Głosy graczy jednak przebiły się przez chmury i trafiły do niebiańskiej siedziby Capcomu. W Resident Evil 5 będzie można iść i strzelać jednocześnie.
Wiele osób, które miało do czynienia już z demem Resident Evil 5, narzekało na dość archaiczne sterowanie. Capcom postanowił trzymać się klasycznego "residentowego" schematu, gdzie celuje się zawsze stojąc w miejscu. Co prawda podnosi to znacząco adrenalinę nawet w starciach ze zwykłymi przeciwnikami, ale w czasach, gdy bohaterowie gier skaczą po ścianach i wyczyniają w powietrzu cuda, takie rozwiązanie może uwierać.
Dla osób, którym to przeszkadza mamy dobrą wiadomość. Właściwie, to ma ją najnowsze wydanie InsideXbox. Mike Webster, marketingowiec Capcomu, zapowiedział obecność w pełnej wersji gry wyboru sterowania - klasycznego lub tego "gearsowatego":
GramTV przedstawia:
Na deser jeszcze jedna ciekawostka - zapewne wiecie, że podczas zabawy w Resident Evil 5 cały czas będzie nam towarzyszyć urocza Sheva? Teraz już na pewno wiecie. Czasami niewiasta może zniknąć z ekranu, a przecież jest ona skrzydłowym głównego bohatera. Tutaj z pomocą przyjdzie, jak to określiła internetowa prasa growa, "piersiolokator". Za naciśnięciem przycisku wokół biustu Shevy pojawi się spore kółko, na którym skupiony będzie widok gracza. Jakże miły, szowinistyczny dodatek - a co! Level up dla Capcomu.