Project Natal wykorzysta około 15% mocy konsoli Xbox 360

Adam Wieczorek
2010/01/08 11:30

Microsoft ogłosił wczoraj oficjalnie, że Project Natal trafi do sprzedaży w sezonie świątecznym. Teraz dowiedzieliśmy się , jak wiele mocy obliczeniowej konsoli pożera to urządzenie.

Podczas CES 2010 dziennikarze z New Scientist wypytali głównego projektanta Natal o szczegóły jego działania. W ramach cięcia kosztów produkcji urządzenia Microsoft zdecydował się na pozbawienie go dedykowanego procesora. W rezultacie obliczenia będzie musiała wziąć na siebie sama konsola Xbox 360. Według Alexa Kipmana system nie zabierze jednak więcej niż 10 do 15% mocy obliczeniowej.

Na potrzeby Natal stworzono olbrzymią bazę zdjęć kończyn. Część została zarejestrowana na specjalnych sesjach motion capture, a część podczas testów w domach programistów. Dane zostały przetworzone przez superkomputery w jednolitą bazę, która pozwala Natal rozpoznać praktycznie każdą pozycję, jaką przyjmie stojący przed kamerą człowiek. W sumie oprogramowanie Natal zajmuje zaledwie 50 MB i jest w stanie rozpoznać 31 części ciała w dowolnej klatce wideo.

Wgranie nowego użytkownika ma zajmować urządzeniu nie więcej niż 160 milisekund, a rejestracja poszczególnych gestów ma następować w czasie krótszym niż 10 milisekund. System rozpoznaje elementy ciała do 4 cm. Jest to zdecydowanie mniej precyzyjne, niż urządzenia motion capture stosowane np. w przemyśle filmowym, ale powinno wystarczyć w zupełności na potrzeby gier.

GramTV przedstawia:

Urządzenie ma działać w zasięgu od 0,8 do 4 metrów. W zależności od ilości odbitego promieniowania podczerwonego określa ono odległość postaci od siebie, aby lepiej wychwytywać poszczególne ruchy.

Brzmi to wszystko naprawdę ciekawie, ale prawdziwy test czeka Natal po premierze. Najważniejsze, aby Microsoft dostarczył dość gier, które wykorzystają urządzenie. Wiadomo przecież nie od dziś, że najlepszy nawet sprzęt jest niewiele wart bez dobrego oprogramowania.

Komentarze
41
Usunięty
Usunięty
10/01/2010 15:41
Dnia 10.01.2010 o 13:21, Namaru napisał:

A Xbox nie ma jakiegoś wbudowanej pamięci na system operacyjny? Może tam się zmieści?

Na pewno gdzieś system siedzi, ale wedle specyfikacji udało mi się dogrzebać do tego, że Core nie ma dostępnej pamięci na inne cele. W przypadku pozostałych wersji jest różnie - czasem można przeczytać, że wczesne Arcade miały 16MB, gdzie indziej, że było to 250MB. W każdym razie każda konsola na Jasper ma 512MB pamięci flash.

Usunięty
Usunięty
10/01/2010 13:21
Dnia 08.01.2010 o 22:42, hallas napisał:

Wszystko zależy od tego czy pomysł chwyci o co usilnie stara się M$ w kampanii hype jaka została rozpętana pod koniec poprzedniego roku.

Prawda, a przecież Natal będzie dopiero pod koniec tego.

Dnia 08.01.2010 o 22:42, hallas napisał:

Uważam jednak, że jest to próba zamachu na Wii. Nie wiem tylko, czy będzie udana. Tzn. jest za późno moim zdaniem. Wydaje mi się, że Natalka (i Gem) głównie będzie powstrzymywała posiadaczy Xbox przed inwestycją w Wii.

Tak, tylko MS chce być bardzie casualowy niż Nintendo (to prawie jak "świętszy od papieża" ;) ). Ich kontroler może sprawdzi się przy ogólnej obsługi konsoli czy wspomaganiu sterowania w grach, ale raczej głównej funkcji to raczej w nich pełnić nie będzie (może poza paroma "pierdułkowatymi" tytułami). Co innego SONY, które uderza właściwie dokładnie w kontroler Nintendo.

Dnia 08.01.2010 o 22:42, hallas napisał:

No i kompatybilność z wszystkimi Xbox na rynku - kłamstwo. Natal nie jest w takiej postaci kompatybilny z wersjami Core, które były w produkcji do końca października 2007 roku - na pewno jeszcze jakieś działają a nie mają one żadnej pamięci wbudowanej i gdzie niby ma siedzieć te 50MB wymaganych przez Natalkę? Jasne, wiem - kto ma jeszcze jakimś cudem działający Core, który nie wylądował w serwisie, to musi też mieć kartę pamięci bo inaczej taki Xbox może służyć co najwyżej jako ciekawy przycisk do papieru.

A Xbox nie ma jakiegoś wbudowanej pamięci na system operacyjny? Może tam się zmieści?

Usunięty
Usunięty
10/01/2010 11:11

Heh, wyliczanie mocy, a tak Xboxowcy szydzili z Sony ze liczy i liczy moc obliczeniową ;>




Trwa Wczytywanie