The Witcher Duel Mail - betatest

fett
2008/04/11 15:59

Wiedźmini znów w akcji...

Wiedźmini znów w akcji...

Wiedźmini znów w akcji..., The Witcher Duel Mail - betatest

Nie trzeba być miłośnikiem gier RPG czy prozy Sapkowskiego, aby przyznać, że Wiedźmin odniósł wielki sukces w kraju i na świecie. Aktualnie CD Projekt RED pracuje nad rozszerzoną edycją gry, a wieści dotyczące innych rozszerzeń i sequela są jedynie domysłami fanów. "REDzi" jednak nie pozwalają zapomnieć o sobie i o Geralcie – niedawno uruchomione zostały otwarte beta-testy darmowej gry przeglądarkowej The Witcher Duel Mail

Tuż po zarejestrowaniu i początkowym zalogowaniu, gracz zostaje postawiony przed pierwszym, chyba najistotniejszym wyborem – decyzją odnośnie klasy naszej postaci. W sumie możemy wcielić się w jedną z trzech postaci: wiedźmina, czarodziejkę lub przerazę. Ci pierwsi, z pomocą nieodłącznych mieczy, mogą walczyć jednym ze styli, a swe ataki wspomagać znakami. Magicznie uzdolnione postaci (a więc druga z profesji) skupiają się na poznawaniu arkanów starożytnych czarów, pochodzących z wielu różnorodnych szkół. Ostatnia z klas to siejące strach, szkolone specjalnie do walki bestie. Okazuje się, że maszkary te mogą być zagrożeniem nawet dla najbardziej wprawionych w boju ludzkich oponentów.

...oko w oko z czarodziejkami...

Niezależnie od podjętego przez nas wyboru, każda z postaci startuje z czterdziestoma punktami życia. Będą się one stopniowo zwiększać, wraz z rozwojem doświadczenia (co poziom o dwa punkty). Jest to o tyle ważne, że w pewien sposób wyrównuje szanse graczy, nie zmuszając ich do wyboru pokroju "żywotniejszy czy ciekawszy?". Co ciekawe, stan naszego zdrowia możemy odpowiednio zwiększyć za pomocą umiejętności pasywnych i ekwipunku (o których za chwilę). Po każdym pojedynku, zdrowie postaci jest odnawiane, jednak płacona jest za to pewna stawka ze zgromadzonych przez nas funduszy.

Umiejętności naszych postaci pogrupowane zostały w drzewka. Każdej z nich możemy nauczyć się dzięki wykorzystaniu punktów talentu (zdobywanych po jednym na każdy poziom). Dzielą się one na aktywne, wybierane przez nas w czasie walki, i pasywne, działające stale. Zdolności, w przypadku każdej profesji, dzielą się na osiem drzewek, w których cztery są czysto defensywnymi, a pozostałe ofensywnymi. W sumie daje to dwadzieścia cztery "skille", każdy z trzema poziomami zaawansowania. Mając na uwadze fakt, że możemy awansować do maksymalnie trzydziestego poziomu, daje to tylko dwadzieścia dziewięć punktów talentu. Wybory muszą być więc przemyślane.

Walka w The Witcher Duel Mail prowadzona jest w sposób turowy, jednak wybór użytych przez nas umiejętności następuje jeszcze przed nią. Sprawia to, że musimy zastanowić się chwilę i przybrać odpowiednią styl walki. Po kilku pojedynkach możemy mieć pewien obraz tego, w jaki sposób walczą reprezentanci danej profesji. Jednak nawet wtedy trzeba liczyć się z tym, że możemy natrafić na graczy używających zgoła innej taktyki, a wtedy wybrane przez nas obronne zdolności mogą nie wystarczyć.

...i przerazami

Od strony graficznej gra prezentuję się naprawdę miło. Już pierwsze spojrzenie na okna bazujące na odcieniach szarości sprawia, że czujemy tu znajomy klimat. Na każdym kroku towarzyszą nam arty, znane z samego Wiedźmina. Walki są miłe dla oka (zwłaszcza, gdy występują w nich czarodziejki...), a używane przez postacie czary i ataki specjalne mają swój urok. Nieco mniej efektownie wygląda sklep, w którym zakupić można ekwipunek. Według słów twórców, obecne tam ikony ulec mają zmianie. Nie potrzeba całkowitej wymiany grafik. Wystarczy, by nie powtarzały się, a także miały coś, co przyciągnie wzrok.

GramTV przedstawia:

Kilka dni testowania pozwoliło zaobserwować jeden, nieco irytujący mankament. Jeżeli nie mamy szczęścia, a nie wypromujemy się jako chętnego do pojedynków (chociażby na forum gry), możemy cierpieć na brak zajęć. Mało tego: jeżeli wyzwiemy niewłaściwych graczy, niechętnych do walki z nami, również doskwierać może bezrobocie. Nadzieją na to jest zapowiadany mini-chat oraz usprawnienia w grze, jakie zapowiadane są na dzień premiery (oficjalnie jest to 9 maja).

Warto pamiętać o jednym: beta The Witcher Duel Mail jest całkowicie otwarta, tak więc każdy może przekonać się o tym, jak "przeglądarkowy" prezentuje się na miesiąc przed premierą. Może warto więc zarejestrować się na oficjalnym forum i samemu spróbować swych sił, jako poddany mutacjom wojownik, władająca magią czarodziejka czy złowieszcza przeraza? Kilka chwil jeszcze nikogo nie zbawiło, a być może, Drodzy Gramowicze, odnajdziecie w ten sposób zajęcie na wolne chwile?

Materiał filmowy:

Komentarze
30
Usunięty
Usunięty
31/07/2012 21:02

Witam, na moim serwisie tj. ( www.duelofchampions.pl ) Została dodana opcja tworzenia decków. Jak na razie jest to wersja pre alfa (choć w pełni działająca).W przyszłości zostanie dodana opcja komentowania decków, oceniania, ograniczenia dotyczące decków (min 50 kart, max 200), oraz dodane zostaną linki podczas wyświetlania decków wraz z ich miniaturkami po najechaniu na nazwę karty

Usunięty
Usunięty
17/04/2008 21:26

Kto wyskoczy na pojedynek z Wiedżminem 12lv [ zaraz 13 dobije ]? Mój nik to Aramil:.

Usunięty
Usunięty
17/04/2008 07:53
Dnia 15.04.2008 o 19:26, Ramonek napisał:

Jak dla mnie ta gra jest spoko , naj mmorpg przez przeglądarkę ... A I PYTANIE !!!!! JAK I PO CO SĄ TE RANGI W STYLU PRZODOWNIK , ROBOTNIK I JAK SIE JE DOSTAJE ? PROSZE O ODPOWIEDź

Rangi przyznaje się za zasługi. Kto przyniesie więcej wiader z prondem do siedziby gram.pl i naleje wiecej wody do ich kranu.A tak serio wejdź se na forum._Gierke trzeba przetestować.




Trwa Wczytywanie