Destiny 2 - wszystko co wiemy po czwartkowym pokazie

Łukasz LM Wiśniewski
2017/05/19 12:00
2
0

Pierwszy zapis rozgrywki, screeny, nowości w mechanice rozgrywki i fabuła sequelu. Wszystko w jednym miejscu.

Wczoraj w Los Angeles odbyła się specjalna impreza promocyjna Destiny 2. Dzięki niej poznaliśmy sporo konkretów dotyczących gry. Zarówno twórcy, jak i wydawca nie wyłożyli wszystkich kart na stół i zapewne w najbliższych miesiącach pojawi się sporo nowości, ale poniżej znajdziecie wszystko, co do tej pory ujawniono o grze.

Produkcja, platformy i data premiery

Nad drugą odsłoną Destiny obok studia Bungie pracują również deweloperzy z High Moon Studios i Vicarious Visions. Oficjalna zapowiedź gry nastąpiła 30 marca, ale jeszcze przed tą datą docierało do nas sporo plotek i przecieków związanych z grą.

Zgodnie z oficjalnym komunikatem wydawcy gra ukaże się 8 września 2017 roku na konsolach ósmej generacji – PlayStation 4 i Xbox One. Wiemy, że gra trafi też na komputery osobiste, ale nie wskazano daty premiery, więc jest bardzo prawdopodobne, że na PC w Destiny 2 zagramy trochę później niż na konsolach. Niezależnie od platformy gra ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej.

Warto przy okazji wspomnieć, że jeśli graliście w pierwszą odsłonę serii, to będziecie mogli przenieść swojego bohatera do Destiny 2, pod warunkiem, że osiągnął co najmniej dwudziesty poziom doświadczenia i zaliczył misję Black Garden. Przy czym postać oznacza samego, spersonalizowanego przez Was bohatera – wyposażenie i kapitał musicie zbudować od nowa.

Gameplay z gry

Zgodnie z zapowiedzią, na imprezie zaprezentowano pierwszy zapis rozgrywki z Destiny 2. Na materiale dołączonym powyżej możecie zobaczyć pierwsze siedem minut właściwej rozgrywki. Jeśli na pierwszy rzut oka gra wydaje się Wam bardzo podobna do poprzedniej części, to jesteście na dobrym tropie. Twórcy postawili na sprawdzone rozwiązania, które rozwinęli zgodnie z prośbami i oczekiwaniami graczy, a także własną wizją gry.

Nowości w rozgrywce

Obiecany zapis rozgrywki pochodzi z pierwszej misji fabularnej w grze i jak zapewne zdążyliście zauważyć, cut-scenki w grze wyglądają wyśmienicie i w czasie całej kampanii zobaczymy ich znacznie więcej. Destiny 2 przybliży nam dalsze losy Strażników, którzy muszą zmierzyć się z Czerownym Legionem dowodzonym przez Dominusa Ghaula. Ten zaatakował i zniszczył Ostatnie Miasto, a Strażnicy muszą udać się na poszukiwania specjalnej broni, która pozwoli stawić czoła najeźdźcy.

GramTV przedstawia:

W trakcie rozgrywki będziemy zwiedzać nie tylko planety, ale też księżyce (Titan, Io) i planetoidy (Nessus), a twórcy oddadzą w nasze ręce mapy poszczególnych ciał niebieskich, które wspomogą eksplorację. Co ważne, podróże między planetami nie będą więcej wymagały lotu na orbitę, dzięki czemu wyeliminowane zostaną uciążliwe ekrany ładowania. Jeśli zestaw aktywności z oryginału przypadł Wam do gustu, to musicie wiedzieć, że w Destiny 2 znajdziecie większość sprawdzonych rozwiązań, ale nie zabraknie kilku nowinek w tym zakresie.

Twórcy zapowiedzieli też zmiany, a konkretnie rozbudowę systemu rozwoju bohatera. Dla każdej z dostępnych w pierwszej części klas pojawi się jedna dodatkowa podklasa z unikalnych zestawem zdolności. Zmiany dotyczą też umiejętności specjalnych, które będą inne niż w pierwszej części.

Chociaż kampania fabularna ma odgrywać znacznie większą rolę w sequelu Destiny, to nie zabraknie też atrakcji w trybie dla wielu graczy. Tuż po premierze pojawią się nowe mapy w trybie Strike, a wszystkie tryby PvP będą rozgrywane w czteroosobowych drużynach. Pojawi się też nowy tryb Countdown, który polega na podłożeniu bomby w bazie przeciwników. Poza tym pojawi się specjalna kolejka do organizowania rajdów, ale na premierę gry ma być dostępna tylko jedna aktywność tego typu.

Jedną z ważniejszych i długo oczekiwanych nowinek są klany. Każdy gracz będzie mógł utworzyć własną formację i zaprosić do niej znajomych, żeby wspólnie realizować misję. Gracze mają zarządzać klanem z poziomu gry, a twórcy przygotują szereg atrakcji, którymi zostaną nagrodzone społeczności najbardziej aktywne w grze.

Wersja PC

Przy okazji drugiej odsłony serii, Destiny pojawi się po raz pierwszy na komputerach osobistych. Gra na PC ukaże się za pośrednictwem platformy Battle.Net (aktualnie już Blizzard App) jako pierwsza gra, której nie stworzyło jedno ze studiów Zamieci. Wygląda na to, że Activision postanowiło wesprzeć rozwój własnej platformy, co może mieć kolosalne znaczenie dla kolejnych produkcji wydawcy, ale o tym innym razem.

Destiny 2 na PC ma zaoferować szereg funkcji opartych na niemal nieograniczonym potencjale zasobów sprzętowych. Oto najważniejsze z nich:

  • Wsparcie dla rozdzielczości 4K (3820X2160);
  • Brak górnej granicy wyświetlanych klatek na sekundę;
  • Pełne wsparcie dla myszy i klawiatury z możliwością spersonalizowania sterowania na klawiaturze;
  • Czat tekstowy;
  • Dostosowanie pola widzenia i rysowania się obiektów;
  • Wsparcie dla monitorów ultrapanoramicznych.

Poza tym, jak przystało na PC, będziemy mieli m możliwość dostosowania wybranych opcji graficznych gry do własnych oczekiwań (m.in. Anti-Aliasing, jakość cieni, filtrowanie anizotropowe czy rozmycie ruchu). Jedną z ciekawszych opcji wymienionych w ustawieniach gry będzie też tryb dla daltonistów.

Nie ujawniono nawet zbliżonych wymagań sprzętowych gry, a sprzęt, na którym prezentowano grę, nie daje żadnego odniesienia do tego, jaką maszynę musi złożyć użytkownik końcowy. Wymagania sprzętowe zostaną ujawnione przed otwartą betą Destiny 2, która rozpocznie się w lecie.

Screeny

Podczas imprezy trwórcy udostępnili masę screenów, na których uchwycono rozmaite aspekty rozgrywki m.in. misje fabularne, tryb dla wielu graczy czy wygląd wyposażenia.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
19/05/2017 16:12

Szkoda, że jedynka nie wyszła na PC, mimo pewnych zapowiedzi .... Trzeba będzie się uczyć, przyzwyczajać, poznawać, przy czym ci, którzy mogli grać w jedynkę, mają już pewną przewagę. Ale nareszcie gra zawita na jedyną słuszną dla tego typu produkcji platformę.

MisioKGB
Gramowicz
19/05/2017 13:31

Gra wygląda bardzo fajnie, cieszę się że wychodzi też na PC, na pewno pogram. Jak zwykle mam bekę z nieudolnego celowania na gameplay'u, dobrze, że mam bezprzewodową klawę i myszkę.