Gabe Newell sfrustrowany tworzeniem gier konsolowych i mobilnych

Patryk Purczyński
2017/02/13 20:20
8
0

Szef Valve opowiada o problemach, jakie trawią tworzenie i aktualizowanie gier na konsolach i urządzeniach przenośnych. Deklaruje też miłość do PC.

Gabe Newell sfrustrowany tworzeniem gier konsolowych i mobilnych

Gabe Newell wyraził swoją dezaprobatę wobec trybu pracy nad grami na konsole i urządzenia przenośne. - Zdarzało się, że aktualizowaliśmy swoje produkty 5-6 razy dziennie. Kiedy robiliśmy Steam App na iOS, aplikacja się ukazała, zebraliśmy nieco opinii i już na następny dzień mieliśmy gotową aktualizację. Nie mogliśmy jej wypuścić przez sześć kolejnych miesięcy! - wspomina szef Valve.

- Co gorsza, nie mogliśmy się dowiedzieć, dlaczego nie chcą jej wypuścić! Nie powiedzieli nam. Takie jest życie w tych środowiskach. W końcu ją wypuścili! I nie powiedzieli nam, dlaczego ją w końcu wypuścili! Jesteśmy po prostu zbyt głupi na bycie odnoszącym sukcesy developerem na iOS. Wszystko co robimy sprowadza się do tego, by upraszczać sobie życie, budować narzędzia, które sprawią, że i życie innych twórców będzie łatwiejsze - komentuje Newell.

GramTV przedstawia:

W wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer krytykuje też system pracy nad grami konsolowymi. Mówi o braku swobody, podając za przykład odgórne sugestie, że model free-to-play nie jest najlepszym pomysłem. - Jesteśmy naprawdę sfrustrowani pracując w ogrodach otoczonych murem. (...) Obecnie kochamy PC. Bardzo - dodaje Newell.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
14/02/2017 19:07
chudyda napisał:

ja jestem ciekaw ile trzeba czekać z aktualizacją na steamie. A do ios to się wcale nie dziwię że trzeba czekać skoro jest 100 mln aplikacji i chociaż połowa dosaje aktualizacje, a chińczyków chyba nie zatrudniają do roboty

Jeśli mówisz o czasie oczekiwania na aktualizację gry to jest to proces niemal natychmiastowy. Byłem jednym z alpha-testerów gry wychodzącej na Steam Greenlight. Od czasu wrzucenia aktualizacji gry na serwer Steam przez autora gry, mijało jakieś 2-3 minuty i poprawka pobierała się u mnie.

Bambusek
Gramowicz
14/02/2017 11:48
1 godzinę temu, jasnygwint napisał:

to głównie PC generuje zyski dla Valve poprzez steama, więc dlaczego mieliby tego nie kochać /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" /> jakby była aplikacja steam dla konsol i dystrybuowanie gdzie w taki sposób to Valve zarabiałby jeszcze więcej, a że tak nie jest to narzeka pazerny taki owaki /emoticons/wink.png" srcset="/emoticons/wink@2x.png 2x" title=";)" width="20" /> bo przecież znacznie lepiej w ten sposób zarabiać niż popracować nad nową grą za którą jeszcze by im się dostało że to nie to czego gracze oczekiwali...  

Była jakaś mocno okrojona wersja Steama na PS3, chyba przy okazji Portala 2 się pojawiła. Oczywiście niemalże nic tam nie było, bo każda konsola ma swoją jedyną słuszną platformę dystrybucji cyfrowej i ani MS ani Sony nikogo z zewnątrz nie wpuszcza, bo po co mają się zyskami dzielić.

Usunięty
Usunięty
14/02/2017 10:32

to głównie PC generuje zyski dla Valve poprzez steama, więc dlaczego mieliby tego nie kochać ;) jakby była aplikacja steam dla konsol i dystrybuowanie gdzie w taki sposób to Valve zarabiałby jeszcze więcej, a że tak nie jest to narzeka pazerny taki owaki ;) bo przecież znacznie lepiej w ten sposób zarabiać niż popracować nad nową grą za którą jeszcze by im się dostało że to nie to czego gracze oczekiwali...  




Trwa Wczytywanie