Studio odpowiedzialne za Prototype praktycznie przestaje istnieć!

Patryk Purczyński
2012/06/29 08:00

To już koniec Radical Entertainment jakie znamy. Studio ostatnim tchnieniem dokończy prace nad pecetową wersją Prototype 2, która zjawi się w sklepach zgodnie z pierwotnymi założeniami.

Studio odpowiedzialne za Prototype praktycznie przestaje istnieć!

Już wczoraj wieczorem dobiegały do nas nieoficjalne doniesienia o zamknięciu studia Radical Entertainment. - RIP Radical Entertainment 1991-2012 - taki wpis pojawił się na Twitterze Roba Bridgetta, starszego dyrektora ds. dźwiękowych w kanadyjskim studiu. Były też inne, podobne przecieki. Teraz już oficjalnie potwierdziła je firma Activision Blizzard.

- Choć poczyniliśmy znaczące inwestycje w markę Prototype, nie znalazła ona szerokiego grona odbiorców. Radical to bardzo utalentowany zespół producentów, a jednak, pomimo sprawdzenia rozmaitych opcji dla studia, włączając w to także odsprzedaż, doszliśmy do trudnej konkluzji poprzedzonej procesem konsultacji, że jedyną możliwością jest drastyczna redukcja zatrudnienia - tłumaczy amerykańska firma wydawnicza w oświadczeniu nadesłanym redakcji Kotaku.

- Niektórzy pracownicy pozostaną tym samym na stanowiskach w Radical Entertainment, pomagając przy innych projektach Activision Publishing. Studio nie będzie się natomiast zajmowało produkcją własnych gier - dodaje Activision Blizzard.

GramTV przedstawia:

Ostatnim projektem ekipy z Vancouver jest Prototype 2, którego sprzedaż najwyraźniej rozczarowała wydawcę. W planach była jeszcze premiera wersji na PC - i to się nie zmienia. - Bądźcie spokojni, komputerowe wydanie Prototype 2 trafi do sklepów zgodnie z planem, 24 lipca - zapewniają przedstawiciele studia na Facebooku.

Co dalej stanie się z osobami zwolnionymi z Radical Entertainment? Czy podzielą losy United Front Games i Big Huge Games, które w ostatniej chwili zostały wyratowane (odpowiednio) przez Square Enix i Epic Games? Czy pozostaną monolitem i otworzą nowe studio, które zajmie się np. produkcją mniejszych gier niezależnych? A może każda z nich poszuka nowego miejsca pracy na własną rękę? O tym przekonamy się zapewne niebawem.

Komentarze
17
kotlecik5
Gramowicz
22/07/2012 19:54
Dnia 20.07.2012 o 14:21, Chlorofil napisał:

Cały czas się waham nad zakupem preordera na PC. Nic nie wiadomo na temat gry prócz daty premiery. Gra za tydzień ma premierę , a nie są znane nawet wymagania sprzętowe. Widocznie twórcy szykują taki zwalony port z konsoli , że sami nie znają wymagań sprzętowych, bo niby po co mają się starać jak i tak zamykają studio .

No właśnie przez to, że zamykają studio, nie mają się już po co przykładać do pracy. Mnie bardziej ciekawi wsparcie dla gry po premierze i czy w ogóle ma ktoś zamiar załatać bugi.

Usunięty
Usunięty
20/07/2012 14:27

Jakoś mnie to nie dziwi, bo mimo wszystko pierwszy Prototype był grą jednej sztuczki, monotonną i miejscami irytującą. Nigdy go nie skończyłem.

Chlorofil
Gramowicz
20/07/2012 14:21

Cały czas się waham nad zakupem preordera na PC. Nic nie wiadomo na temat gry prócz daty premiery. Gra za tydzień ma premierę , a nie są znane nawet wymagania sprzętowe. Widocznie twórcy szykują taki zwalony port z konsoli , że sami nie znają wymagań sprzętowych, bo niby po co mają się starać jak i tak zamykają studio .




Trwa Wczytywanie