Electronic Arts będzie wymagało oznaczenia sponsorowanych materiałów na YouTube
Paweł Pochowski2016/11/19 14:15
Koniec z niedopowiedzeniami - jeśli film na YT będzie w jakiś sposób sponsorowany przez wydawcę, znajdziecie o tym stosowne info.
Pewnie słyszeliście o sytuacjach, w których YouTuberzy czy blogerzy prezentowali materiały dotyczące gier nie ujawniając jednocześnie informacji o współpracy z wydawcą. EA dostosowując się do wymagań Federalnej Komisji Handlu będzie wymagało, by współpracujący z nimi twórcy materiałów oznaczali je stosownymi logo oraz hashtagami: #supportedbyEA oraz #advertisment. Według zaleceń wydawcy, pierwszym hashtagiem i logo z napisem "wspierane przez EA" oznaczane mają być materiały tworzone niezależnie, ale nagrywane chociażby podczas imprez na które dany autor został zaproszony. Natomiast hashtagi i logo o reklamie będą pojawiały się przy materiałach, przy których EA miało wpływ na końcowy kształt i mogło ingerować w ich treść.
- EA będzie wymagało, by twórcy materiałów sponsorowanych zaznaczali wyraźnie swoje powiązanie z wydawcą. Zasady mogą różnić się w poszczególnych regionach, ale chcemy, by gracze zawsze wiedzieli kiedy oglądają materiał ze sponsorowaną zawartością - powiedział przedstawiciel wydawcy w rozmowie z Polygonem. Moim zdaniem to dobry krok, który może sprawić, że widzowie przestaną mylić materiał całkowicie autorskie z tymi, które powstają dzięki finansowej współpray z wydawcą.