Cliff Bleszinski – "tworzenie gier wysokobudżetowych jest nieopłacalne"

Katarzyna Dąbkowska
2017/04/23 20:21

Według Bleszinskiego tylko giganci mogą pozwolić sobie na tworzenie gier AAA.

Cliff Bleszinski –

Cliff Bleszinski wypowiedział się na temat gier wysokobudżetowych. Podczas konferencji Reboot Develop odbywającej się w Chorwacji Bleszinski został zapytany o aktualny stan gier AAA. Oto co miał do powiedzenia naten temat:

– Gry AAA zaczynają przypominać scenę amerykańskich restauracji. Jest wiele restauracji, takich jak Applebee's, Outback Steakhouse, Cheesecake Factory czy Olive Garden. Nie są złe, ale nie są też świetne. Po prostu są.

Swoje słowa odniósł do popularnych serii, takich jak Madden, Call of Duty czy Uncharted:

– Wygląda to tak, że mamy osiem gier, które ciągle powtarzamy. To dobre gry, ale ich wyprodukowanie i wypuszczenie na rynek kosztuje setki milionów dolarów.

GramTV przedstawia:

Powód, dla którego rynek wygląda w ten sposób? Bleszinski twierdzi, że chodzi o rozpoznawalność gier. Uważa, że gracze kupują to, co już znają. Poza tym na wyprodukowanie gier AAA stać, według Bleszinskiego, jedynie gigantów, jak Activision, 2K czy Sony. Tutaj podaje dwa przykłady – Horizon Zero Dawn, które mogło być tworzone przez 5 lat z funduszy Sony i BioShock Infinite, po wydaniu którego studio Irrational Games zostało zamknięte, bo pieniądze wydane na produkcję nie zwróciły się. Bleszinski twierdzi więc, że najlepszym sposobem jest tworzenie gier AA z mniejszym budżetem. Takich jak chociażby wspomniane LawBreakers.

Jest to nieopłacalny model, chyba że jest to znana marka lub firma taka jak Activision, 2K czy Sony.

Przypomnijmy, że Cliff Bleszinski znany jest przede wszystkim z takich produkcji, jak Gears of War czy Unreal. Kiedyś był silnie związany z Epic Games, teraz jednak można go kojarzyć z Boss Key Productions oraz gry LawBreakers.

Komentarze
13
Usunięty
Usunięty
24/04/2017 22:20
21 minut temu, Numenpl napisał:

A właśnie, że nie jest. W3 może odnióśł sukces ale jest także przykładem dlaczego branża gier AAA staje się nieopłacalna. I jak nie potrafisz tego zrozumieć to nie mój problem.

A wlasnie ze jest. Wiedzmin 3 jest wlasnie doskonałym przykladem ze jesli sie chce i potrafi mozna odniesc sukces. I jak nie potrafisz tego zrozumiec to nie moj problem.

Usunięty
Usunięty
24/04/2017 21:57
1 godzinę temu, TigerXP napisał:

No wlasnie jest.

A właśnie, że nie jest. W3 może odnióśł sukces ale jest także przykładem dlaczego branża gier AAA staje się nieopłacalna. I jak nie potrafisz tego zrozumieć to nie mój problem.

Usunięty
Usunięty
24/04/2017 20:21
10 minut temu, Numenpl napisał:

To że W3 odniósł sukces nie jest żadnym argumentem przeciwko temu co Cliff gada

No wlasnie jest.




Trwa Wczytywanie