Tekstury w wysokiej rozdzielczości do gry Fallout 4 już dostępne

Adam "Harpen" Berlik
2017/02/07 18:46

Jedynie dla posiadaczy naprawdę mocnych kart graficznych.

Tekstury w wysokiej rozdzielczości do gry Fallout 4 już dostępne

58 GB – tyle waży HD Texture Pack do Fallouta 4, czyli oficjalny dodatek od Bethesda Softworks adresowany do posiadaczy wersji na PC. Duża waga rozszerzenia wprowadzającego tekstury w wysokiej rozdzielczości może nie być problemem, ale kłopotem w wielu przypadkach okaże się zbyt słaba karta graficzna.

Jak informuje bowiem jeden z użytkowników Reddita, kami77; Fallout 4 z zainstalowanymi teksturami HD (bez żadnych fanowskich modów) "pożera" 5,5 GB VRAM. Naprawdę sporo, ale efekt powinien być zadowalający. Wystarczy tylko spojrzeć na dołączone obrazki udostępnione przez wspomnianego gracza.

GramTV przedstawia:

Komentarze
22
MisioKGB
Gramowicz
11/02/2017 10:59
Dnia 02/08/2017 o 23:26, Gregario napisał:

Jakim mitem? Prosta czynność. Mam dwa obrazki (jeden w rozdzielczości FHD a drugi np. 8K) i chcę zrobić sobie z nich tapetę na pulpicie mając wyświetlacz FHD. W najlepszym przypadku oba obrazki jako tapeta powinny prezentować się tak samo. Gdzie tu masz mit? W tym, że fizycznie na wyświetlaczu FHD nie da się wyświetlić obrazu 16 razy większego (w przypadku obrazka 8K) i potrzebne jest skalowanie, które niszczy zalety obrazu w wysokiej rozdzielczości? W przypadku posiadania wyświetlacza FHD chyba lepiej na tapetę wybrać obrazek w takiej samej rozdzielczości zamiast w większej bo efekt wizualny będzie prawie identyczny a i miejsce na dysku zaoszczędzimy. Jednocześnie zgodzę się z tobą, że często podstawowe wersje tekstur w grach są bardzo słabej jakości i nie spełniają one wymagań FHD (coś co dziś powinno być już chyba standardem), ponieważ wystarczy zwrócić uwagę na szczegóły i już pojawia się pikseloza. Niech twórcy gier zaczną pierw robić gry prawdziwie FHD zamiast wypuszczać paczki z teksturami dla 4K.

Hehe no naprawdę rozdzielczość wyświetlanego obrazu, a rozdzielczość tekstur to są dwie różne rzeczy.

Usunięty
Usunięty
10/02/2017 10:13
9 godzin temu, Gregario napisał:

Tekstury są jakie są w grze i rozdzielczość wyświetlacza ich nie zmieni. Bo niby jak? Rozdzielczość ekranu ma za to wpływ na to co się finalnie widzi. Nie widzę więc sensu posiada w grze tekstur 4, 8 czy 16K mając wyświetlacz 800x600, ponieważ zalety z posiadania tekstur wysokiej jakości w takim przypadku po prostu znikają (znaczącej większości szczegółów się nie zobaczy). Zresztą powiedź czy RAGE, które prawdę mówiąc jest dość kontrowersyjną grą (tyle samo osób grę chwali co krytykuje za jej silnik i tekstury) wyglądało tak samo w rozdzielczości ekranu 1920x1080 jak w 800x600? Czy widziałeś tyle samo szczegółów? Wydaje mi się, że mniej szczegółów można wyświetlić (i w efekcie później zobaczyć) na powierzchni 800x600 pikseli niż 1920x1080 (o 3840x2160 nie wspominając) ale to w końcu tylko jakaś matematyka. Poza tym jak napisałem w końcówce posta, który zechciałeś cytować, często podstawowe tekstury w grze są śmiesznej jakość bo jak inaczej tłumaczyć pikseloze podczas gry w 1080p więc ich poprawianie ma sens.

Wytykasz mi braki w podstawach obróbki obrazu a mówisz, że zrobiłbyś dokładnie to co napisałem wcześniej czyli ustawiłbyś jako tapetę obrazek w tej samej rozdzielczości co rozdzielczość wyświetlacza. Najwyraźniej moje braki nie są takie duże i jest jeszcze dla mnie nadzieja.

Ta w rozdzielczości 800x600 widziałem taką samą liczbę szczegółów w teksturach jak w 1920x1080 w RAGE. To samo w Shadow Warrior 2, Wiedźmin 2&3 itp., ale ty ciągle pitolisz o rozdzielczości ekranu.  Rozdzielczości tekstur, a ekranu to są 2 różne rzeczy. Jak nie widzisz różnicy i potrzebujesz rozdziałki co najmniej 1080p to znak, że pora iść do okulisty albo zmienić monitor, bo widocznie twój obecny to badziewie totalne.

Wytykam ci braki w obróbce obrazu, bo piszesz jak połamany i bez sensu. Jak weźmiesz obrazek 8K i 4K zmniejszysz do 1080p to nie będzie on ważył tyle samo co obrazek który jest w 1080p od początku. I często np. w screenshots okazuje, że obraz 4K zmniejszony do 1080p ma większy poziom ostrości niż ten zrobiony w natywnym 1080p. A to dlatego, że to działa jak SSAA w grach.

Gregario
Gramowicz
10/02/2017 00:02
23 godziny temu, Numenpl napisał:

Tutaj mowa jest o rozmiarze tekstur, a nie rozdzielczości obrazu wyświetlanego na ekranie i tutaj jest pokazane dlaczego nie wiesz o czym piszesz.

Rozdzielczość tekstur lub jak wolisz jakość tekstur nie zależy od wyświetlanej rozdzielczości ekranu -> dla przykładu z histori w grze RAGE od ID Software widać różnice między teksturami 4K, 8K i 16K w rozdzielczościach HD Ready czyli 1280x720(cholera pamiętam jak dla jaj testowałem 800x600 i też było widać różnicę) i Full HD 1080p. A to dlatego że im większa rozdzielczość tekstur tym więcej szczegółów jest widocznych na ekranie. Rozdzielczość wyświetlania nie ma tutaj zbytniego znaczenia.  

To co piszesz o 8K to zupełnie inna bajka sama w sobie, bo tutaj dochodzi jedna ważna kwestia o której zapomniałeś wspomnieć. Jeżeli miałbym taki wybór jak ty to oczywiście wziąłbym obrazek 8K i zmniejszył go np. za pomocą paint'a do 1080p - podstawa obróbki obrazu się kłania.

 

Tekstury są jakie są w grze i rozdzielczość wyświetlacza ich nie zmieni. Bo niby jak? Rozdzielczość ekranu ma za to wpływ na to co się finalnie widzi. Nie widzę więc sensu posiada w grze tekstur 4, 8 czy 16K mając wyświetlacz 800x600, ponieważ zalety z posiadania tekstur wysokiej jakości w takim przypadku po prostu znikają (znaczącej większości szczegółów się nie zobaczy). Zresztą powiedź czy RAGE, które prawdę mówiąc jest dość kontrowersyjną grą (tyle samo osób grę chwali co krytykuje za jej silnik i tekstury) wyglądało tak samo w rozdzielczości ekranu 1920x1080 jak w 800x600? Czy widziałeś tyle samo szczegółów? Wydaje mi się, że mniej szczegółów można wyświetlić (i w efekcie później zobaczyć) na powierzchni 800x600 pikseli niż 1920x1080 (o 3840x2160 nie wspominając) ale to w końcu tylko jakaś matematyka. Poza tym jak napisałem w końcówce posta, który zechciałeś cytować, często podstawowe tekstury w grze są śmiesznej jakość bo jak inaczej tłumaczyć pikseloze podczas gry w 1080p więc ich poprawianie ma sens.

Wytykasz mi braki w podstawach obróbki obrazu a mówisz, że zrobiłbyś dokładnie to co napisałem wcześniej czyli ustawiłbyś jako tapetę obrazek w tej samej rozdzielczości co rozdzielczość wyświetlacza. Najwyraźniej moje braki nie są takie duże i jest jeszcze dla mnie nadzieja.




Trwa Wczytywanie