Czy tworzenie gier opartych na kampanii single-player jeszcze się opłaca?

Patryk Purczyński
2017/10/26 20:07
8
0

Zamknięcie Visceral Games, które pracowało nad grą single-player w uniwersum Star Wars, rodzi komentarze dotyczące oplacalności tworzenia tego typu gier.

Czy tworzenie gier opartych na kampanii single-player jeszcze się opłaca?

Czy produkcje nastawione na rozgrywkę solową, akcentujące rozbudowaną kampanię fabularną dla jednego użytkownika, są na wymarciu? - Opowiadanie historii jest centralnym elementem tworzenia gier - uważa Shannon Loftis z Microsoftu. - Nie uważam, by rynek na tego typu produkcje był martwe per se - twierdzi, choć kryje się za tym pewne "ale". Dyskusja na ten temat rozgorzała po tym, jak Electronic Arts zamknęło Visceral Games, studio, które pracowało nad grą single-player w uniwersum Gwiezdnych wojen.

- Sądzę, że ekonomia na tworzenie gry dla jednego użytkownika i opowiadanie bardzo szczegółowej, wielogodzinnej historii stała się nieco bardziej skomplikowana. Gracze chcą większej dokładności i grafiki o wyższej rozdzielczości. Nie uważam jednak, by kiedykolwiek nastał czas, w którym zabraknie gier dla jednego użytkownika, opartych na fabule. Mnie osobiście bardzo podoba się pomysł budowania społeczności wokół doświadczeń zrodzonych z tych gier - dodaje Loftis.

GramTV przedstawia:

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
27/10/2017 12:41
13 godzin temu, Frezko napisał:

Chyba kolosalny zysk z Life is Strange która opiera się tylko na fabule temu przeczy /uploads/emoticons/biggrin.png" srcset="/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" title=":D" width="20" />

W porównaniu do tego co zariabiaja gry nastawione tylko na multi to akurat maly pikus. Co niestety smuci mnie bardzo, bo jestem zdania ze ciezej zrobic gre sp z pomyslem i z jajem, niz kolejny klon MOBA, albo ostatnio popularne battle royale, ktore zarobia wielokrotnosc tego co wspomniany chociazby LiS.

Usunięty
Usunięty
27/10/2017 11:03

Wiedźmin 3 jest doskonałym  przykładem że single się opłaca, ale tu trzeba mieć pomysł na fabułę i ciekawe postacie, i wg mnie w tym jest problem że nie każdy potrafi to stworzyć

ajst90
Gramowicz
26/10/2017 23:24

Tylko, że do gry singlowej można wrócić po latach, a w wieloosobowej nie zawsze jest to możliwe.




Trwa Wczytywanie