Informacje

Valve nadal opowiada się za płatnymi modyfikacjami

...

Ze Skyrimem ciut nie wyszło, ale firma nie zmienia swojego zdania w tej kwestii. Pieniądze dla modderów muszą się znaleźć.

Valve nadal opowiada się za płatnymi modyfikacjami - obrazek 1

Steam bardzo mocno przyczynił się do rozwijania sceny modderskiej - automatyczna integracja warsztatów z poszczególnymi produkcjami umożliwia z jednej strony twórcom łatwe wypromowanie swoich dzieł, z drugiej strony graczom dostęp do nowej zawartości. Valve gdy tylko może, stara się doceniać osoby, których darmowa praca odznacza się wysoką jakością. Stąd też, gdy operacje w CS:GO zawierały wcześniej nowe mapy stworzone przez fanów, część zysku ze sprzedaży operacyjnej przepustki wpadała na ich konto. Firma podobnie starała się umożliwić modderom zarabianie na dodatkowej zawartości tworzonej do Skyrima (a przy okazji pewnie zainkasować swoją należność), ale gracze powiedzieli twarde "nie!".

Nie oznacza to jednak, że projekt upadł. Valve nadal uważa, że modderzy powinni otrzymywać swoją dolę za wykonywaną pracę, albo chociaż mieć taką możliwość. Obecnie jej nie mają. Wcześniejsza próba wprowadzanie płatnych modyfikacji do Skyrima uwzględniała pełną dowolność względem pobieranych opłat, ale sprawa i tak skończyła się fiaskiem. - Sytuacja ze Skyrim była niezłym bałaganem. To było zdecydowanie złe miejsce, aby to wprowadzić i zrobiliśmy kilka niezręcznych manewrów przy okazji. Ale fundamentalny pomysł, aby płacić modderom za wykonaną przez nich pracę jest naprawdę słuszny - podtrzymuje swoje zdanie Gabe Newell. Stwierdził on nawet, że gdyby nie wpadka z pierwszą próbą, aktualnie sklep Steam pewnie oferowałby już dostęp do płatnych modów.

A ja się tylko zastanawiam czy w tym wszystkim Gabe naprawdę aż tak troszczy się o domorosłych twórców, czy bardziej liczy drobne w swojej kieszeni i oczyma wyobraźni przeliczył już swoją dolę ze sklepowych prowizji. Nie zmienia to jednak faktu, że w jednym Gabe'owi trzeba przyznać rację - możliwość zarabiania na swoich modach byłaby bardzo przydatna zarówno dla twórców, jak i graczy, którzy w efekcie otrzymaliby bardziej dopracowane i profesjonalne modyfikacje.

Najnowsze
Lubisz nas?