Twórcy Heavy Rain stracili 5-10 milionów euro zysku przez "używki"

Michał Ostasz
2011/09/12 11:54

Guillaume de Fondaumiere, współzałożyciel studia Quantic Dream, jest zdania, że jego firma mogła stracić aż 10 milionów euro na sprzedaży używanych kopii gry Heavy Rain. Skąd jego przypuszczenia?

Twórcy Heavy Rain stracili 5-10 milionów euro zysku przez

de Fondaumiere w rozmowie z serwisem GameIndustry.biz powiedział:

Na tę chwilę sprzedaliśmy dwa miliony egzemplarzy naszej gry. Jednak dzięki systemowi trofeów wiemy, że w Heavy Rain zagrało ponad 3 miliony graczy. Na małą skalę jest to milion ludzi, którzy za naszą produkcję nie zapłacili ani centa. Szacuję, że Quantic Dream straciło jakieś 5-10 milionów zysku z powodu sprzedaży używek.

Jednakże de Fondaumiere nie wini za ten stan rzeczy tylko i wyłącznie graczy.

Czy w takim razie gry są zbyt drogie? Zawsze mówiłem, że klienci płacą za nie za dużo. Wszyscy powinniśmy się zastanowić jak pogodzić racje graczy z racjami sprzedawców i samych deweloperów, aby ten biznes znów stał się dla wszystkich dochodowy.

Teraz strzelamy w sobie w stopę - dodaje.

GramTV przedstawia:

Jeśli wydawcy i producenci zobaczą, że nie mogą zarobić na grach sprzedawanych w tradycyjny sposób, ponieważ wykańcza ich handel używkami, to najzwyczajniej w świecie przestaną tworzyć nowe tytuły.

Przypomnijmy, że wysoko oceniana gra Heavy Rain ukazała się wyłącznie na konsoli PlayStation 3 w lutym zeszłego roku.

Jesteśmy ciekawi czy zgadzacie się z opinią de Fondaumiere. Koniecznie dajcie nam znać co tym myślicie.

Źródło: Eurogamer

Komentarze
62
Usunięty
Usunięty
13/09/2011 14:27

Współczuć im zwłaszcza że dla mnie heavy Rain spokojnie zasługuje na Nobla:DXDAle miło że nie obwiniają wyłącznie graczy.Bywa różnie....:/

Usunięty
Usunięty
12/09/2011 20:12

Jeżeli 1/3 graczy kupuje grę po to, aby ją odsprzedać to robi to z 3 powodów:- gra ma kiepskie "replayability" lub po prostu nie spełnia oczekiwań (częsty powód w przypadku braku wersji demo)- gra kosztuje zbyt dużo lub jest zbyt krótka jak na cenę- zwyczajnie nie są aż takimi maniakami, większość gier jest na raz, lub sprzedają po to aby próbować nowych rzeczy (np przez zbyt niskie zarobki)Wychodzi więc na to, że w przypadku niemal każdej gry jakaś tam część graczy odsprzedaje swoją kopię dalej i nie da się temu zaradzić, chyba że wyda się grę wyłącznie w dystrybucji cyfrowej lub będzie się wymagać rejestracji online, co jednak jak wiadomo może przyczynić się do zupełnie odwrotnego efektu (lęk przed zakupem gry w ciemno i niechęć do wszelkich utrudnień przy uruchamianiu gry, ktore istnieją w przypadku KAŻDEJ platformy cyfrowej). Wystarczy popatrzeć na Allegro, rynek wtórny cieszy się sporą popularnością wśród graczy i trudno ich o to winić.Może niech lepiej wrócą do tematów typu "straciliśmy miliony przez pirackie kopie" zamiast zwalać na uczciwych legalnie działających graczy :)

ww3pl
Gramowicz
12/09/2011 17:15

Zaraz, zaraz.Zrobili grę, która kropkę w kropkę przypomina film, czyli to medium, która zazwyczaj najmniej zachęca do ponownej zabawy z produktem i narzekają, że ludzie kupują używane Heavy Rain?Gratuluję podejścia. Nie, naprawdę. Gratuluję.




Trwa Wczytywanie