Super Mario Run - Nintendo wcale nie chciało robić gry free2play

Katarzyna Dąbkowska
2016/12/12 09:41
4
0

To Apple namawiało Nintendo na taki model.

Super Mario Run - Nintendo wcale nie chciało robić gry free2play

Super Mario Run zostanie wydane na urządzenia mobilne z iOS już za kilka dni. Nieco szczegółów o produkcji gry postanowił ujawnić sam Shigeru Miyamoto. W wywiadzie dla Glixel powiedział, że Nintendo wcale nie chciało, by gra była związana w jakikolwiek sposób z modelem free2play. Pomysł na takie rozwiązanie podsunęło Apple.

- Ten moment był dobry dla obu stron. W Nintendo mówiliśmy sporo o wejściu na rynek smatfonów, ale jeszcze nie zdecydowaliśmy o tym, że chcemy stworzyć grę z Mario na telefony. Kiedy rozpoczęliśmy rozmowy na ten temat, zaczęliśmy się zastanawiać nad tym, jaka powinna być to gra. Tak więc eksperymentowaliśmy, a później wpadliśmy na na pomysł, który zaprezentowaliśmy Apple.

Dlaczego właśnie Apple? Ponieważ Nintendo potrzebowało gwarancji, że gra będzie działała prawidłowo.

GramTV przedstawia:

Ponieważ Nintendo zawsze stara się zrobić coś wyjątkowego, chcieliśmy również, aby spróbować zrobić coś innego od strony biznesowej. Naprawdę nie mieliśmy zamiaru wchodzić na drogę free2play, jednak, aby upewnić się, że będziemy mogli zrobić to, co chcieliśmy zrobić, musieliśmy najpierw porozmawiać z osobami, które prowadziły sklep.

– Naturalnie, ludzie z App Store powiedzieli nam, że free2play będzie dobrym modelem, jednak zawsze myślałem, że Apple i Nintendo mają podobną filozofię. Kiedy zaczęliśmy współpracować, okazało się, że to prawda. Byli bardzo otwarci na nowe pomysły.

Przypomnijmy, że Super Mario Run będzie działało w modelu free2play, jednak wtedy będziemy mieli mocno ograniczoną rozgrywkę. By odblokować wszystkie funkcje w grze, będziemy musieli zapłacić 9,99 euro, czyli nieco ponad 40 zł.

Komentarze
4
Pajonk78
Gramowicz
12/12/2016 13:29
One_of_the_Many napisał: /ciach/
Dzięki za wyjaśnienie, bo niestety Pani Kasia taka fajna, a jak zwykle nie wiadomo o co chodzi. "Szkoda", że to IMO jedynie trochę zmodyfikowany endless run i w tej cenie to ja bardzo podziękuję - sprawdzić sprawdzę: w to nie wątpię, ale mimo dużej sympatii do Big N mojej kasy nie zobaczą - tym bardziej, że na 100% po zakupie produktu i tak będzie pierdyliard mikropłatności, więc... Na dodatek uważam, że gra mobilna nie powinna przekraczać bariery 4-5€ - ~4€ dałem swego czasu za Infinity Blade III i nie żałuję. Jednakże płacić 10€ za endless run z Mario? Thx, but nor thx.
One_of_the_Many
Gramowicz
12/12/2016 12:17

Po przeczytaniu źródła wreszcie skapowałem o co chodzi.

Nintendo uderzyło do Apple, bo potrzebowało wsparcia przy dewelopmencie (a nie "Ponieważ Nintendo potrzebowało gwarancji, że gra będzie działała prawidłowo."). Najwyraźniej ludzie z apple store takowe oferują, w przeciwieństwie do Androida itp.

A jeśli chodzi o model f2p - Nintendo chciało stworzyć grę płatną z darmowym demem ("to, co chcieliśmy zrobić") i Apple przekonało ich, że model f2p do tego pasuje.

One_of_the_Many
Gramowicz
12/12/2016 11:59

Nadal nie widzę wyjaśnienia dlaczego postanowili przejść na model f2p. Kompletnie nie rozumiem implikacji:

"Naprawdę nie mieliśmy zamiaru wchodzić na drogę free2play, jednak, aby upewnić się, że będziemy mogli zrobić to, co chcieliśmy zrobić, musieliśmy najpierw porozmawiać z osobami, które prowadziły sklep."

Znaczy co dokładnie chcieli zrobić i jak free2play im umożliwia?

Do tego:

"Dlaczego właśnie Apple? Ponieważ Nintendo potrzebowało gwarancji, że gra będzie działała prawidłowo."

O co tu chodzi? Na androidzie gra by nie działała? nie kumam




Trwa Wczytywanie