Microsoft ujawnia specyfikację Project Scorpio

Małgorzata Trzyna
2017/04/06 16:55

Scorpio będzie mocniejsze pod każdym względem od PS4 Pro.

Gdy Microsoft zapowiadał Project Scorpio, podkreślał, że będzie to najpotężniejsza konsola w historii. Dziś ekipa Digital Foundry zamieściła informacje o specyfikacji technicznej, dzięki czemu możemy przekonać się, że rzeczywiście będziemy mieli do czynienia z mocnym sprzętem.

Specyfikacja Project Scorpio wygląda następująco:

  • Procesor: 8 rdzeni x86 o częstotliwości taktowania 2,3 GHz
  • GPU: 40 jednostek obliczeniowych, 1172 MHz
  • Pamięć: 12 GB GDDR5
  • Przepustowość pamięci: 326 GB/s
  • Dysk twardy: 1 TB, 2,5"
  • Napęd optyczny: 4K UHD Blu-ray

GramTV przedstawia:

Poniższa tabelka, przygotowana przez Digital Foundry, pozwala porównać Project Scorpio z Xboksem One i PS4 Pro:

Microsoft ujawnia specyfikację Project Scorpio

Na Project Scorpio tym bez problemu działało demo bazujące na Forza Motorsport 6, w 4K przy 60fps, wykorzystując przy tym 60-70% mocy GPU.

Warto podkreślić, że w przypadku Scorpio twórcy gier mogą wykorzystać 8GB pamięci (pozostałe 4 GB przeznaczone są na system operacyjny) - w przypadku Xboksa One mieli do dyspozycji tylko 5GB. Jeśli zaś chodzi o wygląd Scorpio - poznamy go prawdopodobnie dopiero podczas targów E3 2017.

Komentarze
20
fenr1r
Gramowicz
09/04/2017 23:48
Dnia 7.04.2017 o 12:47, Numenpl napisał:

Cała magiczna sztuczka polega na tym że Scorpio używa 12 GB GDDR5 (gdzie 8GB jest dla gier i 4 GB dla systemu). Co jest najważniejszą zmianą w porównaniu z poprzednikiem który używa DDR3. Konsole obecnie korzystają rozwiązań które pochodzą od procesorów AMD na podstawkach AM1 i FM2 oraz ogólnie tego jak działają zintegrowane z płytą główną karty graficzne przed erą APU. I tam najważniejsza jest pamięć ram  - jej szybkość,  opóźnienia oraz ilość. Tutaj nie są najważniejsze TFLOP'y tylko pamięć RAM i CPU.  No i zarówno pro jak i scorpio mają procki powyżej 2 GHz taktowane czyli procek jest o wiele mniejszym bottleneckiem niż w pierwszych wersjach konsol. 

RX 480 ma 8GB i nawet z najmocniejszym prockiem dostaje czkawki w 1440. Nie wiem w jaki sposób podkręcony Jaguar jest o wiele mniejszym bottlneckiem, bo to jest dalej wydajnościowe dno. Do 60 FPS w 4k trzeba mieć konkretny sprzęt, który kosztuje (podejrzewam) tyle co ze 3 Scorpio. Jeżeli faktycznie ta konsola będzie w stanie obsłużyć 4k@60FPS to się sam zastanowię nad zakupem.

Usunięty
Usunięty
08/04/2017 11:00
12 godzin temu, Skelldon napisał:

Tabelki tabelkami, ale nadal martwią mnie dwie rzeczy: 1. Gry. Exclusive'y. Takie tylko dla konsoli, żeby w ogóle ktoś to kupił, nie?; 2. ... To jeszcze nie jest kolejna generacja konsol, co?

Problemem jest także sam screenshot forzy którym się wiele osób podnieca.

Forza na scorpio w 4K wymaga ponad 65% mocy GPU by utrzymać 60 fps w momencie gdy nic się nie dzieje. a gdy zacznie się coś dziać to według DF mamy wykorzystanie GPU na poziomie ponad 88% i gra działa poniżej 60 fps.  

Usunięty
Usunięty
07/04/2017 21:46

Tabelki tabelkami, ale nadal martwią mnie dwie rzeczy: 1. Gry. Exclusive'y. Takie tylko dla konsoli, żeby w ogóle ktoś to kupił, nie?; 2. ... To jeszcze nie jest kolejna generacja konsol, co?




Trwa Wczytywanie