Artykuły

Lipsk Games Convention okiem Spaykiego - część 1

Spayki
22

Japonia, Stany Zjednoczone, Europa. Trzy wielkie rynki i trzy wielkie wydarzenia branżowe – Tokyo Game Show, Electronic Entertainment Expo, European Computer Trade Show. Tak przynajmniej wyglądało to jeszcze jakiś czas temu. Przez ostatnie lata prestiż londyńskich targów systematycznie spadał, a na ich miejscu, bliżej centrum Starego Kontynentu, wyrastało Games Convention. W 2006 roku, już po raz piąty, do Lipska zjechali wystawcy, dziennikarze i dziesiątki tysięcy fanów gier komputerowych.

The Punisher okiem JeRzego

JeRzy
18

Najmocniejszy punkt Punishera wielu uzna za jego wadę: mało która gra wykazuje taką pomysłowość w oferowanych sposobach zrobienia krzywdy bliźniemu.

Sprzęt dla opornych – procesory (część 1)

MBI
22

Pojawienie się nowej generacji procesorów Intela spowodowało małą rewolucję na rynku. Dzięki drastycznym spadkom cen, zakup nowego komputera może okazać się mniejszym wydatkiem niż sądziliśmy jeszcze dwa miesiące temu.

Spartan: Total Warrior - rzut okiem

Spayki
25

Starożytna Grecja. Miejsce i czas rozwoju wielu dziedzin życia takich jak filozofia, literatura, polityka oraz sztuka prowadzenia wojny. Hellada wydała na świat wielkich strategów, wspaniałych wojowników i antycznych herosów. Nic więc dziwnego, że to właśnie górzysty Półwysep Peloponeski stał się doskonałym tłem epickiej przygody w historycznych realiach.

Auta - rzut okiem

Mal
9

Zadania, przygody, minigry, a przede wszystkim wyścigi czekają na wszystkich miłośników motoryzacji i filmu Auta.

Avangarda 2006 - relacja Mal

Mal
33

Trwa drugi weekend lipca, stolica smaży się we właściwej dla naszego klimatu podzwrotnikowej temperaturze, a w liceum przy Raszyńskiej pełną parą odchodzi konwent Avangarda 2006. Naturalnie wybraliśmy się zwartą brygadą.

Za pięć północ, czyli słowo o MMORPG

Hakken
88

Nie rozumiem co ludzie widzą w grach MMORPG. Świat oszalał na ich punkcie: sprzedawane są w milionach egzemplarzy, gracze spędzają przy nich cały swój czas wolny, małżeństwa się przez nie rozpadają a od czasu do czasu ktoś zejdzie z tego padołu łez wpatrując się w monitor komputera. Czasem mam wrażenie, że przypominają one bagno gotowe wciągnąć każdego kto się na nie zapuści. Gdzie nie spojrzę, tam kolejny mój znajomy wpada w pułapkę WoWa, GW czy innego EQ. Jako, że jestem istotą społeczną i mnie nie do końca ominęła ta moda.

Rendering dla opornych (część 1)

MBI
17

W poprzednich artykułach parokrotnie pojawiało się pojęcie renderingu, które zapewne nie jest obce większości czytelników. Tak dla przypomnienia i w skrócie: rendering to w grafice 3D przeliczenie danej sceny i modyfikowanie jej przez efekty graficzne. W związku z tym, że jest to bardzo czasochłonna operacja, robią to zamiast procesora komputera karty graficzne. Wynikiem ich pracy jest obraz statyczny lub animacja. Skoro mówimy o renderingu i wspominamy o animacji, to prędzej czy później pomyślimy o grach 3D. Ich wykonanie pod względem graficznym coraz bardziej zbliża się do poziomu zarezerwowanego do tej pory tylko dla kina, telewizji i pracujących na ich użytek stacji graficznych. Samo zawrotne tempo rozwoju akceleratorów, to oczywiście nie jedyny powód takiego stanu rzeczy. Ewolucja wspomnianych wyżej efektów przebiega równie sprawnie jak sprzętu i to właśnie one będą tematem dzisiejszego artykułu. Antialiasing, filtrowanie anizotropowe, filtrowanie tekstur, bump mapping, mipmappiing, to pojęcia kojarzone przez graczy, ale już nie zawsze tak dobrze, jak tytułowy rendering. Zainteresownych poszerzeniem swej wiedzy zapraszamy do lektury.

WoW vs GW

Toll & Flint
296

Wiatrł szarpał szatami wisielca zawieszonego nad wejściem prowadzącym na arenę.

Najnowsze
Lubisz nas?