GPU Kepler od Nvidii dopiero w 2012 roku

Rafał Dziduch
2011/09/09 18:35

Układy graficzne z rodziny Kepler od Nvidii trafią na rynek najwcześniej w 2012 roku. Dopiero wówczas zastąpią wysłużone Fermi.

GPU Kepler od Nvidii dopiero w 2012 roku

Nvidia poinformowała, że produkcja układów graficznych o kodowej nazwie Kepler rozpocznie się wprawdzie jeszcze w tym roku, ale karty na nich oparte trafią do sklepów dopiero w 2012.

Podobno sama Nvidia jest już gotowa na przejście w 28-nanometrowy proces technologiczny, ale wytwórca układów, a więc firma TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company), jeszcze wdraża tę technologię.

GramTV przedstawia:

Jak poinformowały jednak siły PR Nvidii, nowe karty oparte o Keplera trafią do sklepów najwcześniej wiosną 2012 roku. Oznacza to, że na następcę obecnego na rynku od 2009 Fermi poczekamy dłużej, niż wcześniej zapowiadano. Czy oznacza to również, że zieloni po raz kolejny zostaną wyprzedzeni przez AMD? Niewykluczone, bo wiadomo, że konkurencyjna firma chce wprowadzić do sprzedaży karty graficzne z serii Radeon HD 7000 jeszcze w tym roku, choć oficjalnej daty premiery jeszcze nie ujawniła.

Komentarze
43
Darkstar181
Gramowicz
10/09/2011 19:56

Świetnie.A grafika w grach jak zatrzymała się na przełomie 2007/2008 roku tak stoi dalej.

Zekzt
Gramowicz
10/09/2011 19:47

Dnia 10.09.2011 o 19:08, Zgreed66 napisał:

Dalej sie nie rozumiemy. Ty przyjmujesz, ze DX11 na Crysisie 2, to wszystko co sie da wycisnac. Jak Ja mam oceniać Crysisa pod wzgledem wyciagania wszystkiego z DX11, jak robi to tylko we fragmentach i nie prezentuje tego, co mógłby? Jezeli mam dostać grę w ktorej bedzie nasrane filtrami DX11 :P To czemu, nie?

No tak - tylko tychże gier raczej do czasu wejścia nowych konsol nie ma się co spodziewać i tu tkwi cały sęk.A mnie z kolei widzisz crysis nie kupił niczym z dx11. Pograłem sobie bite 6h u brata na wypasanym kompie, do tego w totalnie spokojnej atmosferze bo akurat nikogo w domu nie było, pojechali żoną na wakacje a ja się opiekowałem mieszkaniem, podlewałem kwiatki, wyprowadzałem psa, i postanowiłem sobie skorzystać z kompa, który wtedy miał niecały miesiąc a ja byłem dosyć skory do zmiany mojego sprzętu... ale właśnie ogranie Crysisa 2, Wiedźmina z ubbersamplingiem i kilku innych tytułów, min Metro 2033, przekonało mnie, że to jednak przerost formy nad treścią, bo podczas rozgrywki w momencie gdy nie wpatruje się właśnie w te drobne detale różnice są na tyle niewielkie, że szkoda sobie tyłek zawracać i lepiej poczekać do premiery nowych konsol.

Usunięty
Usunięty
10/09/2011 19:08
Dnia 10.09.2011 o 18:04, Pietro87 napisał:

Jeśli na kompie X crysis chodzi w dx9 na full... to jaki sens zmieniać go na komp Y żeby poszedł tam w dx 11 na full ?

Dalej sie nie rozumiemy. Ty przyjmujesz, ze DX11 na Crysisie 2, to wszystko co sie da wycisnac.Jak Ja mam oceniać Crysisa pod wzgledem wyciagania wszystkiego z DX11,jak robi to tylko we fragmentach i nie prezentuje tego, co mógłby?Jezeli mam dostać grę w ktorej bedzie nasrane filtrami DX11 :P To czemu, nie?

Dnia 10.09.2011 o 18:04, Pietro87 napisał:

Imho żaden, bo była by to zmiana tylko dla kilku dodatkowych dosyć nieznacznych wodotrysków,na które podczas ciągłej normalnej rozgrywki nie zwrócimy specjalnie większej uwagi.

To mozesz się czepiać całej kupy efektow ;) Np wlasnie tu mozna by się zaczac czepiać Crysisa.Kiedy widać róznice i jakich detali ;) Idac takim tokiem myślenia mozemy poprawiac tylko dokładność modeli i tekstur :PMnie Crysis 2 kupił interaktywną wodą i własnie teselacją, ale nie na cegłówkach, ale tym modelem rzezby...Chce wiecej teselacji ^^Co do samych nierównych cegłowek i kamieni...Przypomniał mi sie pack Wulfena do Dooma 3 wraz z Parallaxem ;) ( POM dostepny na DX9) http://www.youtube.com/watch?v=xqlhzJu9874 http://www.youtube.com/watch?v=6NuN2WRkukYChoć trzeba przyznać, wymagania wzrosły derastycznie, ale efekt niszczy.




Trwa Wczytywanie