Artykuły

Dzień 4. - Battlefield 2142 + dodatek Northern Strike

Mateusz Kołodziejski
14

"Jutro to dziś, tyle że jutro" miał powiedzieć Sławomir Mrożek pytany o to, czym jest przyszłość. Nie jestem pewien czy ekipa DICE miała kiedykolwiek szansę zapoznać z tym cytatem, ale świetnie nadaje się on do opisania Battlefield 2142.

DLC - zakała czy szansa dla branży?

Michał Ostasz
83

Downloadable Contenct, DLC, czyli dodatkowa zawartość gry, którą możemy pobrać, najczęściej za opłatą z sieci. Z tym nowoczesnym tworem jest jak z rewolucją. Dzięki niemu każdemu miało być lepiej i prościej, ale jak to zwykle przy przewrotach bywa ktoś zapomniał o granicach przyzwoitości. Owym „ktosiem” są deweloperzy. Na szczęście nie wszyscy, bo niejednokrotnie dane nam było przekonać się, że DLC wcale nie musi być złym wcielonym branży elektronicznej rozrywki.

Dlaczego sklep gram.pl?

gram.pl
104

Dlaczego sklep gram.pl? Dlaczego nie inne? Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie maksymalnie wyczerpująco i bez reklamowego zadęcia. Normalnie, po ludzku, używając argumentów a nie marketingowych haseł.

Dzień 3. - Battlefield 2 + dodatki + wersja na konsole

Robert Sawicki
8

Wiecie, co jest nie tak z numerkiem 1942? Proste - wszystko, co z nim związane jest już okrutnie stare, strasząc przy tym wszystkich wokoło swoją starą starością. Kto uratuje nas od terroru zamierzchłej historii? Kto postawi się w naszej obronie? Kolejna prosta odpowiedź. Battlefield 2.

Might & Magic: Heroes VI - recenzja

Łukasz Wiśniewski
58

Użytkownicy na forach dyskusyjnych psioczą, a gracze w wiadomościach zostawianych za pomocą jednej z opcji sieciowej usługi Conflux, chwalą sobie zabawę, choć wytykają pewne błędy. Czy gra Might & Magic: Heroes VI to sukces, czy niewypał? Przeczytajcie...

Batman: Arkham City - recenzja

Rafał Dziduch
80

Twórcy Batman: Arkham City cel mieli prosty, bo recepta na udaną kontynuację, choć nie łatwa do zrealizowania, znana jest od lat. Trzeba po prostu dać graczom to, co już znają w o wiele większej dawce. W przypadku przygód „człowieka w rajtuzach” ta technika sprawdziła się świetnie. Batman śmiga po większym mieście (poprzednio tylko więzienie na wyspie), walczy z większą ilością wrogów, spotyka więcej komiksowych bohaterów i ma w zanadrzu większy arsenał gadżetów. Czy można chcieć czegoś więcej?

Gotham City Impostors - beta-test

Patryk Purczyński
6

Pierwszoosobowych strzelanin sieciowych jest zatrzęsienie. Gotham City Impostors ma charakterystyczne, wyróżniające elementy, ale czy to wystarczy, by na stałe wpisać się w kanon popularnego gatunku?

Dzień 1. - Battlefield 1942 + dodatek Road to Rome

Patryk Purczyński
33

Zacznijmy od banału - seria Battlefield odcisnęła olbrzymie piętno na gatunku pierwszoosobowych strzelanin sieciowych. A wszystko zaczęło się niemal dekadę temu.

Deus Ex: Bunt Ludzkości – Brakujące Ogniwo - recenzja DLC

Michał Nowicki
30

Moja „miłość” do wszelakich DLC jest już nie niemalże legendarna. Strasznie nie lubię wyciągania od fanów gier dodatkowej kasy za wycięte z pełnika fragmenty, czy – przysłowiową już – zbroję dla konia. Tym bardziej ostrożnie podchodzę do tego typu dodatków. I już na starcie powie jedno: ekipa Eidos Montreal zaskoczyła mnie niesamowicie pozytywnie po raz drugi. Najpierw samym Deus Ex: Bunt Ludzkości, a teraz DLC do niej. Albowiem Brakujące Ogniwo naprawdę warte jest zagrania.

Portal 2 Peer Review DLC - test

Łukasz Berliński
3

Dość długo musieliśmy czekać na pierwsze DLC do Portal 2. Valve jednak dotrzymało słowa i parę dni temu wypuściło na wszystkie platformy darmową aktualizację zatytułowaną Peer Review. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zdejmijcie z półki płytkę z grą i zacznijcie ściąganie, a w międzyczasie zapoznajcie się z naszym testem.

Dark Souls - recenzja

Piotr Wojtania
30

Demon's Souls to cichy hit z PlayStation 3, którego głównym wyróżnikiem był niezwykle wysoki poziom trudności. Trochę niespodziewany sukces tego tytułu doprowadził do powstania jego duchowego następcy, Dark Souls, z którym tym razem mogą zapoznać się również posiadacze Xboxa 360.

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Autovista i Kinect jak na dłoni

Krzysiek Ogrodnik
6

Coś na wzór encyklopedii samochodów w grach wideo to żadna nowość, ale żadna z nich nie była tak rzeczywista i namacalna jak Autovista. Poznajcie jej sekrety i dowiedzcie się jak Forza Motorsport 4 wykorzystuje Kinecta.

Tydzień z Roccat: Test klawiatury Roccat Isku

Michał Nowicki
8

Dziś na tapetę trafia opus mangum firmy Roccat w kategorii klawiatur, czyli nowy model Isku. Podświetlana, słusznych rozmiarów klawiatura wyposażona w szereg dodatkowych funkcji i technologii może wzbudzać zainteresowanie. A jak przedstawia się jej użytkowanie w praktyce?

F1 2011 - recenzja

Paweł Pochowski
7

Tegoroczny sezon Formuły 1 powoli dobiega końca. Na szczęście jest pewien sposób, aby formułowa rzeczywistość ubarwiała nam popołudnia jeszcze przez wiele miesięcy. Wszystko za sprawą gry F1 2011 która niedawno zadebiutował na sklepowych półkach.

Już graliśmy w tryb dla jednego gracza z Assassin’s Creed Revelations

Małgorzata Trzyna
22

W dniach 28-29 września 2011 odbyły się zamknięte pokazy Assassin’s Creed Revelations. Poza twórcami i dziennikarzami z kilkudziesięciu krajów zostali zaproszeni na nie także przedstawiciele portali społecznościowych, skupiających się wokół Assassin’s Creed. W ten sposób znalazłam się w Stambule, mieście zwanym dawniej Konstantynopolem, w którym przez większość czasu będzie się toczyła akcja Assassin’s Creed Revelations. Podczas pokazów mogliśmy przejść trzy z dziewięciu sekwencji: drugą, czwartą i piątą.

W samo południe, odrywając się na chwilę od "hirołsów"

Łukasz Wiśniewski
49

Kontynuacje znanych marek mają to do siebie, ze budzą kontrowersje. Seria Heroes of Might & Magic w Polsce osiągnęła status kultowej, więc nowa część - Might & Magic: Heroes VI wywołuje emocje. Wywołuje też deprywację senną...

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Współpraca z Top Gear

Piotr
10

Większość fanów motoryzacji z pewnością kojarzy ten specyficzny brytyjski program motoryzacyjny prowadzony przez trzech wesołych panów w średnim wieku. Top Gear w grze wyścigowej to idealne połączenie i właśnie to funduje nam Forza Motorsport 4.

Ace Combat: Assault Horizon - recenzja

Rafał Dziduch
13

Za symulatorami sensu stricte nigdy nie przepadałem, ale lotnicze gry akcji zawsze ogrywałem z przyjemnością. Dlatego z niepokojem oczekiwałem kolejnej części sagi Ace Combat, która od dawna daje poczuć się jak as przestworzy, ale ostatnio trochę zjadała już własny ogon. Na szczęście nie zawiodłem się na Ace Combat: Assault Horizon. Gra ma do zaoferowania świetny gameplay, ekscytujące podniebne pojedynki, całkiem przyzwoitą grafikę i niezgorszą fabułę, a także – last but not least – helikoptery, które debiutują w tej serii.

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Droga do doskonałości, czyli jak powstawała gra

Michał Ostasz
3

Seria Forza Motorsport już od swej pierwszej odsłony wydanej w 2005 roku wyznaczała kierunek rozwoju dla wszystkich gier wyścigowych. Kolejne części coraz wyżej podnosiły poprzeczkę jakości - nie tylko jeśli chodzi o rozgrywkę, ale również w kwestii jak najwierniejszego odwzorowania rzeczywistości na wirtualnym torze. Zobaczcie w jaki sposób powstawała

Football Manager 2012 - pierwsze wrażenia

Patryk Purczyński
2

Choć Football Manager 2012 nie wprowadza spektakularnych zmian, już wiem, że gra pochłonie mnie bez reszty. Dlaczego? Bo to najlepszy i coraz bardziej kompletny menedżer piłkarski - po prostu.

Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress - recenzja

Rafał Dziduch
24

Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress to dodatek do cieszącego się sporą popularnością polskiego RPG-a Two Worlds II. Należy do tej grupy dodatków, które do działania wymagają podstawowej wersji gry, więc siłą rzeczy skierowany jest do tych, którzy mają ją już za w zbiorach. Trochę szkoda, ponieważ dzieło studia Reality Pump jest tak znakomite, że z przyjemnością poleciłbym je każdemu. Na szczęście zawsze jednak można sobie podstawkę dokupić, a w tym wypadku naprawdę warto.

Tydzień z Roccat - Test myszki Roccat Kova Plus

Michał Nowicki
1

Roccat Kova Plus, to poprawiona wersja znanej już z oferty firmy, "pełnowymiarowej" myszki dla graczy. Pierwszy model miał kilka wad, które producent starał się usunąć w najnowszej wersji, jednocześnie wprowadzając najnowsze technologie. Jak sprawdza się to w praktyce?

Rage - recenzja

Michał Nowicki
86

Czekałem na tę grę kilka lat. Każda kolejna entuzjastyczna zapowiedź, każdy kolejny szczegół umacniały mnie w przekonaniu, że na długie godziny zniknę znów w głębokim, niepowtarzalnym postapokaliptycznym świecie, w którym na dodatek będzie można pobawić się pojazdami. Mówiąc krótko – otrzymam w jednej grze wszystko to, co lubię najbardziej. I owszem, otrzymałem. Problem w tym, że jakoś nie za bardzo mi się to spodobało...

Tydzień z Forza Motorsport 4 - Historia serii

Michał Ostasz
6

”Forza” w języku włoskim oznacza „siła”. Nic dziwnego, że właśnie tego słowa w tytule swego pierwszego dzieła użyła ekipa Turn 10. Forza Motorsport miała być lepsza, piękniejsza i doskonalsza niż seria Gran Turismo. Miała też być wizytówką dla konkurującej z PlayStation 2 konsoli Microsoftu, Xboksa. To sporo wyzwań jak na jedną produkcję. Producenci jednak już wtedy pokazali, że w ich grze drzemie prawdziwa „forza”.

Tydzień z Roccat - Test podkładek Roccat Taito, Sota i Alumic

Michał Nowicki
3

Mamy już za sobą testy pierwszych dwóch myszek firmy Roccat, pora więc na krótkie testy zestawu podkładek i mat tejże firmy. Choć współczesne sensory optyczne i laserowe zazwyczaj doskonale radzą sobie z niemalże każdą powierzchnią, to jednak wielu graczy wciąż uważa, że nawet najprostsza, ale zapewniająca idealnie płaską powierzchnię podkładka może znacząco przekładać się komfort zabawy.

22. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier - relacja

Michał Ostasz
4

W miniony weekend oczy wszystkich europejskich fanów komiksów oraz gier wideo miały być zwrócone na Łódź. Właśnie tam, w samym sercu Polski, odbywał się XXII Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier – największy tego typu konwent w tej części Starego Kontynentu. Jako wysłannik gram.pl miałem sprawdzić czy faktycznie było to wydarzenie, którego nie można było przegapić. Co widziałem? Kogo spotkałem? Z czego zwiedzający z pewnością nie byli zadowoleni?

10 rzeczy, które najbardziej zszokowały mnie w FIFA 12

Adam Berlik
19

Po rozegraniu kilkudziesięciu meczów w FIFA 12 można stwierdzić, że gra znacząco różni się od FIFA 11 pod niemal każdym względem, mimo iż na pierwszy rzut oka wygląda, jak jej kalka. Gameplay został całkowicie przebudowany, więc mamy do czynienia z rewolucją.

Weekend z grą Rage

gram.pl
0

Okazało się, że to nie wojna atomowa zakończyła naszą cywilizację... Świat jaki znamy przestał istnieć, gdy asteroida 99942 Apophis uderzyła o Ziemię, zahaczając po drodze o Księżyc. Jakby tego było mało, planetoida składała się w dużej mierze z z feltrytu, minerału nie występującego na naszej planecie. Ma on kilka dziwnych właściwości, prawdopodobnie też wywołał falę mutacji. Ziemia zmieniła się nie do poznania, przestały istnieć kraje, zapanowała wszechobecna anarchia. Gdzieniegdzie pośród oceanu szaleństwa i bezprawia znaleźć można wysepki cywilizacji - miasta i osady otoczone umocnieniami, małe fortece. Poza nimi czyha śmierć.Tak właśnie wygląda świat w najnowszej grze id software, zatytułowanej Rage (w nazwie litera "a" wystylizowana jest na symbol anarchistów). Dwóch naszych autorów, Myszasty i Lucas the Great to wielcy fani post-apokaliptycznych opowieści, więc z entuzjazmem rzucili się do eksploracji zniszczonej przez asteroidę ziemi. Efektem ich wędrówek po pustkowiach są trzy artykuły, w których przybliżą Wam rozmaite elementy rozgrywki: Poradnik przetrwania na pustkowiach - czyli wszystko o broni i wszelakich przydatnych gadżetach, dzięki któremu łatwiej jest przeżyć na pustkowiach.

Tydzień z Roccat - Test myszek Roccat Pyra i Pyra Wireless

Michał Nowicki
4

Pora na przetestowanie pierwszej z myszek, które trafiły do naszej redakcji. Myszki, a dokładniej dwóch z nich, różniących się przede wszystkim sposobem, w jaki łączą się z komputerem. Po kompaktowej klawiaturze Arvo, czas więc na równie niewielkie gryzonie z rodziny Pyra. Czy próba stworzenia przez Roccata małych i wygodnych w transporcie myszek dedykowanych graczom zakończyła się sukcesem?

Rise of Nightmares - recenzja

Rafał Dziduch
0

Rise of Nightmares reklamowany był jako pierwsza gra na Kinecta, która przeznaczona jest dla hardcore’wych graczy. Trzeba przyznać, że SEGA uczyniła w tym względzie spory krok i udowodniła, że wyśmiewana przez wielu kamerka Microsoftu może nas jeszcze zaskoczyć. Niestety, powyższe stwierdzenie wcale nie oznacza, że mamy do czynienia ze znakomitą produkcją, ale z pewnością jest lepiej niż gorzej.

Tydzień z Roccat - Test klawiatury Roccat Arvo

Michał Nowicki
10

Dziś "na warsztat" trafiła pierwsza z kilku oferowanych przez firmę Roccat klawiatur, kompaktowy model Arvo. Jest to konstrukcja dość nietypowa, bo próbująca połączyć w sobie cechy pełnowymiarowej klawiatury z zaletami modeli zajmującymi na biurku niewiele miejsca. Czy nietypowy układ klawiszy numerycznych i funkcyjnych sprawdza się w praktyce?

Forza Motorsport 4 - recenzja

Krzysiek Ogrodnik
21

Wiecie dlaczego ludzie kochają supersamochody? Głównym powodem nie jest ani świetny wygląd, ani piekielnie dobre osiągi. Bogacze wydają na nie pieniądze, bo każdy jeden udany model z tej kategorii daje dziką frajdę kierowcy z jazdy. Twórcy Forzy chyba w końcu to zrozumieli i przygotowali nową odsłonę serii w podobnym duchu, który przyświeca projektantom Ferrari.

Gra o tron: Początek - recenzja

Łukasz Wiśniewski
14

Gra o tron: Początek poszerza kolekcję produktów opartych o Pieśń Lodu i Ognia George'a R. R. Martina. Niestety, wypada znacznie słabiej od serialu telewizyjnego, gry planszowej, karcianki czy "papierowego" RPG...

Tydzień z Roccat - Testy - Roccat Apuri

Michał Nowicki
8

Plączące się na biurku i wokół monitora kable, wiszące na krótkich kabelkach na obudowie peceta dyski zewnętrzne, komórki i odtwarzacze mp3... Skąd ja to znam? Z doświadczenia, tak bowiem zazwyczaj wyglądają okolice mojego miejsca pracy. Roccat, wprowadzając do swej oferty zmyślny hub USB o nazwie Apuri podjął próbę rozwiązania tego problemu. Czy udaną?

W co zaGRAMy w październiku - najciekawsze premiery miesiąca - część druga

Adam Berlik
15

Zgodnie z obietnicą publikujemy drugą część artykułu na temat najciekawszych premier października. Tym razem omawiamy między innymi Battlefielda 3, Batman: Arkham City, Twierdzę 3, Arcania: Fall of Setarrif oraz menadżery piłkarskie. Zachęcamy także do głosowania w naszej sondzie – na który tytuł najbardziej czekacie?

Tydzień z Roccat - Prezentacja sprzętu

gram.pl
1

Wczoraj przedstawiliśmy Wam kilka ciekawych pomysłów i technologii, które znaleźć możecie w produktach firmy Roccat. Dziś pora na zapoznanie się z ofertą firmy, czyli sprzętem owe technologie wykorzystującym. A już od jutra zaczniemy serię tekstów, w których duża część tegoż sprzętu poddamy szybkim, praktycznym testom w warunkach bojowych. Nasza prezentację zaczniemy tradycyjnie od...

W co zaGRAMy w październiku - najciekawsze premiery miesiąca - część pierwsza

Adam Berlik
37

Październik to naprawdę gorący miesiąc. Do sklepów trafi niemal 30 tytułów, których nie mogliśmy przemilczeć, dlatego też artykuł przedstawiający najciekawsze premiery podzieliliśmy na dwie części. W dzisiejszej możecie zapoznać się z tytułami mającymi swoją premierę w pierwszej połowie października – drugi tekst pojawi się na naszych łamach już jutro. Opisujemy między innymi WRC 2, Crysisa, PES 2012, NBA 2K12 czy też Might & Magic: Heroes VI.

Tydzień z Roccat - Technologie

gram.pl
7

Mająca swą główną siedzibę w Hamburgu firma Roccat, to jeden z najmłodszych graczy na rynku akcesoriów i urządzeń peryferyjnych dedykowanych najbardziej zapalonym graczom. Najmłodszych, jednak już teraz mających bogatą ofertę i opracowanych kilka technologii, których próżno szukać u konkurencji.

Tydzień z Roccat

gram.pl
0

Mająca swą główną siedzibę w Hamburgu firma Roccat, to jeden z najmłodszych graczy na rynku akcesoriów i urządzeń peryferyjnych dedykowanych najbardziej zapalonym graczom. Najmłodszych, jednak już teraz mających bogatą ofertę i opracowanych kilka technologii, których próżno szukać u konkurencji.

Ico & Shadow of the Colossus Classics HD - recenzja

Łukasz Berliński
25

Fumito Ueda nie posiada w swym portfolio zbyt wielu pozycji. Znajdują się w nim jednak dwie perełki, gry określane mianem arcydzieł, które dla wielu stoją na piedestale elektronicznej rozrywki. Mowa oczywiście o Ico i Shadow of the Colossus, które w niezmienionej formule, za to w odświeżonej oprawie, właśnie trafiły na PlayStation 3.

"Powrót Engarde to był żart" - wywiad z twórcami pisma

Łukasz Berliński
13

Pomysł na pismo pojawił się w sklepie konsolowym. Odważny, bo kierowany do dojrzałego odbiorcy nastawionego na dobrą publicystykę. Nie w pełni zrealizowany, bo po pięciu numerach zakończono działalność. Z Borysem Iliewem i Adamem Wieczorkiem, współtwórcami pisma Engarde, rozmawiał Łukasz Berliński.

Burnout Crash! - recenzja

Rafał Dziduch
16

Autorzy Burnout Crash! z pewnością zagrywali się w kultowe Micro Machines. Ich gra jest do pewnego stopnia podobna, z tym że postanowili przekształcić wyścigi małymi samochodzikami w zabawę, polegającą na doprowadzaniu do kraks wielu aut na ulicach. O swojej grze mówią, że to pinball połączony z samochodówką w stylu retro. W Burnout Crash! liczy się bowiem wyłącznie to, jak duże zniszczenia wywołamy na niewielkich planszach i jak wiele punktów za to otrzymamy. To gra oparta jedynie na tym założeniu, która nie oferuje w zasadzie nic więcej. Kupujecie taki pomysł na zabawę?

Crimson Alliance - recenzja

Adam Berlik
8

Crimson Alliance to gra, z którą wiązałem ogromne nadzieje. W praktyce okazało się, że zamiast hack'n'slasha otrzymałem siekaninę z domieszką elementów cRPG. I to w dodatku skandalicznie krótką.

L.A. Noire - już graliśmy w wersję PC

Piotr Wojtania
17

"PC to naturalne środowisko dla przygodówek Point&Click" przekonywał mnie miły pan z Rockstar Games przed prezentacją

Diablo III FAQ, czyli odpowiedzi na Wasze pytania

Michał Nowicki
71

Oto przed Wami zebrane w jednym miejscu pytania i odpowiedzi z wątku dotyczące bety Diablo III. To oczywiście jedynie początek, jeśli macie kolejne pytania zadawajcie je śmiało w komentarzach. Co jakiś czas postaram się aktualizować tekst, odpowiadając i wyjaśniając wszelakie kwestie związane z grą.

FIFA 12 – recenzja

Michał Mielcarek
41

Do niedawna myślałem, że FIFA 11 była prawie idealna. Myliłem się – dwunastka jest o wiele, wiele lepsza. FIFA jest wzorem tego jak seria tytułów, z odsłony na odsłonę, powinna się rozwijać.

Men of War: Wietnam - recenzja

Łukasz Wiśniewski
1

Dotąd seria Men of War związana była ściśle z II wojną światową. Jak wypadła twórcom wycieczka do przełomu lat '60 i '70 XX wieku, do czasów wojny w Wietnamie?

Dead Rising 2: Off the Record – pierwsze wrażenia

Rafał Dziduch
1

Wraz z Dead Rising 2: Off the Record Capcom proponuje nowatorskie i dość nietypowe podejście do tematu sequela. Ta gra będzie jakby opowiedzianą na nowo częścią drugą popularnej serii, z tym że zmieni się bohater oraz wydarzenia, których jesteśmy świadkami. Za to zarówno gameplay jak i większość lokalizacji, do jakich zawitamy, wygląda bardzo znajomo.

Deus Ex: Bunt Ludzkości – Brakujące Ogniwo DLC - już graliśmy!

Michał Nowicki
25

O tym, że Deus Ex: Bunt Ludzkości jest jedną z najlepszych gier ostatnich lat, w jakie miałem okazję grać, nie mam zamiaru już nikogo przekonywać. Niewiele osób jest innego zdania, a Bunt Ludzkości, czego byłem pewien, przekonał do siebie także wielu największych sceptyków, rekrutujących się spośród fanów pierwszej części. Tym bardziej przestraszyła mnie na początku informacja o planowanym dodatku DLC Brakujące Ogniwo. Mam jednak wrażenie, że zupełnie bezpodstawnie.

Masters of the Broken World - wrażenia z prezentacji

Łukasz Wiśniewski
4

Na jesiennej konferencji firmy CD Projekt zaprezentowano grę Masters of the Broken World. To turowa strategia fantasy, posiadająca aż trzy warstwy rozgrywki - globalną, strategiczną i taktyczną.

Najnowsze
Lubisz nas?