Kobiety bardziej wartościowe dla rynku mobilnego

Patryk Purczyński
2017/12/18 21:28
2
0

Jeżeli twórcy gier na urządzenia przenośne chcą zarobić więcej na odbiorcach, powinni celować przede wszystkim w kobiety - wynika z raportu DeltaDNA.

Kobiety bardziej wartościowe dla rynku mobilnego

Kobiety są statystycznie o 44 proc. bardziej wartościowymi odbiorcami gier mobilnych od mężczyzn - głosi DeltaDNA w swoim nowym raporcie. "4,5 proc. kobiet wydaje pieniądze w grach przy zaledwie 3,3 proc. mężczyzn. To oznacza 1,57 dolara przypadające na każdego gracza płci żeńskiej wobec 1,09 dolara na każdego mężczyznę. Jak zatem widać, kobiety są warte o 44 proc. więcej od mężczyzn" - piszą autorzy raportu.

Przedstawicielki płci pięknej nie tylko częściej decydują się na zakupy w grach, wydają także więcej na same urządzenia. Z badania wynika, że co trzecia kobieta korzysta z urządzenia klasy premium (wartego powyżej 300 dolarów). Po sprzęt z tej samej półki sięga jedynie 27 proc. mężczyzn. 21 proc. kobiet i 15 proc. mężczyzn korzysta ponadto z iPhone'ów. Jeśli natomiast chodzi o gatunki gier, panie preferują gry logiczne (76 proc.) i losowe (51 proc.), natomiast niechętnie sięgają po gry akcji (23 proc.) i strategie (26 proc.).

GramTV przedstawia:

"Ma to bardzo znaczące implikacje dla wydawców gier mobilnych. Gra przeznaczona dla kobiet ma po prostu większe szanse na przyniesienie zysku niż ta skierowana do mężczyzn. Biorąc też pod uwagę to, że kobiety preferują produkcje typu łamigłówki czy kasyno, które są znacznie tańsze w produkcji i utrzymaniu, ekonomia tworzenia gier akcji i strategicznych, wycelowanych w mężczyzn, wydaje się trudna do uzasadnienia" - konkludują autorzy raportu z DeltaDNA.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
20/12/2017 00:29

Fajnie, ale procenty są przydatne w badaniach naukowych, gdzie pozawlaja porównać 2 grupy o różnych liczebnościach. Pod wzgledem marketingowym to badanie nic nie mówi. Ile kobiet, a ilemężczyzn gra? Bo moze nbyć np.s spora dysproporcja i z tego 1$ per caita zrobi się 100 000 000 $, a z 1,5 $ - 15 000 000 $. Może. A może nie. Z tych danych tego nie wiemy.

Usunięty
Usunięty
20/12/2017 00:29

Fajnie, ale procenty są przydatne w badaniach naukowych, gdzie pozawlaja porównać 2 grupy o różnych liczebnościach. Pod wzgledem marketingowym to badanie nic nie mówi. Ile kobiet, a ilemężczyzn gra? Bo moze nbyć np.s spora dysproporcja i z tego 1$ per caita zrobi się 100 000 000 $, a z 1,5 $ - 15 000 000 $. Może. A może nie. Z tych danych tego nie wiemy.