gdzie trafiają po śmierci dzieci, które nie zostały jeszcze ochrzczone. Nie jest to jednak przyjęta w pełni koncepcja - istnienie Limba według kościoła ma nadal charakter czysty teoretyczny. Trzeba przyznać, że dość ciężko zacząłem to wydanie Indiegramu, ale powyższa informacja jest dość istotna dla zrozumienia tej gry.

Seriale dla graczy #1 - The Big Bang Theory

Bartłomiej Kossakowski
60

Nie masz chwilowo żadnej nowej gry? Siostra zajęła komputer albo konsolę, żeby udekorować na różowo pokój w nowych Simsach? Zrób sobie przerwę i obejrzyj coś. Na przykład dobry serial.

Wojna o hostessy, czyli kto tu bardziej przesadza?

Patryk Purczyński
55

Czy wydawca stawiając przy swoich targowych stoiskach armię skąpo odzianych hostess robi ze mnie "chodzący narząd rozrodczy", a kobiety degraduje do roli "wypiętych pośladków, na których chcę dokonać aktu seksualnego"?

8 pomysłów na Mass Effect 4

Sławek Serafin
81

Będzie czwarta część Mass Effect, to jest pewne jak to, że jutro rano wstanie słońce. Ale jaka? Tutaj już zdania mogą być podzielone, bo każdy może chcieć czegoś innego.

Kontra: Światy naprawdę otwarte, czyli złudzenie osiołka

Sławek Serafin
78

Gry z naprawdę otwartym światem w zasadzie nie istnieją - napisał Michał kilka dni temu na początku swojej tyrady broniącej gry sandboksowe przed moim niecnym atakiem. I nieświadomie wpadł w moją sprytnie zastawioną pułapkę na Myszę...

Auralux, czyli kolorowa esencja RTS-u

Grzegorz Bonter
6

Osobiście nie jestem fanem dzisiejszych RTS-ów. Głównie z tego powodu, że są one wręcz przytłaczające. 50 jednostek na frakcje, możliwość nabijania poziomów, kupowania upgrade'ów, noszenia artefaktów i innych znajdziek. Zupełnie jakbyśmy grali jednocześnie w kilkadziesiąt Skyrimów na raz plus musieli dbać o rozbudowywanie osad i wiosek. Trochę tego za dużo, ale to oczywiście moje, noobowskie, spojrzenie na ten temat.

Wii U - test konsoli

Krzysztof Janicki, Michał Mielcarek
6

Niemal sześć lat czekaliśmy na nową konsolę stacjonarną. Niegdyś to była cała generacja. Ale czy Wii U rozpoczyna kolejną generację grania, czy dopiero dogania obecną?

Robert M. Wegner "Opowieści z Meekhańskiego pogranicza. Wschód - Zachód" - recenzja książki

Łukasz Wiśniewski
1

Opowieści z Meekhańskiego pogranicza. Wschód - Zachód to kolejny wznowiony w twardej oprawie zbiór opowiadań Roberta M. Wegnera. Podobnie jak było to w przypadku Opowieści z Meekhańskiego pogranicza. Północ - Południe każdy z dwóch znajdujących się w tym tomie cykli opowiadań opowiada historię z innego pogranicza Imperium. Tym razem jednakże oba trzymają wysoki poziom.

Robert M. Wegner "Opowieści z Meekhańskiego pogranicza. Północ - Południe" - recenzja książki

Łukasz Wiśniewski
7

Cały projekt Opowieści z Meekhańskiego pogranicza jest dość złożony. Składają się na niego póki co cztery zestawy po cztery opowiadania (podzielone na dwa tomy) i powieść. Kolejna powieść jest już bliska ukończenia. Zbiory opowiadań oswajają czytelnika z Meekhanem i wprowadzają na scenę bohaterów. Każdy zestaw czterech tekstów to w zasadzie jedna opowieść, zawierająca wątki splatające się z innymi. Wątki te są rozwijane w powieściach. Ambitny projekt. Na szczęście tez bardzo sprawnie zrealizowany.

10 obiecujących polskich gier, o których mogliście nie słyszeć

Łukasz Berliński
12

O tym, że Polacy potrafią robić dobre gry i że robią ich coraz więcej wszyscy wiemy. A jako że rodacy nie zwalniają tempa, specjalnie dla Was wybraliśmy najciekawsze produkcje, o których być może nie słyszeliście, a którym z pewnością warto poświęcić uwagę.

Roccat Kone XTD - test myszki

Michał Nowicki
1

Kone, to od lat flagowa marka wśród myszek dla graczy firmy Roccat. Całkiem niedawno zadebiutował najnowszy jej typ, oznaczony kojarzącymi się z tuningowanymi samochodami literami XTD. Czy nowy sensor firmy Avago rzeczywiście ją "podkręcił"? Przekonajmy się!

12 rzeczy, które wycięto z Assassin's Creed III

Małgorzata Trzyna
17

Zanim Assassin's Creed III nabrało ostatecznego kształtu, twórcy musieli zdecydować, czemu warto poświęcić czas i wprowadzić do gry mimo wysiłku, jaki trzeba włożyć w techniczne rozwiązanie problemu (podróżowanie po drzewach i misje morskie), a z czego lepiej zrezygnować (np. Filadelfia okazała się zbyt monotonna). Ostatecznie zdecydowali, że w grze zabraknie następujących elementów:

Anatomia gier: Grzybki, stimpaki, dekokty - narkotyki w grach wideo

Magdalena Cielecka
48

Kwestia narkotyków w grach nieczęsto wywołuje medialny szum - jedynie odpowiedni znaczek PEGI na opakowaniu przypomina światu, że używki w światach z pikseli również istnieją. Jeśli jest coś, co łączy w świadomości opinii publicznej gry komputerowe i substancje psychoaktywne, to jest to z pewnością kwestia uzależnień.

Tydzień z Far Cry 3: Jak przetrwać w tropikach?

Łukasz Berliński
4

Ostatniego dnia tygodnia z Far Cry 3 dorwaliśmy się do zapisków dziennika Jasona Brody'ego. Sprawdźcie, co główny bohater Far Cry 3 ma do przekazania tym, którzy trafią na Rook Islands...

Nowe materiały wideo z tego tygodnia #57

Adam Berlik
0

W ubiegłym tygodniu na naszym kanale w serwisie YouTube pojawiły się nowe materiały wideo z takich gier, jak: Far Cry 3, Company of Heroes 2, Sniper: Ghost Warrior 2, Baldur's Gate: Enhanced Edition, Aliens: Colonial Marines i innych, zapraszamy!

Najnowsze
Lubisz nas?