Artykuły

Sprzęt dla opornych – monitory LCD (część 2)

MBI
24

Dziś w „Sprzęcie dla opornych...” o monitorach LCD część druga. Tydzień temu omówiliśmy parę kwestii, często nurtujących początkujących użytkowników komputerów, którzy zastanawiają się nad zakupem tytułowego sprzętu. Niezależnie od tego, co nam mówią producenci w krzykliwych reklamach i sprzedawcy zachwalający swój towar, warto zaznajomić się ze znaczeniem parametrów monitorów i ich wpływie na naszą późniejszą pracę przy komputerze. Zwłaszcza, że coraz więcej osób korzysta z możliwości zakupów w internecie, decydując o wyborze tylko na podstawie specyfikacji technicznej. Inni w poszukiwaniu niskich cen udają się do hipermarketów, gdzie często trudno o rzetelną poradę dostępną zwykle w mniejszych sklepach komputerowych. Wszystkich zainteresowanych tematem zapraszamy do kolejnej porcji objaśnień i porad.

Tydzień z CoH - dzień trzeci

Chimaira
43

Baaaaczność, wy śmierdzące, zatęchłe, spleśniałe odpadki koziego mleka! Skoro już wiecie, jakimi jednostkami piechoty dysponujemy, czas na przedstawienie waszym pustym, pokrytym stuletnim kurzem łbom, co może was czekać w formacjach zmechanizowanych.

Sprzęt dla opornych – monitory LCD (część 1)

MBI
57

Przed zakupem monitora LCD warto dokładnie przeanalizować jego parametry i wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę. Wydane dość spore pieniądze, będą inwestycją na dłuższy czas, gdyż technologicznie monitor starzeje się zwykle znacznie wolniej, niż podzespoły tkwiące wewnątrz obudowy naszego komputera.

Silent Storm okiem Finnegana

Finnegan
17

Silent Storm, to rosyjska produkcja dobrze znanej firmy Nival Interactive, twórców min. Etherlords II. Gra należy do ostatnio mało eksploatowanego gatunku TBS, czyli Turn Based Strategy. Światowa premiera odbyła się w 2004 roku, jednak polscy fani turówek musieli poczekać trochę dłużej na oficjalną wersję. Było warto i nikt, kto lubi dowodzić małym oddziałem żołnierzy–twardzieli oraz kalkulować dostępne punkty akcji, nie poczuje się zawiedzony.

Sprzęt dla opornych – nowości i ciekawostki.

MBI
58

Dla wszystkich ciekawskich, co w dziedzinie sprzętu dla graczy i nie tylko, ma do zaoferowania rynek. Od dziś, co miesięczna dawka informacjo o ciekawych, naszym zdaniem, produktach i rzeczach na temat, których warto wiedzieć coś więcej.

Zapowiedź Super-Bikes Riding Challenge

Zaix
11

Gry o motorach nie są zbyt częstym gościem na PC. W sumie, nie wiadomo nawet dlaczego. Przecież przykłady MotoGP (szczególnie drugiej części) czy, dziś już zapomnianego, SBK Superbike pokazują, że da się zrobić dobry tytuł z przyjemnym systemem sterowania, bez zbędnych uproszczeń w modelu jazdy. Do tego owe „motorowe” tytuły cieszyły się nawet sporą popularnością. A mimo wszystko, oprócz wyżej wymienionych, nie mamy za bardzo czym się pochwalić. Była jeszcze gra o motocyklach marki Kawasaki czy inna, swoją drogą świetna, traktująca tylko o Hondach seria Moto Racer i... z przykrością stwierdzamy, iż jest to zdecydowana większość dobrych „motorowych” ścigałek.

Tłumaczenie Pratchetta - wywiad z Piotrem W. Cholewą

Trashka
33

Diabeł tkwi w szczegółach. Niektóre książki podobają nam się właśnie dlatego, że bombardują pewnymi szczegółami: malowniczymi, inteligentnymi albo humorystycznymi. Terry Pratchett może się poszczycić tym, że jego historie to koktajl z wszystkich trzech składników. Lecz polscy fani i polskie fanki autora – nie licząc, oczywiście, wyedukowanych w mowie zamorskiej - mogą się o tym przekonać, tylko dzięki wytężonej pracy tłumacza... Postanowiliśmy zatem zadać kilka pytań Dobroczyńcy Czytelników Piotrowi W. Cholewie o jego pracę:

Lipsk Games Convention okiem Spaykiego - część 4

Spayki
10

Coś się kończy, coś się zaczyna. Ta stara maksyma sprawdza się także w odniesieniu do rynku elektronicznej rozrywki. Odchodząca powoli generacja konsol, ustępuje miejsca nowym urządzeniom. Urządzeniom bez wątpienia bardziej zaawansowanym technologicznie, ale czy zdolnym zapewnić nam rozrywkę co najmniej na poziomie swoich poprzedniczek? Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero za kilka lat, a decydujące słowo w tym temacie mieć będą producenci gier. Teraz warto przyjrzeć się ostatnim tytułom zapowiedzianym na sprzęty obecnej generacji.

Za pięć północ, czyli słowo o strachu

Hakken
49

Lato chyli się ku końcowi i wielkimi krokami nadciąga jesień. Wieczory stają się coraz dłuższe a w okna coraz częściej bębni deszcz. Opadające liście i mgły doskonale nadają się by wczuć się w klimat grozy, dlatego właśnie o nim dziś napiszę.

Lipsk Games Convention okiem Spaykiego - część 3

Spayki
9

Rok 2006 miał być początkiem wojny konsoli nowej generacji. I był, przynajmniej na papierze. Mamy już wrzesień, a na rynku nadal dostępny jest wyłącznie Xbox 360. Sony i Nintendo wciąż nie zdecydowały się na udostępnienie graczom swoich, pilnie strzeżonych, zabawek. Tym samym, otwarta rywalizacja została przeniesiona na kolejne dwanaście miesięcy. Przyjrzyjmy się zatem, co nowego w tym temacie przyniosło tegoroczne Games Convention.

Reportaż z turnieju gram.pl eXtreme Cup 2006

Mal
13

Jest niedziela, 3 września. W Warszawie pogoda zmienna, chwilami pada, czasem wygląda słońce, ale to bez znaczenia dla ludzi, którzy kochają gry komputerowe. Dziś odbywa się drugi dzień rozgrywek zupełnie nowej imprezy o nazwie „gram.pl eXtreme Cup”. Niewielki na początek, lanowy turniej obejmuje sześć gier: Counter-Strike: Source, Quake III, Warcraft, Starcraft, Medal of Honor i America’s Army. Wchodzę na teren Polsko – Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych i zaskakuje mnie cisza. Czyżbym źle trafiła? Muzyka nie ryczy, ludzie nie roją się w przejściach, żaden konferansjer nie rzuca wykrzykników w mroczną przestrzeń rozbłyskającą psychodelicznymi światłami dyskoteki. Zamiast tego wszystkiego – zwykła szkoła, tylko w otwartych salach widać ludzi i sprzęt. Turniej trwa w najlepsze. Moje zdziwienie przechodzi z wolna w podziw: ta cisza jest skupieniem, każdy robi to, po co przyjechał, czyli gra albo ogląda rozgrywki.

Lipsk Games Convention okiem Spaykiego - część 2

Spayki
24

Wiecie już, dlaczego warto było pojawić się pod koniec sierpnia w Lipsku i jakie atrakcje wielu z was ominęły. Czas więc zająć się tym, co na Games Convention najważniejsze – świeżutkimi produkcjami na PC-ty i konsole. Niniejszy tekst zawiera nowinki, ciekawostki i opisy wrażeń powstałych na skutek obcowania z najbardziej oczekiwanymi tytułami. Część pierwsza traktuje o grach na komputery osobiste. Serdecznie zapraszamy.

Lipsk Games Convention okiem Spaykiego - część 1

Spayki
22

Japonia, Stany Zjednoczone, Europa. Trzy wielkie rynki i trzy wielkie wydarzenia branżowe – Tokyo Game Show, Electronic Entertainment Expo, European Computer Trade Show. Tak przynajmniej wyglądało to jeszcze jakiś czas temu. Przez ostatnie lata prestiż londyńskich targów systematycznie spadał, a na ich miejscu, bliżej centrum Starego Kontynentu, wyrastało Games Convention. W 2006 roku, już po raz piąty, do Lipska zjechali wystawcy, dziennikarze i dziesiątki tysięcy fanów gier komputerowych.

The Punisher okiem JeRzego

JeRzy
18

Najmocniejszy punkt Punishera wielu uzna za jego wadę: mało która gra wykazuje taką pomysłowość w oferowanych sposobach zrobienia krzywdy bliźniemu.

Sprzęt dla opornych – procesory (część 1)

MBI
22

Pojawienie się nowej generacji procesorów Intela spowodowało małą rewolucję na rynku. Dzięki drastycznym spadkom cen, zakup nowego komputera może okazać się mniejszym wydatkiem niż sądziliśmy jeszcze dwa miesiące temu.

Spartan: Total Warrior - rzut okiem

Spayki
25

Starożytna Grecja. Miejsce i czas rozwoju wielu dziedzin życia takich jak filozofia, literatura, polityka oraz sztuka prowadzenia wojny. Hellada wydała na świat wielkich strategów, wspaniałych wojowników i antycznych herosów. Nic więc dziwnego, że to właśnie górzysty Półwysep Peloponeski stał się doskonałym tłem epickiej przygody w historycznych realiach.